8 Temmuz 2016 Cuma

bok!

Pazar ya da cumartesi ya da hafta içi  bilmiyorum şimdi ,ama bi çocuğun eğlenmek için haftasonunu beklemediği zamanlarda yaşandığını düşününce herhangi bir gün olabilir ya da her gündü bizim o yağ tenekesi tıngırtılı merasimimiz.
Zaman belirsiz, kapağı kesilmiş yağ tenekelerinin iki tarafına  baglanmış tel saplarından çıkan tıngırtıyi bir çocuk evden koşarak çıkıp başlatır,diğerleri o tıngırtı korosuna ellerinde demir soba maşaları ve kendi yağ tenekeleriyle katılırdı.
Ben yeniydim bu işlerde ,memur çocuğu ,yağ tenekem bile onlarınki gibi kapkara egiş büğüş değil, annem karam yağdan elimi kesmesin diye özenle kapağını kesmiş keskin yerlerini içe eğmişti (bu durumdan hoşlanmazdım onlardan daha temiz ya da daha düzenlı olmaktan. Büyüdügümde de yeni bir ayakkabı alınca eski görünsün diye önce çamura,toza,pise sürüşüm de sanırım hep bundan.) Alıp maşamla ,yağ tenekemi takılırdım peşlerine
Onlar kurumuş bokları eliyle koymuş gıbi bulurken ,benim uzaktan görüp koştur koştur yanına gittiğim şey ya at boku çıkardı (makbul olan inekti çünkü)ya çamur parçası.
Hepsi bir bir dolduruyordu  tenekelerini
Ben tıngır mıngır koştururken yine bir gün  oraya buraya traktör arkasındaki bir ineğin arkasından yere düşüp o an yumusak bi krep hamuru kadar güzel görünen boka takıldı gözlerim.
Sonra bir daha bir daha yaptı,yapışınısevdiğiminineği koşup gittiğimde ,kuruduğunda tenekemi agzına kadar dolduracak bi bok yığınına sahiptim.Ama cıvık ve yumusaktı tenekeme alamaz ama onu da öyle orada bırakamazdım
Bekledim...
inekler gittiteneke teneke boklar birbirlerine gösterilip gitti
çocukların koşuşturmaları gitti
tenekeler,maşalar gitti
traktör(bokun üzerinden geçmemesini tembihledim)gitti
ve güneş gitti
ama ben gitmedimmaşamla şöyle kenarından kaldırdığımda kalktığını gördüm ya dünyalar benim olduözenle tenekeme yerleştirdim ve ertesi günki bok toplama merasiminde köyün tüm çocuklarına gerine gerine gösterdim.Hayran kaldılar.
Sonra,sonra işte bi bok olmadı ,kıyamadım ama sobada yaktık gitti
yani diyorum ki ben bir parça bokla mutlu olan bir kız çocuğundan bir kadın büyütmüşüm
Üzmeyin beni!!


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...