9 Ağustos 2010 Pazartesi

Gerçek doktor:)

Bugün büyük gündü.
Şekerin arabası,
Şeker,
‘’Doktorda’’ kitapları
Ve steteskop.
Her şey hazırdı.
Mart ayından buyana hasta olmamıştı.
Doktora gitmemişti.
Tüm doktor özlemini bizi ve şekeri doktor setiyle muayene edip ,iğnesini yapıp
kitaplarnı okuyarak giderdikten sonra işte tüm teoriklerin pratiğe dönüşme zamanıydı
Heyecanlıydı
Gidene kadar soru üstüne soru sordu
Hastaneye gelip ,
Sırasını beklerken kitaplarını okudu
Okuduk diyorum Asya’nın rutine bağladığımız ve kaç defa okuduğumuzu unuttuğum kitaplarını
benim okumama izin vermeden orda ne yazıyorsa bizim okuduklarımızla resim ve yazıları
birleştirip birebir söylemesi okuyor izlenimi uyandırdı yanımızdaki sıra bekleyen küçük kızda,
Hayretler içinde bakarak’’ Kaç yaşındaaaa?’’ diye sordu.
‘’İki’’ dedim.
‘’Ama bu okuyorrrr ‘’diye hayretle annesine baktı.
Gülümsedim ,’’Yok henüz okuyamaıyor sadece çok okuduğumuz için ezberledi o kadar’’
Tam bu sırada ismi söylendi.
Hadi kızım gidiyoruz dediğimde, önce kitapları kaldırdı ,sonra gözlüğünü saçından alıp gözüne
taktı, şekeri kucağına alıp içeri ‘’Merhaba’’diyerek girdi
Doktor çok suratsız ve ilgisiz bir bayandı ve burası özel bir hastaneydi.
Üstünkörü muayene etti çıktık dışarı.
Pek memnun kalmadığım için sağlık ocağındaki doktorumuza götürmek aklıma geldi.
Asya yine aynı tavırlarla içeri girip ‘’Merhaba,tenin adın ney?’’ dediğinde karşısında şeker mi şeker bir hanım duruyordu.
Sohbet ettiler,şekerin ayağının ağrıdığını söyledi doktor önce şekeri ardından da Asya’yı muayene etti.
Kilosu da boyuda ölçülürken doktor tarafından oyunlarla ikna edildi.
Özel hastanedeki çocuk doktoru,sağlık ocağındaki hanımda pratisyendi
Ve okumakla çocukların dilinden anlayan bir doktor olunmayacağıda böylece tarafımızdan teyid edildi.
Asya bile çıkmadan önce
‘’Anne bak güzel doktora geldik,gerçek doktora geldik ‘’dedi.
Gülümsedik çocuk bile anlamıştı doktorlar arasındaki bariz farkı.
Doktor oyunlarının bu hanım sayesinde güzel bir gün şeklinde gerçeğe dönüşmesi onu çok mutlu etti .
Tüm gün ağzında güzel ve gerçek doktora gittiği vardı..
Hala iştahsız veboğazı iltahaplı ama keyfi yerinde
Masalları gerçeğe dönüşmüş gibi sanki ....

22 yorum:

nehirineylemleri dedi ki...

Canım çok akıllı annesi, bu arada geçmiş olsun.
Sevgiler
Eylem

asyaselda dedi ki...

sadece numara yapıyor eylem:):)çaktırma :)
biz dinlerken ezberleyip okuma numarası :P
geçmiş olsun dilekleri için teşekkürler:)sevgiler

puck-robin dedi ki...

Geçmiş olsun, şu "tenin adın ney " çok komik ya :D

ayşegül dedi ki...

öncelikle çok geçmiş olsun selda,bi önceki postu yeni gördüm.öptüm öptüm o minik parmakcığı çok.

çok sıcak çok tatlı asya kız,çok seviyorum ben bu kızı.

nehircce dedi ki...

