30 Mayıs 2012 Çarşamba

Kırmızı mavi çubuklar

Geçen haftalarda marangoza kestirip bir türlü boyayamadığım kırmızı mavi sayı çubuklarımı dün boyadım ve Asya'nın huzurlarına sundum.


 İlk önce çubukları ne amaçla kullanacağımızı anlattım.Sonra ilk olarak uzundan kısaya-kısadan uzuna sıralama yaptık.
Çubuk üzrindeki bölmeleri sayarak hanigisi birlik çubuk hangisi ikilik diye saydık ve gösterdik
onluk çubuğa kadar

Sonra keçeden yaptığım sayı kartlarıyla çubukları eşleştirdik

 Daha sonra kartları yere koyup çubukları karıştırıp onları kartlarla eşleştirdik
 Yine keçeden yapılmış sayı pullarının yapışık halleri ile eşleştirdiğimiz çubuk-sayı kartı dizisi ile bu sayı pullarını eşleştirdik


 Sonra sıkıldı ve hiç ısrar etmeden topladık.Akşam tekrar oynamak istediğini söyleyince bu defa da 10'luk çubuğu yere koyup üzerine dokuzluk çubuğu koyup onluk çubuk olabilmesi için kaç çubuk gerektiğini bulduk
Bu tüm çubuklarla farklı farklı tekrarlanabiliyor


 9'luk çubuğa 1'lik  çubuk ekleyince onluk oluyor diye üzerine sayılarıda eşleştirdi Asya hanım:)

Bu etkinlikler çubukların yarısını bulma ,eksiltme,toplama tarzında bir çok farklı türde etkinliklerle geliştirilebilir.
Çocuğun ilgi ve isteğine göre ilerlenebilir

Bunlarda keçeden yaptığım sayı kartları

sayı pulları

Aşağıda da montessori uygulamalarına örnek videolar var
http://translate.google.com.tr/translate?hl=tr&langpair=en%7Ctr&u=http://www.infomontessori.com/videos.htm

http://homepage.mac.com/montessoriworld/mwei/Course1/VideoCourse1/Study_of_Size.html

Burada da kırmızı mavi çubukların etkinliklerinin nasıl yapılacağını anlatan yazı
http://montessoriegitimi.blogspot.com/2010/10/montessori-matematik-uygulamalar.html

Burada da sevgili Suinci'nin kırmızı mavi çubuklar ile ilgili bir yazısı var:)

http://montessoriegitimi.blogspot.com/2011/12/krmz-mavi-cubuklar-evde-nasl-yaplr.html

İyi öğrenirken eğlenmeceler:)




6 yorum:

suinci dedi ki...

sayı kartları yerine keçeden olması çok hoşuma gitti kopya çekiyorum hemen :))))

Sevgi dedi ki...

harika bir fikir bu bayıldım.. şahane.. bizim marangozcular da yaparmı acaba.. çok teşekkür ederim paylaşım için..

Nesrin dedi ki...

Ne güzel bir fikir. Her evde olmalı bundan:)

Hatice KLMC dedi ki...

Ben de bu sayı çubuklarından edindim ama kullanmak kısmet olmadı (benim tembelliğim) yoksa çocukların çok hoşuna gidiyor ,tebrik ediyorum sizi ve kızınızı..

Follow_me dedi ki...

helal olsun sana bunun için emek harcayıp marangoza yaptırmışsın yürekten tebik ederim bedne böyle bir anne olmak istiyorum. Bende bloğuma beklerim.

Görüşmek üzere

www.bakbuharika.blogspot.com

asyaselda dedi ki...

:)keçe dayanıklı ve kullanışlı oluyor suinci:):)

yaparlar sanırım sevgi ama tanıdık olursa belki çünkü artık böyle ufak tefek işlerle uğraşacak marangoz bulmak zor

nesrin her ev ve her okul:):):)

evet hatice çok hoşlarına gidiyor hazır oyuncaklardan daha fazla ilgisini çekiyor:)

hemen geliyorum :)sizde hoşgeldiniz bak bu harika:):):)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...