17 Şubat 2012 Cuma

Matematiği sevdiren dokunuşlar

Babam öğretmen olduğu için akşam gezmelerimiz de öğretmen evlerine olurdu.
Ve orada hep,
mevcut çocuklar yan yana oturtulup''Gelin bakalımmmm 5 kere 7 ?''diye başlayan soru
cümleleri kuran ev sahipleri
ve bu benim en sevmediğim sahneydi.
Aslında matematik ruhum yok değildi öğretmen olunca anladım ki şu temel denen şeyde vardı
bir eksiklik.
Öğretmeniniz anlamadıkça batılan ,batıldığını gördükçe ''Nasıl olsa batıcam ,en iyisi hiç yaklaşmayayım''diye uzak durulan bir bataklık değil de ,
bir sayı oyunundan ibaretmiş gibi öğretirse seversiniz.
Asya'nın sayılarla arasını şimdiden iyi tutmak için .
10 'a kadar sayılar ve 10 adet matematiğe sevgi kalpcikleri iliştirdim tşörtüne keçelerden.
Sever mi sevmez mi bilmem ilerde
ama
temeline küçücük bir kum tanesi benden:)
(((Şurada da oyunla kolay çarpım tablosunu öğrenme yollarını anlatmıştım. Asya için erken ama bu dertten muzdarip olan varsa deneyebilir :))))

10 yorum:

anne kaleminden dedi ki...

bizde anne ilkokul, baba matematik öğretmeniydi, aynı muhabbet misafirliklerde. aşırı stresli hatırlıyorum :) çok güzel olmuş asya nın tişörtü :)))

Selcen dedi ki...

çok güzle olmuş elinize sağlık :)

SMİLENA dedi ki...

çok şirin olmuş.matematik herşeyin temeli.şimdiden sevdirmek gerek...

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

not aldım en kısa zamanda yapacağım :D
süper bir şey yapmışsınız ;)

pastabiye dedi ki...

ben de öğretmen old. için biliorum çocukların matematik korkusunu :) ama evet en temeli oyun,oyun dediniz mi sevmicekleri şey yok bence :)

Kiraz Çekirdeği dedi ki...

Annelik ya... Annelik ne kutsalsın sen, her türlü düşünce var işte, yeter ki evladı herşeyi öğrensin...:)

Deniz dedi ki...

çok şıksın asyacım :)

ömer dedi ki...

TÜRKİYE’NİN İLK PATENTLİ MATEMATİK BULUŞU
Firmamız Milli Eğitim Bakanlığının ilköğretim okullarında birçok sınıfın müfredatında yer alan (özellikle 2,-3,-4,- ve 5, sınıflarda )doğal sayılarla çarpma ve bölme işlemlerinin hızlı ve doğru bir şekilde yapılabilmesi için temel şart olan,çarpım tablosunun ezberlenmesi ile ilgili olarak çarpım tablosu ezberletici bir oyun geliştirmiş bulunmaktadır. Esasen bir buluş olup patenti firmamıza aittir. (Türk Patent Enstitüsü Patent No:2010-g224351)Dünya da ve Türkiye’de başka bir benzeri yoktur. Ülkemizin ilk patentli matematik materyali olması firmamız açısından bir övünç kaynağıdır. Bu buluş,bir çarpım tablosu ezberleme materyali ve bu materyal kullanılarak yapılan ezberleme yöntemi ile ilgilidir.
Matematik programının içinde yer alan somut materyaller Milli Eğitim Bakanlığının ndersler işlenirken kullanılması gerekli olan araç ve gereçler olarak ön görülmektedir. Dolayısıyla çarpım tablosu oyunu da okullarda ders işlenirken ya da öğrencilerin evlerinde kullanabilecekleri ve onlara çok kolaylık sağlayan bir ouyundur. Somut modellerin kullanılması öğrencilerin dersi daha kolay öğrenmesine olanak sağlamaktadır. Somut modeller ve benzeri gösterim şekillerinin kullanılması öğrenme sürecini kısaltır ve kolaylaştırır.
OYUNUN AMAÇLARI
---öğrencilerin,çarpım tablosunu ezberlemesini kolaylaştırmaktır.
--- Çarpım tablosu ezberlenirken zamandan tasarruf edilmesini sağlamaktır.
--- Çarpım tablosu ezberleme işinin eğlenceli bir şekilde yapılmasını sağlamak ve ezber zorunluluğunun öğrencide oluşturduğu psikolojik sıkıntıyı azaltmaktır.
--- Kişinin ezberleme yeteneğinin gelişimini takiptir.
Birçok il ve milli eğitim müdürlükleri ürünümüzü inceleyip faydalı bulmuşlar bu nedenle yönetimleri dahilindeki tüm okullara tanıtılması hususunda tanıtım izni vermişlerdir. Belgelerini ve patent belgemizi internet sitemizden inceleyebilirsiniz.
(daha detaylı bilgi için www.carpimtablosuoyunu.com)
Bu ürün toplamda 100 adet kartla oynanan ve genellikle 2-3 saatlik süre içinde öğrencinin çarpım tablosunu ezberlemesini sağlayan bir oyundur. Takımı 2,5 TL olup PTT kargo ile ödemeli olarak gönderilmekte ve genellikle 3 iş günü içinde adresinize ulaşmaktadır.
Saygılarımızla

ÖMER KARAMAN
Matematik Eğitim Materyalleri
Tel (0212) 417 60 44 - GSM: (0536) 483 89 54
Faks (0212) 417 25 21 www.omerkaramanegitim.com

nehircce dedi ki...

Ama süper olmuş bu bayıldım :)eline sağlık öpüyorum sizi.

Cocukla Cocuk dedi ki...

çok özgün bir tişört, sayılarla arasında bir kum tanesinden fazlası olacak emin ol. Bu arada çarpım tablonu arıyordum , ararken bu tişörte rastlamak süper oldu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...