2 Şubat 2012 Perşembe

Kendin Yap, Kendin Oku:)

Rutine bağlayınca bazı şeyleri çok daha kolay geliyor gerisi.
Çocuklar sevmiyorlar neler yaşayacaklarının,
ne yapacaklarının iki dakika önce söylenmesini.
Giyinmesi gerektiği an,
''Hadi giyineceksin ''dediğinizde elinizde çorap,önünüzde çıplak bir çocuk kovalıyorsunuz peşinden muhtemelen benim gibi.
Ya da
'' Hadi yemek yiyeceğiz'' dediğinizde ,
''Ben yemem onuuuuu '' e cevap belli.
Bahanelerin dizi dizi önünüze geldiği an ise uyku vakti.
''Uykum yok benim,
saat daha 5 uyku vakti değil''(oysa ne 5'i vakit çoktannnnn yatmış olma vakti)
Zar zor ikna olup yatağa girse bile...
''Acıktım''
''Susadım''
''Çişim geldiii''
Buna çözüm düzenli bir rutin oluşturmakta gizli.
Biraz uzun zaman alsa da
artık ne yapacağı ona iki dakika önce sürpriz değil.
Biliyor ''Asyaaa saat 9 a geliyor'' diye son çağrı yapıldığında başına ne geleceğini
Ve ben söylemeden sayıyor kendisi
''Önce süt içicez,
dişimizi fırçalıycazz,
çişimizi yapıcaz,
sonra hikaye okuyacazzzz (''iki,yok üç,ya bugün dört hikaye olsa olmaz mı?'' pazarlığıyla )
koyunları çitten atlatıp uyuycazzzzz:)''
Bunu iki üç gün istikrarlı bir şekilde yapınca daha kolay oluyor uyku saatleri krizi.
Ne söyleyecektim yazı nerelere gitti
Dün akşam kendi hikayesini
kendi uydurdu,
kendi çizdi,
kendi ciltledi.
Bir Dolap Kitap'ın minik kitabını kazanamayacağımızı anlayınca biz de kendimiz yapalım dedik.
Emek vererek yaptığı hikaye okunacağı için
uyku zamanı onun için ayrı bir heyecan ve keyifti:)
İki çöp adam çiziyorsa ,kesiyorsa resimleri,hayal dünyasının büyüklüğüyle başedilemez zaten çocukların,uydursun bir iki .
E öyleyse ne duruyorsunuz uyku vaktinden önce yapsın ,yapıştırsın,çizsin,okusun kendi hikayesini.
Emin olun bu iş onun için çok özel ve zevkli.

11 yorum:

nini dedi ki...

bu kız hakikaten çok şeker! maşallah! ^^

çok doğru yaklaşımın, bu kitaplarda da böyle öğretiliyor. Çocuklara yaptırmak istediğimiz şeyin, onların görevi çerçevesinde olduğunu öğretmemiz, hissetmemiz şart. yoksa her defasında anlık emir olarak algılıyor ve ters tepki veriyorlar.. bu tutumunuzdan dolayı bilinçli bir anne olduğunuzu düşünüyorum!

sevgiler^^

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

yatakta kikirdiyor belli :D
aynı rutinler bizdede anne 5 dk. öncesi anonscu oluyor :D

Tibetin annesi dedi ki...

ben o anonsu bir saat önce yapıyorum da ancak giriyoruz yatağa. hep bir rutin uyguluyorum ama sonra bir yerlerde bakmışım ki bozulmuş! nasıl başarıyor bunu bücür, anlayamıyorum!!! imza: şaşkın anne! :)

Şenay- Doğam dedi ki...

Harika anne ve cimcimesi :)

asyaselda dedi ki...

canım teşekkür ederim:)
evet anlık yap et dediğimizde keinlikle ter tepki veriyor.
Mesela yemek getirdiğide o kimin dediğinde senin gel ye deem hayır diyor ama bu yemek benim dediğimde bende yiyebilirmiyim diyor:)

asyaselda dedi ki...

anonscu evet bahar aynen bu işte:):):)
ve doğru uyku vakti biraz daha kaysın diye kıkır kıkır:)

asyaselda dedi ki...

e sen şaşkın değil Tibet annesisin kandırı o bücür seni:)yerim onu ben :):):)

asyaselda dedi ki...

:)canım teşekürler :)öpüyorum doğa ve güzel annesini

anne kaleminden dedi ki...

çocukların hepsi otoriteye karşı, sınırları test ediyorlar hep :) benzer diyaloglar çok yaşanıyor bizde de :)

anne kaleminden dedi ki...

sizi şevval sam a benzeten oluyordur değil mi :)

asyaselda dedi ki...

annekaleminden;evet oluyor benzettikleri:)

ve çocuklarrrr onlara akıl sır ermiyor ne yapıp ne edip kandırırlar:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...