5 Ağustos 2010 Perşembe

Senden kopan ilk parça

Bir otobüs yolculuğunda molada kaybettiğim çantamdan çıkanların tutanağını gören arkadaşım gülmüştü
bundan 3 yıl öncesinin biletleri yemek fişleri ve daha bir çok eski, gereksiz ayrıntıyı
''Sen geleceği yaşamaktan korkuyorsun ,bu yüzden eskiye dair bir şeyler hep elini attığında elinden tutacak yakınlıkta olmalı.''
Hiç düşünmemiştim böyle daha önce .
Ama hep çocuk olurdum
canım yandığında ,
haksızlığa uğradığımda,
yanlış anlaşıldığımda ,
gelecek günden korktuğumda ,
ilk şehre yerleştiğimizde,
sevmemiştim kocaman kocaman otobüsleri,karışık sokakları,
birbirini ardından binbir dolap çeviren kocaman kocaman karışık kafalı insanları,
hepsinden hızlıca uzaklaşır kuytu sesiz bir yer bulup çocuk olurdum ,
kocaman bir kadınken küçücük bir çocuk...
kollarımla dizlerimi sarıp duvar kenarında
başımı dizlerime hiç çıkarmıyacakmış gibi gömen
hiç ses çıkarmadan hıçkıra hıçkıra ağlayan bir çocuk.
ben çocukkende sesiz ağlardım bağırıp çağıramadım ,hep susar ,hıçkırıklarımı yutardım.
O tepinilen ağlamaları ya beş ya altıydı düşüp ağlamadığımda büyüdüğüme sevinerek bıraktım.
Oysa sadece çocuklara verilen bir lütufmuş canı yandığında bağıra bağıra ağlamak
Bilsem sevinirmiydim,bu ayrıcalığı elimin tersiyle ittiğim için.
Tek dileğimdi duygusallığının bana benzememesi ama
ama işte sende benim gibi sesiz ağlıyorsun
Dün iki hafta önce kapı arasında kalan tırnağın kendini yeniledi ve eski olanı attı
neşe içinde oynarken kopan tırnağını gördün
sessizce olduğun yere oturdun tırnağına bakıp durdun
''Anne acıyo'' diyerek
ve kakıp odana gitin daha 2 saat önce uyanmana rağmen duvara sesizce bakıp ne dediğimi hiç duymayarak sadece ''Acıyor anne'' diyerek,parmağın yukarıda uykuya daldın.
Sen ağla bitanem bağır çağır
susma ne olur.
Bana benzeme ne olur...
Neyseki hala çabuk unutuyor ve çok çabuk seviniyorsun:)
Sen uyurken tırnağını acıtmadan kopardım.
Uyandığında gösterip bak bu eskidi ve biz sana yeni tırnak aldık sevdin mi diye
çığlık atıp ''Yaşasıııın yeni bir tırnağım oldu'' dedin:)
Senden bir parça koptu bugün benden de sen ağlamadın ama ben dayanamadım o haline..

24 yorum:

Emine dedi ki...

Canım benim ya nasıl canı yanmıştır ama ağlamamış Asyacık.Hep güzelliklerle karşılaşsın,hep gülsün inş.

nilo dedi ki...

ahhhh canım benim ya çok üzüldüm geçmiş olsun. Minik adamda kapıya sıkıştırmıştık ve atel ile dolaşmıştı 2 hafta hergün kaçkez tırnağını kontrol ettiğimi hatırlamıyorum. öpüyorum

içimden geldiği gibi ~~~ dedi ki...

offf içim acıdı canım benim geçmiş olsun.Allah daha büyük kazalardan korusun yavrularımızı.

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

ağlama günümdemiyim acaba?
çok fena oldum

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

canım benim,öperim ben o parmağını teyzeciğimin:)))

sebnem oguz dedi ki...

o minik parmağa bir uf öpücüğü kondurabilir miyim? canım ya ...

Zeynep'in Defne'si dedi ki...

Yazınla benden de bi parça kopardın. Çok geçmiş olsun :(

anne kaleminden dedi ki...

geçmiş olsun öncelikle ama konuya girişiniz, yorumlayışınız, çok güzeldi... bir ayrıcalığı elinizin tersiyle itmişsiniz ama ayrıcalıklı bir kızınız var. yazılarınızı seviyorum...

