12 Kasım 2012 Pazartesi

Hay dilimin kemiğine

Yapmamalıydım belki
Ama 
''ööööğğğğk ben bunu hayatta yemem iğrenç''dediğinde
o an istemsizce ağzımdan çıktı
''Öyle deme bak bu yemeği bulamayan çocuklar var'' 
Birde üstüne  yetmezmiş gibi ağzımın ayarını tutturamayıp
''Allah'a şükretmelisin bize böyle güzel yiyecekler verdiği için ''diye devamını getirdim
getirdim de ne oldu
sorular ardı ardına geldi
''Kimler yemek bulamıyor,''
şey kem kümmmm
''Afrikadaki çocuklar''
Ve böyle bir cümle kurduğuma beni pişman eden
Felsefeyi ben mi okuyorum sen mi dedirten  sorusu geldi ardından



                  Niye Afrika da Allah yok mu?
                          Ama haksızlık değil mi bu,neden bize yiyecek veriyor da onlara  vermiyor.
        Ne denir ki???
                Kendimce bişeyler anlattım ama 
                  Konuşmanın en başına dönüp
                    O cümleyi hiç kurmamayı öyle istedim ki o an





4 yorum:

anne kaleminden dedi ki...

ben de söylemiştim bir kaç kere, "ama biz fakirlere yardım ettik" diyor. sanki bir kaç tanesine yardım etmekle dünya kurtuluyor, keşke öyle olsaydı. bazı çocukların yemek bulamadığını kabul etmek istemiyorlar zaten. bilmeseler daha iyi şimdilik, nasılsa öğrenecekler... çocuk büyütmenin bu eğitim kısmı çok zormuş yaaf :)

nehircce dedi ki...

Canım sanırım çocuklara anlatmakta en zorlandığımız konu bu Allah,varlığı ve büyüklüğü vb. detaylar bizde de çok konuşuluyor, sorular bitmiyor.Elimden geldiğince mantıklı cevaplar vermeye çalışıyorum ama onlar öyle sorgulayıcılar ki bizi ters köşeye yatırmakta gecikmiyorlar.

sebnem oguz dedi ki...

valla hiç canını sıkma Seldacım ben çoktan aynı diyaloğu yaptım ve hatta Afrika'daki çoculrın resmini bile gösterdim. Gerçi diğer detaylara girmediğim için öyle felsefi açılımlar olmadı canım :)

Deniz dedi ki...

benzer bir post da bende vardı, benzer bişeyler söylemek zorunda hissetmiştim kendimi. Şımarık şımarık davranmasın, şükretmeyi öğrensin istiyoruz, naapalım ama :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...