26 Aralık 2011 Pazartesi

Sevmiyorum çocuk da makyajı

Saat 10 hazırlanmaya başlama
Saat 11:10 evden çıkış
Hergün en az 40 dk giyinme faslı ardından
''Makyaj yapıcam''
''Hayır çocuklar makyaj yapmaz''
''Ama Elif yapıyorrrrr''
''Yapsın o,sen daha küçüksün makyaj yapmak için''
''Değilimmmmm 4 yaşındayım ben''polemiği
4 yaşındaymış:)sanki 18 oldu bana yakında ayrı eve çıkmak istiyorum derse şaşırmayacağım.
Ben fazla makyaj yapan biri değilim
Okulda bir arkadaşının annesi hergün makyaj yapıp yolluyormuş kızını
Sevmiyorum yanakların o al al doğal hali varken kırmızı kırmızı allıkları
göze sürülen simli farları ve sürdüklerinde bana jokeri anımsatan küçük rujlu dudakları
İstina durumlar hariç bir çocuğun hergün ruj sürerek çıkması doğru gelmiyor.
Bakalım ,öğretmeninden bu konuyu konuşmasını istedim
Zira şu aralar bizim sözümüz onunkinin yanında pek geçerli değil.
Ne söylerse öğretmeni doğru söyler
Biz bilmeyiz.
Bu bale de iyi olmadı bizim için hergün tütülerle okula gidiyor.
Çeşit çeşit tütüleri yapmak da anneanne ve bana kalıyor.
Bu da kırmızı siyah tütüsü:):):)

14 yorum:

nini dedi ki...

Öncelikle dünya tatlısı bir kız ve bale çok güzel bir spor, eğitim bir çocuk adına...

makyaj olayına girince ben de bir bebeğin, küçük bir kızın suratında makyaja hiç gerek olmadığını, doğal güzelliklerinin her şeyden öte olduğunu düşünüyorum...

biraz daha sert yaklaşacağım tutum ise şu en bilindik dergilerde yer alan, gazetelerde dolaşan makyajlı küçücük kızların ailesine karşı. Bu dünyanın her bir köşesinde, sayıları küçümsenmeyecek kadar çok olan pedofili hastası, pis sapıklar var. Reklamlarda, yayında bu çocukları göstererek, bu oranı arttırıyorlar! çok kızıyorum çok!

mine dedi ki...

çocuk değilim 4 yaşındayım ama annesi yaaa : )

Syhn dedi ki...

kesinlikle çok haklısın katılıyorum!!
tütü tek kelimeyle: şahane!!!!!

asyaselda dedi ki...

teşekkürler nina:)
bale zarafet incelik bayılıyorum ben ya keşke ben küçükken de böyle bir imkanm olsaydı çok isterdim.
aslında bende çok sertim de biraz yumuşattım yazıda yine.
ve çok farklı bir yerden de yaklaşmışsın bu aklıma gelmmemeişti doğru söylüyorsun bizim aklımıza gelmeyen ne çok kötü düşünceli insanlar var.

asyaselda dedi ki...

:)dimi ama mime:):)
dedim ya yakında ayrı eve çıkmak isteyecek:)

asyaselda dedi ki...

Seyhan; yakında imalatına başlayıp yapıp satacağım:):):)

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

fıstık tütü çok yakışmış :D
makyaj 4 yaşındaki bir çocuğa mı? yapıp gönderiyorlar. ben mi? yanlış okudum :S

asyaselda dedi ki...

yok canım yanlış okumadın ,makyaj yapıp yolluyormuş hergün:S
bazende malzemelerini getiriyormuş okula ruj far paleti vs.
ilginç dimi:)hem de çok

Deniz dedi ki...

NEEEEEEEEEEEE? Makyaj mı yapıyormuş?

asyaselda dedi ki...

yaaaa Deniz; ben 18 yaşımda almıştım ilk rujumu:)

sebnem oguz dedi ki...

merhaba Selda,
Maalesef benim de yakın çevremde var böyle bir minik. 5 yasında ve evden dısarı cıkarken mutlaka rujunu sürüyor.Artık kendisi bile bunu cok güzel basarıyor. Zaten 9-10 aylıktan beri annesi sürüyordu artık uzmanlastı cocuk. Evet onunda elindeki canta makyaj malzemeleriyle dolu. Benim cok üzüldügüm bir durum. Cünkü fikrimi beyan edebilecegim kadar yakınımın kızı ama anne bu konuda asla aksi yorumu kabul etmeyecek yapıda. Yarama parmak bastın anlayacagın. Ben cocuklarda makjaja karsıyım
1. Dogal halleri tenlerinin yumusaklıgı yanaklarının pembeligi o kadar güzel ki !!!!
2. O pis kimiyasallardan elde eldilen kansorejen maddenin minik bedenlere teması neden?
3. Küçük kadın yaratmakla ancak bir arkadasımızın belirttigi gibi pedofiliye hizmet edilir.
4. Cocuga güzelligin dıştan gelmesi gerektigi mesajı kodlanır ki bunun tehlikelerini düşünebilen her anne sanırım aklı selimlikle bulabilir
Hiç ama hiç mi ruj vs. sürmeyelim... ben sürmedim mi?
öncelikle dışarı çıkarken Asya'ya asla ruj vs. sürmedim. Yazın arasıra oje sürdüm.
Asya denemek istemedi mi tabi ki istedi.Ona büyüyünce makyaj yapabilecegini söyledim ama makyaj kutumla istedigi gibi oynayabilir bebeklerini boyayabilirsin dedim. Cok isterse kriz yaratmam cok acık renk bir ruju hafifce sürer gibi yapabilirim. O da cok kriz anlarında belki.Ama hic öyle talepler yok Allahtan. Annenin cocuga sözleriyle, tavrıyla verdigi mesajlar cok önemli. ...
Bu konuda cok sıkıntılıyım Seldacım. Makyaj konusunun cok hafif kaldıgı baska pek cok unsurla küçük kadın gibi yetisen bir kuzumuz var cok yakınımızda. Pek dertliyim Biraz döktüm içimi sağol.

asyaselda dedi ki...

canım baya bi dertliymişsin canım benim ya.
düşüncelerine katılıyorum özellikle herşey bir yana dudaklarına tenine kimyasalların değmesi çok rahatsız edici ki bu sadece zararlarından biri...
umarım meleğinizin annei bu tavrından bir an önce vazgeçer:(

Adsız dedi ki...

Merhabalar ben de kızıma tütü yapmıştım ama tülü bir-iki giymede buruş buruş oldu ve işin kötü yanı o kadar kat kat tülü ütülemek imkansız.sizde de aynı sorun oldu mu?olmadıysa tülünüzün herhangi bir özelliği var mı ?

asyaselda dedi ki...

merhaba ben beşik tülünden yaptığım çok yumuşak bir tüldü sorun olmadı ama ikinci aldığım tül aynen dediğiniz gibi oldu..sanırım sorun tüllerin kolalı olmasında...sıcak su ile yıkayın kolası gitsin düzeli,r bir kaç defa sonra:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...