14 Ağustos 2010 Cumartesi

Sevgili Ayçekirdeği;

Eminim;
Köy bakkalında bardakla satıldığın bir camekanda,
kirli kara kuru bir çocuğun cebinde,
gece, kumsal,gitar,bira ,dörtlüsüne eşlik eden iki aşığın avuçlarında,
Hatta televizyon karşısında uyuklayan kocasına sinirlenen bir ev hanımının dizisini izlediği sırada kase içerisinde ,kucağında ,
yemiş olmayı;
yudum tarlalarında yetişip,büyüyüp,koparılıp,
fabrikada işlenip,rafine edilip,
market raflarından mutfağımdaki tavanın içine dökülüp ,
kızım kızım kızarırken içine attığım sulu patateslerin sululuğuna dayanamayıp ,
parmaklarımın üzerine kendini atıp,
ikinci derece bir yanığa sebep olan,
geceyi önce hastane, sonra klimanın dibinde geçirmeme neden olan ayçiçek yağı olmaya tercih edeceğini biliyorum.
Sevgili ayçekirdeği,
namı diğer günebekan,
namı bir diğer çiğdem,
namı diğer diğer çekirdek,
biliyorum senin hiç bir suçun yok.
Bana verdiğin bu inanılmaz acı yüzünden utanması gereken sen değil;
seni ana vatanın Afrika'dan bize getiren İspanyollar.
Yemiş olmaktan seni zorla vazgeçirip sıkıp yağını çıkaran insanlar.
Sulu patateslerle birlikte olmaya zorlayan benim...
Sen masum bir ayçekirdeğinden elde edilmiş ayçiçek yağısın hepsi o kadar
Yoksa parmaklarıma taaaa Afrikalardan gelip ne gibi bir kastın olabilir...

38 yorum:

elif ada dedi ki...

Cok ama cok gecmis olsun... Bir an evvel gecsin acısı

Leylak Dalı dedi ki...

Geçmiş olsun.
Yeşil elmayı dilimleyip yanık yere sürmenizi öneririm, gerçekten iyi geliyor.
Sevgiler...

ayesha dedi ki...

ay çiçeği, aşkın çiçeği,yağı yakar:)) çekirdeği ise sadece oyalar:)geçmiş olsun!

Newbahar dedi ki...

Geçmiş olsun. Yağ yanığı feci can acıtır.

En kısa zamanda iyileşmesi dileğiyle, hayırlı ramazanlar.

puck-robin dedi ki...

of nasıl olmuş :/ geçmiş olsun.

sebnem oguz dedi ki...

ah canım gecmis olsun ... cok fecidir ya bu yanıgın acısı ...ben biaz sakarımdır da pek bir yakar keserim kendimi mutfakta, bu yuzden iyi bilirim. Gecmis olsun tekrar

ezgilimelodi dedi ki...

Çok geçmiş olsun yaaa
Çok acır,dikkat et kendine...

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Canım çok çok geçmiş olsun..

Başak dedi ki...

seldosum gecmis olsun.sana bir tavsiye ecz.den bir anestol almak suretiyle acini 5 dk.da dindirebilirsin.kendisi tedavi edici olmamakla beraber lokal anestezi etkisine sahiptir ve suruldugu seyi uyusturarak aciyi alir.nasil dr. gibi acikladim mi:)

HAYATIMDAKI D'ler-Pınar dedi ki...

Ayyy Allahım ya,çok geçmiş olsun..:))

asyaselda dedi ki...

elif ada:)
merhaba teşekkür ederim.ilk gün çok kötürdü ama yavaş yavaş geçti gibi...
sevgiler ,öpüyorum ikinizide

asyaselda dedi ki...

merhaba leylak dalı uzun zaman olmuştu değilmi sen gelmeyeli hoşgeldin canım benim:)
ve dün doktorda elma,kantron yağı,zeytin yağı bir çok tarif aldım ve duydu :)
ama alternatif tıbba inanmıyorda değilim vardır eskilerin bildikleri bişey...
teşekkürler sevgiler

asyaselda dedi ki...

ayesha;merhaba:)
yağı yakar,çekirdeği oyalar:)he he bayıldım ikiside zarar yani diyorsun:P

asyaselda dedi ki...

nevbahar merhaba:):)
evet su yanığından daha bir başkaymış..ağladım resmen:)
teşekkür edrim geçiyor gibi yavaş yavaş

asyaselda dedi ki...

agem:)
kuzum yeni işin hayırlı olsun:)
öncelikle ve gerçekten kötüydü ben biraz bulanıklaştırdım çok çirkin fena bir görüntüydü.
ha bu arada tenin itinin adı ney:P:P:P:P

asyaselda dedi ki...