Deniz dedi ki...

kıyamam ona... Nasıl acımıştır

öykününannesi dedi ki...

peh! bitir beni Selda :(

Tibetin annesi dedi ki...

yaaa Selda yaaa... ne güzel yazmışsınnnn....

Mlke-Btkn dedi ki...

ne oldu yaaa :(

ahh kıyamam ben ona yazıkk öp annesi benim için Asya'mı, nasıl üzüldüm bak şimdi :(

Emrah Ateş dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Emrah Ateş dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Emrah Ateş dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Emrah Ateş dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Emrah Ateş dedi ki...

gülmek istediğimde aklıma hep asya'nın o ağaçtaki fotoğrafı geliyor. O ne ciciliktir öyle yahu. Meaşallah. Zati yeni bomba gibi fotoğraflar koymuşsun. Baktıkça bir kardeş özlemi hissediyorum

Ne diyeyim özellikle ailenizin bir entel karslısı olarak -ki karsın yeri sende büyüktür- mektup bekliyordum senden bloguuma yazdığım yazıdan sonra. Ama hayat bu olsun.

Şimdi sana bu yazıyı yazarken ve bu yazını okurken Ahmet Telli'den '' Çocuksun Sen '' şiirini dinliyordum. Bu kadar mı denk gelir senin durumuna...

ÇOCUKSUN SEN

Dünyanın dışına atılmış bir adımdın sen
Ömrümüzse karşılıksız sorulardı hepsi bu
Şu samanyolu hani avuçlarından dökülen
Kum taneleri var ya onlardan birindeyim
Yeni bir yolculuğa çıkıyorum kar yağıyor
Bir aşk tipiye tutuluyor daha ilk dönemeçte
Çocuksun sen sesindeki tipiye tutulduğum
Dönüşen ve suya dönüşen sorular soruyorsun
Sesin bir çağlayan olup dolduruyor uçurumlarımı
Kötü bir anlatıcıyım oysa ben ve ne zaman
Birisi adres sorsa önce silaha davranıyorum
Kekemeyim en az kasabalı aşklar kadar mahçup
Ve üzgün kentler arıyorum ayrılıklar için
Bir yanlışlığım bu dünyada en az senin kadar
Ve sen kendi küllerini savuruyorsun dağa taşa
Bir daha doğmamak için doğmak diyorsun
Ölümlülerin işi bir de mutlu olanların
Onların hep bir öyküsü olur ve yaşarlar
Bırakıp gidemezler alıştıkları ne varsa
Çocuksun sen her ayrılıkta imlası bozulan
Susan bir çocuktan daha büyük bir tehdit
Ne olabilir, sorumun karşılığını bilmiyor kimse
Kötü bir anlatıcıyım oysa ben ve ne zaman
Bir kaza olsa adı aşk oluyor artık
Aşksa dünyanın çoktan unuttuğu bir tansık
Seni bekliyorum orda, o kirlenen ütopyada
Kirpiklerime düşüyorsun bir çiy damlası olarak
Yumuyorum gözlerimi gözkapaklarımın içindesin
Sonsuz bir uykuya dalıyorum sonra ve sen

