27 Mart 2016 Pazar

Sardunya kokularına karışan portakal çiçekleri ♡

"Bugünün aklında kalan en güzel karesi neydi?"dedim "Gül fidesi,defterime yazdıklarım  ve sardunyalar" dedi.
Muhtemelen, sadece15 dakikasını ayırdığımız zamanımızın hepsini,hızlı hızlı yer değiştirerek plastik bir kartı ekrana tutmak dışında bir eyleme gerek duyulmayan ,o oyun salonunda süslü arabalar üzerinde sağa sola sallanarak geçirseydi.
Ne aklında böyle  kareler kalacaktı,ne anları arasına gizlenip yıllar sonra burnuna gelen her sardunya kokusunda tekrar hatırlayacağı,yapraklarını okşayarak parmak uçlarına bulaştıra bulaştıra kokladığı sardunya kokulu bu gün.
ne de kitaplar arasında geçirdiği o uzun zaman diliminde ,okurken gözleri parlayıp parmagıyla aranıp da bulunca heyecanla "Şurayı diyorum,şurayı bi okusana anne ,çok güzel.Burayı yazmalıyım defterime"diyip
defterine düştüğü "Başkalarının mutluluğu sana geçer.İnan ki bu eşyalarını kutulara koyup sonra da onları unutmaktan daha hoştur." satırları
ve çıkışta boynu bükülmüş bir gül fidanını uzun çim yaprakları ve bir çalı parçasıyla sarıp sarmalayışları.

Hayatın tam ortasında gezindikçe her bir an ,bir en güzel kare olup kalıyor işte akkıllarında.
Hasan Ali'm de diyor ya hani "hayat dediğimiz şu muhteşem dağınıklık" iste bu dağıklıktaki güzellikleri farketmeden ,içinde kaybolan insanları mutfak penceresinden izlerken sayıyordu ki bugünün aklında kalan en güzel karelerini ,durup beni kendi sorumla vurdu;
"ya sen ,senin aklında kalan en güzel kare neydi?"
"Söylemeyeyim de göstereyim "dedim ve kaldırımda telaşla ve hızla bi o yana bi bu yana yürüyen adamlar ,kadınlar ,gençler arasında dakikalardır durup dinlene dinlene kaldırım kenarındaki portakal ağaçlarındaki o mis kokulu portakal çiçeklerini iki avcunun arasına alıp alıp koklayan yaşlı kadını gösterdim.
"İşte bu !"dedim "Görüyor musun ?Portakal çiçeklerinin o büyüleyici kokusunu hayat dediğimiz şu muhteşem  dağınıklıkta bir o yaşlı kadın avuçlarına dolduruyor "
Kurduğum cümleden ne anladı bilmem,ama  anlarının her yanını portakal çiçeği kokutan o kadına hayran hayran  baktı ya o bakıştan sonra ben anladim ki bugünün aklında kalan en güzel karelerisine yayılan o sardunya kokusuna ,portakal çiçeği kokuları da karıştı şimdi.


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...