şebnem canım çok teşekkürler geçmiş olsun dileğin için bu gün gün içerisinde aynı elin ayasınıve koumuda yaktım ve bende artık sakar olduğuma inanmak üzereyim:)
ilk düşündüğüm şu tüm vücudu yananlara oldu..
ıyyyyyyyy

asyaselda dedi ki...

ezgicim teşekkürler canım yanık bi başka acıyormuş öğrenmiş oldum böylece ama geçecek gibi.

asyaselda dedi ki...

teşekkürler eminecim tatil bittimi döndünüz mü:)

asyaselda dedi ki...

başakcım canım hoşgeldin :)
kesinlikle bir doktor edasıyla anlattın teşekkürler:)
o gece doktorda zaten ilk işleri bunları uygulamak oldu şimdide hala pansuman yapıyorum.
teşekkürler :)

asyaselda dedi ki...

pınarrrrr:):)
ay ki ne ay yanık çok zormuş bu yanık sağ elde olunca daha da zormuş ama geçecek gibi yavaştan yavaştan:):):)

puck-robin dedi ki...

teşekkür ederim, bakalım yarın başlayacağız inşallah iyi olur.
asya itimin adını sorabilir diğerleri uzak dursun :P

Zeugma dedi ki...

Geçmiş olsun :(
Yağın yaktığı yer feci acı verir.
Benim de başıma gelmişti...

Can yakan ayçiçeği hikayesi buydu demek...Ben de bıraktığın yorumu okuyunca güneşe aşkıyla ilgili acıklı bir öyküsü daha var zannetmiştim, sürpriz oldu...

Tekrar geçmiş olsun..
Sevgiler...

Tibetin annesi dedi ki...

Seldacım, çok geçmiş olsun canım... ufaklığa söyle öpsün, hemen geçer :)))

aysencifci dedi ki...

Selda'cım çok çok geçmiş olsun. Ne kadar acır o yer! Ablamın kayınvalidesi zeytinyağı sür derdi en azından yangısını alır diye. Gerçi doktorlar sana ilaç vs vermiştir ama sonuçta zeytinyağı doğaldır, zararı yoktur sanırım.
Tekrar tekrar geçmiş olsun:(((

Deniz dedi ki...

Iyyy,,, cozzz diye sesini duyar gibi oldum... Geçmiş olsun, ama çok da komik yazmışsın, pardon ama güldüm:))

asyaselda dedi ki...

age:)hadi hayırlı olsun o zaman:)

asyaselda dedi ki...

zeugma aşkçiçeğinin aşkını ben senden öğrendim acısnı sen benden diyeceğim ama sen acısınıda biliyormuşsun,gerçekten kötü haşlama ile kızartma gibi düşünürsek haşlanmadan daha çok acı verdi:)
geçmiş olsun dileklerin için teşekkürler :)

asyaselda dedi ki...

sibel Asya'nın o durumunu görecektin oy kınalı kuzum kınalı kuzum çok mu ağrıyor diye etrafımda dolaşıp durdu:)
üzerime çarşaf örüp bu sana iyi gelecek korkma tamam mı ben seni korurum diyerek kendince teselli etti:)
üzüldü ama ben ağlarken..canım ya öperse geçerdi ama öptüremedim malesef:)(:)
teşekkürler canım benim geçmiş olsun dilekelrin için:)

asyaselda dedi ki...

aysen ;zeytin yağınıda duymuştum şu an çok sulu bir halde miğdenibulandırmak gibi olmasın:)
geçsin denerim bir bakalım azıcık doğal yollara karşı sempatim vardır çok ilaç sevmem aslında:)
öneri için teşekür edrim size:)
sevgiler

asyaselda dedi ki...

aynen canım patatesleri atarsın da ses gelir ya işte öyle oldu:)
o zaman çocuk gibi ağladım amaşimdi gülüyorum:)
e o acıyla acılı şeyler yazsam daha kötü olacaktı:)
gül gül bende güldüm parmaklarımın acısı ara ara kendini hatırlatsada:)

NiLaY dedi ki...

canım çok çok geçmiş olsun :( dikkat edin lütfen..

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

ay onun ufacık sıçraması bile çok acıtır :(
çokkk geçmiş olsun

nehirineylemleri dedi ki...

Ay şimdi gördüm, büyük geçmiş olsun!!

Noyumberry dedi ki...

Geçmiş olsun dileklerimi sunuyorum....
Bloğumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür ederim..
linkinizi aldım gidiyorum..sevgiler..

asyaselda dedi ki...

nilay teşekkürler canım:)geçti gittiiii bile:)

asyaselda dedi ki...

bahar gerçekten su yanığından farklıydı:(
teşekkürler:)

asyaselda dedi ki...

nehirin eylemleri merhaba:)
geçti bile dedim geçti bile kabuk kabuk kaldı bir yerlere değince hala ağrıyor ama geçri az kaldı teşekkürler sevgiler

asyaselda dedi ki...

noyumberry:)
hoşgeldin tesadüfen oldu ama seni tanıdığıma sevindim :)
hoşgeldin sevgiler:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...