Hiç büyümüyorsun artık iyi ki büyümüyorsun
Adınla başlıyorum her şiire ve her mısrada
Esirgeyensin bağışlayansın, biad ediyorum.
Çocuksun sen ve bu dünya sana göre değil
Dünyanın dışına atılmış bir adımdın sen
Ömrümüzse karşılıksız sorulardı hepsi bu
Şu samanyolu hani avuçlarından dökülen
Kum taneleri var ya onlardan birindeyim
Yeni bir yolculuğa çıkıyorum kar yağıyor
Bir aşk tipiye tutuluyor daha ilk dönemeçte
Çocuksun sen sesindeki tipiye tutulduğum
Dönüşen ve suya dönüşen sorular soruyorsun
Sesin bir çağlayan olup dolduruyor uçurumlarımı
Kötü bir anlatıcıyım oysa ben ve ne zaman
Birisi adres sorsa önce silaha davranıyorum
Kekemeyim en az kasabalı aşklar kadar mahçup
Ve üzgün kentler arıyorum ayrılıklar için
Bir yanlışlığım bu dünyada en az senin kadar
Ve sen kendi küllerini savuruyorsun dağa taşa
Bir daha doğmamak için doğmak diyorsun
Ölümlülerin işi bir de mutlu olanların
Onların hep bir öyküsü olur ve yaşarlar
Bırakıp gidemezler alıştıkları ne varsa
Çocuksun sen her ayrılıkta imlası bozulan
Susan bir çocuktan daha büyük bir tehdit
Ne olabilir, sorumun karşılığını bilmiyor kimse
Kötü bir anlatıcıyım oysa ben ve ne zaman
Bir kaza olsa adı aşk oluyor artık
Aşksa dünyanın çoktan unuttuğu bir tansık
Seni bekliyorum orda, o kirlenen ütopyada
Kirpiklerime düşüyorsun bir çiy damlası olarak
Yumuyorum gözlerimi gözkapaklarımın içindesin
Sonsuz bir uykuya dalıyorum sonra ve sen

Hiç büyümüyorsun artık iyi ki büyümüyorsun
Adınla başlıyorum her şiire ve her mısrada
Esirgeyensin bağışlayansın, biad ediyorum.
Çocuksun sen ve bu dünya sana göre değil

Emrah Ateş dedi ki...

Emrah Ateş dedi ki...

ilal dedi ki...

geçmiş olsun....yeni tırnağınız eskisinden daha sağlıklı olsun...
amam anneside şu söüzü unutmasın...
kızlar annelerini yaşatır:)
sevgiyle kalın

asyaselda dedi ki...

emine gerçekten çok acıdı sanırım tüm hal hareketi değişti depresyone girdi resmen...

nilo canım ;
teşekkürler
kapıya parmak sıkışması benim bile ağlayacak kadar canımı acıtmışken onları düşünemiyorum bile

teşekkürler fundacım:)
baharcım ağla canım hazır ağlayabiliyorken ağla canım benim

gökkuşağının rengi öptün iyileşti teyzesi


geçti şebnem geçti:)öpücüğün tam yerine dokundu geçti giiti:)teşekkürler
teşekkürler geçmiş olsun dilekleriniçin


anne kalminden ;çok teşekkür edrim çok incesin beğenmen beni mutlu etti..
ve kızım sanırım bana benziyor:)
sevgiler


tooook acıdı nenizzz tokkkkkk...

tuğçem çok özlemiştim seni nerelerdeydin yahu daldın mini sütüdyona,umarım işler iyiydir tatlım öpüyorum öykümüde senide canım..


tibetimin güzel annesi teşekkürler canım..


melikecim canım geçti ama çok acımıştı çoook öpüyorum okullu batımı:)









zeynepcim öncelikle hoşgeldin canım

asyaselda dedi ki...

emrah kardeşim hoşgeldin:)
e asyada senin kareşin zaten geldin sevdinde yok mu dedik yahu:)
evet o sonbahar koalasıydı şimdiki yaz asyası:)
ayrıca şiiir çok güzel çok severdim zaten yeniden karşılaştığım için mutlu oldum bu dizelerle

ve mektup ah be kardeşim çok yoğun zamanlar yaşadık bu aralara ama en kısa zamanda asya eli değimiş mektubun gelir:)
sevgilerimizle çabucacık dön emi

asyaselda dedi ki...

ilal hoşgeldin kızım bana benzemesin derdim ama oldu işte napalım...
sevgimle

Ayşe Naz'ın Annesi dedi ki...

Dün akşam Ayşe Nazında parmağı kapıya sıkıştı ve ilk aklıma gelen Asyanın parmağı oldu.. Acaba bizimde düşer mi tırnağımız diye düşünmeden edemedim ve yazdıkların geldi aklıma senden kopan ilk parça ve bizim yüreğimizden kopan nice parçalardan biri daha.. Yaşayacakları acılar sadece bu kadar olsun başka acılarını göstermesin Rabbim..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...