15 Ocak 2011 Cumartesi

İnsanı insan acıtır.

Sıkı sıkı sarılmıştı mantosuna.
Rüzgarda yoktu oysa.
Farketmedi yanına geldiğimi,hatta duymadı bile ona seslendiğimi bir şeyler var belli.
''Neyin var ?''
......
''Neyin var?
''Küçük insancıklarım.''
Duymuş demek ki.
''Efendim???''
''Küçük insancıklarım.''
''Nerde?''
''İşte burda''
diye işaret parmağıyla vurdu iki kaşının arasına.
Sonra şakaklarına ,
’’Ve burda devlet dairelerinde işini iyi yapmayan memurluktan emekli olup ,işte tam buralara yerleşmiş iki insancığım.
Arşivdeler, yeni dosyaları üstüste yığıp tozlu dosyaları merakla karıştıran dizaltı eteğinin altından kıvrılmış kahverengi ten çorabı görünen iki çok konuşan insancık.
Geliyor sesleri uğul uğul öyle dalıyorlar ki susun dediğimi duymuyorlar çoğu zaman
Başımın ağrısı hep onlardan.
Geçenlerde bir –an-ı düşmüş dosyanın arasından
saçları röfleli olan bulmuş,kızıl kabarık saçlı olana anlatırken duymuş, beyne kan sıçratan kancı insancık.
Tepsisini sallaya sallaya ,gelip anlatmış gözdeki arkadaşlarına onlarda hemen akıttılar bin kova suyu göz pınarlarıma.
Ne oluyor ya dedim.
Bu da ne ?Sordunuz mu bana ağlayasın var mı yok mu diye çıkışınca geriye kalan su kovalarını da burnuma indirdiler .
Tam ona da söylenecektim ki, boğazımdaki insancıklar ,arkadaşları tabi arka çıkacaklar ya hemen bir düğüm atıverdiler oracıkta ‘’ Hık’’ dedim ‘’Gık'' dedim çıkmadı sesim .
Baktım, yakalayamadım soluk borumdan kaçmışlar,nefes alamayınca anladım.
Geri dönemediler tabi nasıl gittiler bilmem ama kalbimde sabahladılar .
Akşam inceden inceye geliyordu titrettikleri tellerden dökülen o içli nağmelerin sesi.
Bir ara iyice dağıtmışlar ki sabah can kırığıydı heryerim.’’
Gülümsedim,gülümsememelimiydim acaba diye düşünemeden gülümsedim .
‘’Canım hani beyin,sinir ucu ,sinyal sinir uçlarının beyne gönderdiği sinyaller,belki bir panik atak hali,yada depresyon,bazı beyin sıvılarının stres ve yorgunluktan azal.... ''
cümleyi tamamlamaya gerek görmeden sustum aşağılar gibi baktığında yüzüme ,başını hayır der gibi salladı iki yöne.
Tam kalkıyordum ki titreyen sesi
''Gitme ne olur ''dedi.
Kalktım yanından ,diz çöktüm önüne, parmaklarımla yüzünü kapatmış sarı saçlarını araladım.
Denize baktığında turkuaz olan gözlerinin kıyılarına vurmuştu gözyaşları, avuçlarımdaydı ıslanmış yanakları ,avuçlarım ağladı.
‘’Canımmm’’ dedim ’’Yapma bunu kendine’’
Geriye doğru çekti yüzünü sinirle.
‘’Ben mi ,ben mi yapıyorum tüm bunları yada şu söz ettiğin lanet sinir uçları mı? İnsandan başka hiçbir şey bu kadar acıtamaz canımı.’’
Haklıydı…
Söylenecek her şey o an saçmalamaktan başka bir işe yaramazdı.
Sustum, yapabileceğim en iyi şey sımsıkı sarılmaktı.

11 yorum:

öykü dedi ki...

Boyle zamanlarda yapılabılecek en guzel en dogru sey

belkı de sıkı sıkı sarılmak

mine dedi ki...

bazen en güzeli susup yanında olmak sadece ... anlamlı bir yazı olmuş

sebnem oguz dedi ki...

ah .... cocukken saatlerce oynadığım o evciliklerin repliklerini bir hatırlayabilsem ...asyanın yaptıgı kahveyi içe içe bi hal oldum ..!!! fal mı baksam ne :)neyse valla bizimki herseyi birlikte yapmak istiyor tv izlemek haric ve su oynamak tabi... eskiden dakikalarca kitap karıstırırdı tv acmazdı simdi durum hic boyle degil.Allahtan gel kızım kitap okuyalım dedigimde kosarak geliyor da ona seviniyorum.Asya tv izliyor mu ? ne sıklıkta?
sevgiler

anne kaleminden dedi ki...

güzeldi...

asya selda dedi ki...

öykü;bazen çok sıkıntılı olduğum zamanlarda rüyamda hep sımsıkı sarılımış olduğumu görürürm sevdiklerime ...
Bu saatlerce yapılan konuşmalardan daha iyi geliyor bence

asya selda dedi ki...

Mine;bence de susmak bazen susmak sarılmak ..teşekkürler:)

asya selda dedi ki...

anne kaleminden;teşekkürler:)

asya selda dedi ki...

şebnemciğim biz senle bir ara mailleşelim bu fıstıklar hakkında konuşacak çok şey var:)
öpüyorum.
Asya sevdiği şeyleri izliyor sevmediklerine pek bakmıyor onlarda belli şeyler..

Anne İş'te dedi ki...

güzel,çok güzel

asya selda dedi ki...

teşekkürler anneişte:):)

Zuzuların Annesi dedi ki...

Harikasın Selda'cım...
Özlemişim seni,çok özlemişim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...