28 Nisan 2012 Cumartesi

Soğuk Bir Erzurum Gecesinden, Soğuk Bir Berlin Gecesine



Soğuk bir Erzurum gecesi
Arkamda sadece bir çift ayak izi bıraktığım zamanlar
Soğuk,
ıslanmış,
birbirine çarparken ses çıkarıyor yürüdükçe birer buz kalıbı bağlanmış paçalarım. 
Ellerim cebimde,
parmak uçlarım buz.
Yanaklarımı kesip burnumdan ciğerlerime dolan bir buz
Umrumda mı?
 Değil
 Çünkü yine usul usul
günlüğünü karıştırırken   en güzel  Ezgi’yi çıkaranlardan Kiraz Mevsimi’ni  dinleyip,
kömür karası yerine , kiraz çiçeği kokusu alıp
her şehrin bir ‘’Cumhuriyet   Caddesi‘’vardır ya
işte o Cumhuriyet Caddesi'nde   ilerleyerek  giderdim.
Gişe de
Ne soğuk.
Perdeler açıldığında
 ne kömür kokusu,
Koltuğumdan kalkıp alkışlamayı bitirdiğimde
ne de Erzurum kalırdı aklımda.
5 sene sonra
Soğuk Bir Berlin Gecesi ile
Arkamda iki çift küçük, bir çift büyük ayak izi bırakıp
Tekrar gittim tiyatroya
Elim ayağıma dolaştı sanki
Sanki ilk müsameresine katılan çocuk gibi heyacanlanıverdim
Sanki başrol oyuncusu bendim.
Ve perde...
Dekor,oyuncular herşey mükemmeldi
O an aklımda ne işim ne evim ne de onlar arasında gidip geldiğim kısır döngülerim.
Bir daha bukadar ara vermemeli dedim
kendikendime
Evet vermemeliyim.






10 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

Geçen yıl Ankara'da izlemiştim ben de bu oyunu Lale'nin Bahçesi ile birlikte. Güzel bir oyundu gerçekten. Sefan olsun, devamı gelsin. Miniklere öpücükler...

Düşlerimden İnciler dedi ki...

Ne iyi yapmışsın , tiyatro ruhu tazelemede en etkili ilaç bence :)

Başak dedi ki...

Ankaradan turneye mi geldiler.geçen yıl izledim ben bu oyunu,okurken acaba farklı oyunculardan izlemek nasıl olur diye düşünürken aynı oyuncuları görünce şaşırdım:)

asyaselda dedi ki...

Leylak Dalı;Bence de güzel bir oyundu ben büyük zevk aldım:)umarım devamı gelir çok iyi geldi çünkü:)

asyaselda dedi ki...

Düşlerimden inciler;Ne güzel söyleden işte tam da u oldu bana ryhum tazelendi missss kokuyor şimdi:)

asyaselda dedi ki...

Yok Başakcığım Festival için gelmişlerdi.Aslında başaka oyunlara yer bulmaya çalışırken biletlerin erkenden tükenmesi sonucu tesadüfen bu oyuna yer buldum ki iyi kide buna yer bulmuşum..çok beğendim...Bu arada Ankara 'da Bir Delinin Hatıra Defteri'ne 1 yıldır bilet bulmaya çalışıyoruz da bulamadık bulsak orayada geleceğiz:)

Leylak Dalı dedi ki...

Bir Delinin Hatıra Defteri'ne ancak Pazartesi sabahı erkenden Akün Sahnesi gişesine giderek bilet bulabilirsiniz, biz öyle yapmıştık. Yoksa ne kadar uğraşsan nafile, salon çok küçük zira...

asyaselda dedi ki...

leylak dalıııııı :)sezon kapandı mı bilmiyorum:)ama dur bir de öyle deneyelim:)teşekkürler:)

suinci dedi ki...

oh ne güzel!
bende bugün kızları götürdüm çizmeli kediye izlerken ablama biz ne zaman büyükler icin bir tiyatro uyununa ve sinemaya gidecegiz diye sordum.......
'büyüyünce dedi ablam'''

sipse dedi ki...

:)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...