13 Kasım 2011 Pazar

Kardeş kıskançlığını engelleme yolları ve kitap önerileri

Artık üç kızız evin içinde
hamileliğimde,doğumda Asya dan çok çok farklıydı
Tecrübe sanırım çok daha rahat ,çok daha kolaydı herşey
En çok korktuğum şey Alaz doğunca Asya'nın nasıl tepkiler vereceğiydi.
Ama hem doğum öncesi hem doğum sonrası alınan davranış tedbirleriyle şimdilik kıskançlık yok hayatımızda.
Hamilelik döneminde ara ara kardeşinden bahsettik hep
o doğunca evde neler olacağından
Onu yeni oyun arkadaşı gibi anlatmadık çok eğleneceksiniz,oyunlar oynayacaksınız diye değilde
doğduğunda nasıl olacağını,eve misafirler geleceğini,kardeşinin anne sütüyle besleneceğini ,çok küçük olacağını sürekli bizim yardımımıza ihtiyacı olacağını anlattık.
Beşiğini,eşyalarını birlikte seçtik ,onunla ilgili her konuda Asya'nın da fikrini aldık.
Doğum öncesi gelecek misafirlerin Asya ya hediye getirmeme ihtimallerini düşünerek hazırda hediyeler paketinde bekledi.
4 farklı kardeş içerikli hikaye kitapları aldık.
Bunlardan bir kaç tanesinidoğuma yakın öğretmenine de verdim kreşte okudu,kardeşle ilgili sohbetler etti.
Bunlar dan ilki''Ninanın kardeşi oluyordu''
Nina yı emzik bıraktırmak içinde kullanmıştık.
O kitap gibi kardeşini anlatan kitabıda çok espriliydi.
İkincisi ''Cemilenin kardeşi oluyor''
Evet cemile serisi çocukta pek hayal gücünü çalıştırmıyor düz kitaplar ama kardeşini anlattığı kitabı ben beğendim.
Üçüncüsü ise''Melis'in kardeşi oluyor''
Ama ben bunu pek sevmedim anlatırken tüm kıkançlık,kardeş ile ilgili kötü duyguları ve verilen tepkileri anlatıp sonra kardeşini yavaş yavaş alında sevdiğinden bahsediyor ama eşeğin aklına karpuz kabuğu düşürüyor bir nevi:)
Bu yüzden bu kitabı aldım ama okumadım Asya'ya
Dördüncüsü ise ''Yaşasın kardeşim oldu''
Bu kitap ayrıca anne ve babalara da kardeş kıskançlığı konusunda rehber oluyor son sayfaları kardeş kıskançlığının önlenmesi için neler yapılacağından ,nasıl davranılması gerektiğinden bahsediyor.
Siz önceden nasıl hazırlarsanız hazırlayın doğum sonraı tepkiler kıskançlığı alevlendiriyor:)
Bu yüzden doğum sonrası davranışlarda çok önemli
Doğumda Asya ya kardeşinin gelirken kendine ne getirmesini istediğini sorduk o da ışıklı ayakkabı istedi.
Doğumdan sonra babası kreşten almış Asya'yı kardeşinin olduğundan bahsetmiş bana bir çiçek alıp hastaneye geldiler:)
Çok şaşkındı kardeşine ilk tepkisi''oy oy oy çok güzel bu oldu:)
Sonra kardeşinin onun için getirdiği ayakkabıları verdik:)
Herkese anlatıyordu''Bakkkk kardeşim bana gelirken ne getirmiş ''diye:)
Eve dönüşte ise annenne ,dede,baba ben bebekle ilgilenirken hep onunla oynadılar.
Çabuk toparlandım ben ikinci günü ayaktaydım.
Bebek uyuduğunda ben oyunlar oynadım.
Emzirirken bir yandan da ona hikayeler okudum.
Kimse onu ihaml etmedi.
Çok abartı sevgi gösterisinde bulunmadık bebeğe,sürekli bebekten bahsetmedik
Hayatımızı değiştiren bir olgu gibi değilde hayatımıza renk katan birşey gibi davrandık.
Aman elleme,yaklaşma demedik.Kucağına anıl alacağını gösterdim biz olmadan kucağına alam aihtimaline karşı nasıl doğru tutacağını gösterdim.
Kreşe götürmek istedi bir haftalıkken doktora götürürken kreşe de götürdük çok mutlu oldu tüm arkadaşlarına gösterdi:)''Bakınnnn benim kardeşim oldu ,o çok tatlı''diye.
Gelen misafirlerde çok düşünceliydi bebeğe gelen hediyelerle birlikte bir pakette Asya için geliyordu.
Tabi bu onu çok mutlu ediyordu.
İşte böyle böyle kardeş kıskançlığı ve bununla gelen bir üzüntüsü olmadı ki hamileyken Alaz doğacak ve kıskançlık yüzünden Asya üzülecek diye çok üzülüyordum.
Tabiki doğal bişey büyüdükçe hafif kıskançlıklar olacak ona diyeceğim yok ama ilk tepkiler olmadı
alt ıslatma,emzik isteme,huzursuzluk,sinir olmadı.
Şimdilik kardeşine bayılan bir Asyam var:)ve ikisinin annesi olmak zor olmasının yanında çok keyifli:):)

