29 Ağustos 2010 Pazar

Fotoğrafın Yazıyla Hiç Alakası Yok Sadece İçim Açılsın Diye...

Çok gereksiz ayrıntılarla dolu olduğumu farkettim.
''Tanıştığımızda üzerimde ne vardı'' diye soran gereksiz aşığa cevap veren daha gereksiz hafızaya sahip diğer aşık gibi en gereksiz şeyleri hatırlıyor,
hatırlamak hatta hiç unutmak istemediklerimi ıkınıp sıkılıp çıkaramıyorum.
Saatlerce gözümü kapayıp salak salak düşünüyorum.
Ne gereksiz ayrıntılar yer etmiş beynime,
ilkokulda üzerinden geçtiğim köprü altındaki köpeklerin sayısının 6 olduğu,
üniversitede öğretim yöntemleri dersinden önce iki sandviç yediğim,
geç kaldığım derste iki basamaklı çarpmanın öğretildiği
4 yaşlarında annemin gün arkadaşları geldiğinde uyumam söylendiği için tuvalate gidemeyişim.
Gibi listeyi daha da uzatabileceğim uzattıkça ve aklıma geldikçe daha saçma olduğunu düşüneceğim bir çok gereksiz an anı bile değil an...
Ve bunlar öyle bir yer kaplıyor ki
Ergenlik yıllarımda açtığımda üzerime eşyaların yığıldığı dolabım gibi
çantamda çalan telefonumu ararken telefondan önce elime gelen 3 sene öncesine ait
faturalar,bileteler,sakız kabukları,hatta çürümüş çağla parçaları gibi.
Gerekli anılarıma ulaşmaya çalışırken elime ayağıma dolaşıyorlar.
Keşke bir dolap düzeltme
yada çanta temizle kadar kolay atılıp,
gerekli ve sevdiğim şeyler belleğimdeki yerini tekrar alabilseydi.
Ha çok ayrıntı hatırladığımı da düşünmeyin sakın
bazen bir söz söylerken yarıda kesip sonra ne söylediğimi unutacak,
telefonda konuşurken telefonla konuştuğumu unutup telefonu masaya bırakabilecek kadar da çelişkilerle dolu bu beynim.
Sanırım biraz dinlenmeliyim .
e tatil bitti gelsin bıcır bıcır bücürler ,
Onlarla çocuk olduğum için mi acaba çocukluğa dair herşey gün gibi açıkta da
20'lerden sonrası bir muamma????????????

9 yorum:

Newbahar dedi ki...

Çöplük gibi değil mi? Bir sürü ıvır zıvır...

Yahut bilgisayar gibi. Gereksiz dosyalarla yıllarca yer doldurmuşuz.

Bilmemki bu ıvır zıvır yaşlandıkça unutulur mu?

Bazen bu küçük ayrıntılar, küçük sözler, küçük anlar uzun süre dalmamıza neden oluyor. İlginç bir durum aslında.

Sanırım 30 undan sonra biraz biraz temizlenmeye başlıyor beyin. O vakit ise bunlar antika gibi değerleniyor hafızada. Lakin hatırlamak için çok geç. Silindi bile:)

Ne güzel bir fotoğraf. Sımsıcak.

Sevgiler

asyaselda dedi ki...

aynen öyle newbaharım...
hemde ne çöplük.
aksine yaşlandıkça çocukluğa gençliğe dair şeyleri iyi hatırlıyorum ama sonra sı ı ıhh yok..
kotayı 20 de doldurmuşum sanırım.
kızsamda gereksiz ayrıntılara aslında onları da unutuyor olsam ne yapardım ki??
değil mi?
ve fotoğraf alakası yok sadece içim açılsın diye ekledim:)
iyi geceler sevgiler

Başak dedi ki...

seldoşum sanki beni anlatmışsın ya.Ben de bir sürü gereksiz ayrıntıyı,hatırlamak istemediğim bir çok şeyi hiç unutmayıp,çok sevdiğim bir kitabın ya da filmin ayrıntılarını unutuyorum.Mutfağa gidip ben buraya ne için gelmiştim diye salak salak etrafa bakınabiliyorum.insan beynini de resetlemenin bir yolu olsa keşke...

...ÖZÜM... dedi ki...

bende de unutkanlık çok fazla var.Geçmişte yaşayıp anneme anlattığım şeyleri yıllar sonra yine annem hatırlatıyor bana.Ve öyle sinir oluyorum ki bu herşeyi unutur halime.Keşke şöyle olsa istediğimiz herşey hafızamızda ömür boyu kalsa ve istemediklerimiz ise 10 dk.yok olsa gitse...
olmaz ki:)))

asyaselda dedi ki...

başak keşke keşke resetlesem ve hiç hatırlamasam dediğimde oluyor yeniden bebek gibi ohhhh:D:D:D

asyaselda dedi ki...

özüm bu aynı yaştaki hatunların yaşadığı ortak bişeymi yahu?
bak sevineceğim bir kaç yorum daha gelirse:)
he yoo yalnız değilim diye

Zuzuların Annesi dedi ki...

Belki bir çoğu gereksizdi ama küçüklük anıları daha iyiydi be Selda'cım...Büyüdük,yaşadık,gördük,yeni,yeni anılar biriktirdik ama iç çekişlerimiz hala eski günlere,
çocukluk,gençlik,hallerinin,saflığına...Unutmamalııı,o güzel günleriii:))
Boşver bence iyi yoldasın,
yoldayız,çocuklarla olnak iyidir,iyi:))
Bir de pardon sizin isim neydi?:P

SERRA dedi ki...

aynen öyle
gereklileri unutuyor boşlars
a kafayı takıyoruz , çocukluğumda ki bazı detayları anneme anlattığımda annem şaşırıyor...

n. ışıl karagöz dedi ki...

bu yazını cok begendım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...