28 Ocak 2011 Cuma

Uykudan Solucana

Akşam.
Anne için kız uyusun vakti.
Kız İçin uyumam da uyumam uyku mu?O da ne? vakti mi?
Her akşam çeşit çeşit hikayeyi okumaktan sıkıldınız mı?
Aynı hikayeleri okumanın okumaktan onun ezberlemesinin pek bir faydası olmadığını mı düşünür oldunuz?
Uydurduğunuz hikayelerde dönüp dolaşıp kendini mi tekrar eder oldu.
Varsa 2-3 yaş arası çok konuşmayı seven ama uyumayı sevmeyen çocuğunuz.
İşte güzel bir öneri
Hikayenizi siz yazın yönlendirmelerle.
İlk doğaçlama gelişen hikayemiz.
--Anne!Asya yı anlat.
--Asya yı mı?
--Hımmmmm Asya adında bir kız varmış?
--Bu kız nasıl bir kızmış Asya
--Şirin bir kız.
--Asya ne yapsın Asya?
--Parka gitsin.
--Kimle gitsin Asya?
--Duru ile
--Duruya ne demiş Asya?
--''Benimle parka gelir misin Duru?'' demiş.
--O ne demiş?
--Gelirim demiş.
--Parkta ne yapmışlar?
--Kumla oynamışlar.
--Kumla oynarken Asya'nın parmağına ne dokunmuş Asya?
--Solucan
--Asya solucanı görünce ne yapmış?
--''Ne işin var burda'' demiş
--Solucan ne demiş?
--Geziyorum demiş.
--Solucanı geri bırakmış mı Asya?
--Hayır Duruyla kovaya koymuşlar.
--Solucan buna ne demiş?
--''Heyyyy beni nereye götürüyorsunuz?'' demiş
--Duru ne demiş?
--Eve gidiyoruz demiş.
--Evde ne yapmışlar solucana?
--Tabağa koyup yemişler.
--Solucana ne demişler?
--''Seni yiyecemmmm'' demiş
--Solucan ne demiş?
--''Lütfen beni yeme lütfene beni yeme''demiş.
--Yemiş mi Asya?
--Hı hııı yemiş.
--Solucan ne yapmış
--''Aaaa nereye gidiyorummm?'' demiş
--Nereye gitmiş ki solucan?
--Boğazına,sonra karnına
--Solucan orada ne ile karşılaşmış?
--Bir bebekle
--Ne yapmış bebeği görünce?
--Aaaa bebek sen ne arıyorsun burda demiş?
Biz burda kapı çalmasıyla ayaklandık ve hikaye yarım kaldı. Yarın akşam bebek ve solucanın macerasının sonunu getirebilirz belki:)
Ama buna her akşama devam edeceğim ki anlatırken nerdeyse uyuyacaktı esnemekten.
Hem böylece okuyarak bir haftada ezberleyip sıkıldğımız hikayelerin alternatifi olur,hem hikayeye kendi katılığında canlandırır beyninde kendi de karışınca olaylara daha da eğlenceli olur.
Belki yazarım bu uyduruk hikayeleri ilerde okur:)
Çok daha farklı ve ilginç yönlendirmeler ve tıkandığında eklemelerle hikayeyi daha ilginç hale getirebilirsiniz.
Eğlenceli bol dinlenceli bir hafta sonu sizin olsun.15 gün de benim:)
Söylemesi ayıp ben 2 haftalık bir tatile girdim de:):):):)

2 yorum:

SevGi'nin G'si dedi ki...

aa ben egemeni katsam anlattığım masala, kesin cin gibi olur uyku muyku kalmaz gözünde... :))) ama deniyim belki de yanıltır beni..

Sevgi Küçük dedi ki...

Bazı insanlar tatil yapıp bize nispet yaparken biz burada...hayırrrr, bu kez bende çalışmıyorum!! :D
He heee...gene eve iş getirmişim gibi yazarak başladım ki sevineyim. :)
Tatlım senin anlattığın masalı çok sevdim ben ya! Keşke bende orada olsaydım da kankoşumla dinleseydim. Bu arada ne kadar büyümüş yahu! Blogları ihmal ederken onuda ihmal etmişim. :(
Tevvvgisinden öpücükler gönder ona :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...