9 Şubat 2011 Çarşamba

Eve iş getir-me-

Eve çok iş getirdim bu yıl.
Materyaller,harfli resimler,metin kartonları ıvır zıvır harf öğretimi ile ilgili bir çok şey.
Bu sebeptendir ki harfler, harflerin telaffuzu dilimizde çok dolaştı
Ve yine bu sebeptendir ki,
Televizyonda ''Şimdi limonumuzu sıkalım''diyen aşçıya bakıp,
''Anne limon llllll sesiyle başlar.''dedi.
Şaşırdım ama bu sadece ,heralde bir ezberdi.
Bu gün kahvaltıda eline aldığı bir dilim ekmeği ,bize bir şeyler anlatan babasının kolundan çekiştirerek,
''Baba baba bak senin B'sin''
Anlamadık ilk başta yine tekrarladı.
''Bak babanın b'si'
' Gittiğ yer okul,ilerde olacağı öletmen,oyunları öğretmencilik,öğrencileri var ,ya da kendisi öğrenci
Bu durum bir anlık hoşumuza gitse de , bizi güldürse de
Bu durumun ve harflere ilginin fazlalaşması erken okuma yazma öğrenme durumuna yol açabilir.
Erken okuma yazmanın pek bir faydası olmadığını hatta çocuk için okul zamanında çok can sıkıcı durumlara yol açabileceğini bilen biri olarak,
artık evde harfler dile getirilmeyecek ,hatta hece hece bile konuşulmayıp uzuuuuuuun cümleler kurulacak:)
Okul oyunlarına bir süre ara verilecek.

8 yorum:

SevGi'nin G'si dedi ki...

egemen de sayılara ve harflere çok ilgi gösteriyodu geçtiğimiz yıl. kardeşi doğduğundan beri başka bi çocuk olduğundan olsa gerek.. o ilgiyi kaybetti bu aralar. sevinmeliyim sanırım :)

Tibetin annesi dedi ki...

eğer içinde varsa, sanırım ne yapsan da engel olamazsın... yani sanırım :)))

mine dedi ki...

amanın fotodaki ekmek tatlısı mı ablam çok güzel yapar bayat ekmek olunca bayılırız.... babanın B si çok tatlı canım benim

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

Selda danışmıştım ya sana bizde ne yapalım diye... göstermiyoruz. ama hala ilgi çok var. sürekli gördüğü harfleri yazıyor, doğrusunu öğrenmeye çalışıyor. bizdede küçük bi öğretmen var. umarım ilerde sorun yaşamaz...

asyaselda dedi ki...

gülcan;hatırlıyorum dednin d si diyordu değil mi o da:)
e ne yapalım bir kardeş mi yoksa:P:P:P:P

asyaselda dedi ki...

sibel;belki ilgiside benim yüzümden oldu yoksa durduk yere harflere ilgi göstermezdi heralde:)yani sanırım:):)
ama öğrenmesi sıkıntı olur unutturmalıyız:)

asyaselda dedi ki...

:):):):):)mine;bilmem ki öyle görselerden ekledim sadece:):):)

asyaselda dedi ki...

hatırlıyorum bahar;
ama bu gerçekten ilerde sıkıntı yaratır...
Umarım en kısa zamanda vazgeçer ,kızısında:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...