18 yorum:

Dilek dedi ki...

biz de , 8 ay önce 3 kız olduk evde... Dolunay kardeşini kıskandı, ama yavaş yavaş azalıyor. ayrıca kardeşini çok seviyor. bir de bağışıklığı düştüğü için kardeşi doğduktan sonra ilk 6 ay çok hasta oldu, ona dikkat etmenizi öneririm. evde kızkıza bol eğlenceler dilerim...

Tibetin annesi dedi ki...

Maşallah, maşallah. Bundan sonrası da böyle devam eder inşallah :)

Deniz dedi ki...

Bak özenicem, az kalsın :)

Özledim seni şekerim, inşallah girebilirsin sık sık

Berna dedi ki...

Tebrik ederim :) Alaz ailenize mutluluk getirsin. Sağlıkla, güle güle büyütün.

İki kızınızla birlikte mutlu bir ömür dilerim :)

Sevgiler :)

birtutamkekik dedi ki...

oyyy kıyamamm yaa:))
maşallahh sübhanallahh...
kırk bin kere hemde...
yüm yaşamları boyunca birbirlerine hep destek ve yoldaş olsunlar inşallah...
rabbim sevdiklerine bağılasın ikisinide:)
aklı başında bir abla o...
gözlerinden belli maşallah...
sevgilerimle...

tugce aydınlı albayrak dedi ki...

iyi ki doğmuş Alaz aranıza katılmış Allah analı babalı büyütsün.

Cocukla Cocuk dedi ki...

Selda'cım gözün aydın, analı babalı büyüsün bebişin..kardeş kıskançlığına sebep anne baba tutumu oluyor bence o yüzden cok bilnçli davranmışsınız, bizde de olmadı kucuk buyuyene kadar kısknaçlık ama kucuk buyuyunce abiyi kıskanmaya başladı :))

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

bu şekilde ilerlemesi çok güzel :D

asyaselda dedi ki...

:)teşekkürler ve ayrıca hoşgeldin dilek:)
tecrübeli bir anneden öneriler almak hoş oldu teşekkürler:)sevgiler üç kıza:)

asyaselda dedi ki...

amin inşallah sibelcim:):)

asyaselda dedi ki...

:)
eeee bekliyoruz o zaman güzel bir haber:P

girerim artık deniz küçük kızımız akıllı ablaına göre:)

asyaselda dedi ki...

teşekkürler Berna:)güzel dilekelrin için sevgiler:)

asyaselda dedi ki...

birtutamkekik:)
kız kardeş gibisi varmı değil mi:)hele ilerleyen yıllarda:)teşekkürler :):sevgiler

asyaselda dedi ki...

çoook teşekkürler tuğçe:)

Dilek dedi ki...

hoşbulduk... aynı şeyleri yaşayan birileriyle paylaşmak ne güzel...

asyaselda dedi ki...

çocukla çocuk çek teşekkürler amin:)
demek abisini kıskanıyor ha o da ilginçmiş.belki bizdede olur :)bekliyorum iki çocuk annei önerilerini:)sevgiler

asyaselda dedi ki...

inşallah böyle devam eder baharcım

Durupınar dedi ki...

Hayırlı olsun Selda'cığım, Rabbim analı babalı büyütsün inşaallah, ailenize yeni bir üye katılmasına çok sevindim, çok sevimli bir bebek Alaz hanım :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...