9 Kasım 2012 Cuma

Atatürk'ü Anlatmadım...

1881'de doğduğunu söylemedim
Annesi Zübeyde Hanım
Babası Ali Rıza Bey
Kızkardeşi Makbule
demedim
Bababası öldüğünde dayısının çiftliğinde karga kovaladığını
Sırasıyla
Önce Mahalle Mektebi'ne
Sonra babasnın isteğiyle
Şemsİ Efendi Okulu'na da gittiğini de
Onu anlattım bu gün ,
ama
Yurdumuzu düşmanlardan kurtardı
Cumhuriyet'i kurdu
1938'de öldü
diye de sözü bitirmedim 
Onu anlattım

Yüzerken,kumda güneşlenirken  ilk defa
ilk defa gördüler kaşlarını çatmamış
kıravat gömlek hazır olda durmamış hallerini

Çocuklar gibi sallıncakta sallanışını
dans edişini izlediler
en sevdiği şarkıları söyleyip
en sevdiği çiçeği kokladılar
hangi takımı tuttuğunu
köpeğinin adını öğrendiler
sesini duydular
Anıtkabir'i sanal da olsa gezdiler
Atatürk'ü çooook anlattım onlara
ama bu gün
Mustafa Kemal'i ilk defa gördüler
dinlediler












3 yorum:

Deniz dedi ki...

Senden lazım her yere :)

anne kaleminden dedi ki...

ne güzel, öğretmen olmana çok seviniyorum :)

Berna dedi ki...

Harikasın Selda'cığım :)

Çocukların belleklerine nefis görüntüler, sesler yerleşti senin sayende. Atatürk'ü her yönüyle sevecekler, ona içten saygı duyacaklar diye düşünüyorum :) Ne güzel...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...