Geçmiş olsun tatlım,doktorlar konusunda da hemfikirim senle..Biz biraz şanslıyız bu konuda ama ben yine de daha merhametli ve sevecen olmalarını bekliyorum senin gibi..sevgiler.

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

maşallah aklına, hafızasına :)
nazar değmesin Selda

Deniz dedi ki...

akıllı bıdık:)

asyaselda dedi ki...

:)teşekkürler age:)
tatil bitti yarın umarı güzel habelerle açarsın bloğu:)
sevgiler
tein adın ne:)
değişmez sohbete başlangıç cümlesi:)

asyaselda dedi ki...

hoşgeldin ayşegül:)
teşekkür edriz parmakta ,boğazıda iyi gibi geçti gitti teyzesi:)
bizde öptük sizi

asyaselda dedi ki...

nehircem hoşgeldin:)
ya bazen diyorum ki hani akşama kadar bir çok hasta ile karşılaşıyorlar o sini,r stres ondan diye ama bence bir çocuk doktoru diğerlerinden farklı olmalı,ki bu doktor özle hastanede verdiği emeğin karşılığını fazla fazla alan bir hatunsa:)
ya bak hatun dedimde hadi erkek olsa anlayacağım kadın ya anne?
çok suratsızdı üzgünüm:)
çocuğun tüm doktor hayalleri yıkılacaktı diğer doktora gitmemiş olsak:)

asyaselda dedi ki...

bahar:)teşekkürler amn canım:)
sanırım sözel yönde ilerliyor:)eee anne matematik hafızasız baba matematik hafızasız çocuktan bunu beklemek zor olurdu:)
oda sözel bölüme geçti gen durumundan:)

asyaselda dedi ki...

:)hepsi birbirinden akıllı:)öyle bir bein var ki sünger gibi:)

bahriye-kerem dedi ki...

çok geçmiş olsun...inşallah çabuk geçer boğazlardaki iltihap...geçen hafta bizde de durum bundan farksızdı...çok şükür ateş kaldırmadık ama boğazlar çok kötüydü...
bak gerçek doktoru asya bile biliyor...iyi bir çocuk doktoru bulmak çok zor...hele ki özel hastanelerin ticarethaneye döndüğü şu günlerde...
onlar hiç hastalanmasın ve bizde doğru doktoru bulmak için uğraşmayalım...tırnağı için de çok üzüldüm,içim gitti...

Nihal Maya dedi ki...

çokca geçmiş olsun asyaya...
ama çok akıllı bir kız bu...kitap okumasına bittim... maşallah...
uras geçen bi sağlık ocağının önünden geçerken bir arkadaş görüp konuşmaya başlayınca hiç görmediği gitmediği bilmediği bir yer olmasına rağmen iğne olmucammmmmmmmm diye bağırmaktan iki kelam ettirmedi... doktor kıyafetinden sanırım bağ kurdu :)))
o derece nefret ediyor drlardan:)))
urasda asya gibi olurmu acaba??
sevgiler çokca...

öykü dedi ki...

Asya ya seslenıyorum


asyacım sen buyumus kocamannn kız olmussun

ve de cok tatlı:)

maşallah

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Geçmiş olsun camımö.ben olsam o muayeneyi başına yıkmıştım,paramla rezil olmak böyle bişey.Bide çucuk doktoru olacak,sinirlendim bak şimdi.Neyse tatlışıda öp benim yerime.

zeynep dedi ki...

galiba özel bir hastaneye gittiğimizde bizim de özel bir ilgi beklediğimizden kaynaklı bir hayal kırıklığı yaşıyoruz..bazen yorgunluklarına ve yoğunluklarına bağlıyorum ama suratsız doktor görünce bende suratsızlaşıyorum:)

asyaselda dedi ki...

bahriye:)
teşekkürler geçmiş olsun dileklerin için..
ve kerem'e de çok geçmiş olsun
ama bugün çözdük biz en son azılar geliyormuş tüm sıkıntı buymuş canım.
ve ticarethane sözüne sonuna kadar katılıyorum...

asyaselda dedi ki...

Nihal Asya da DAHA ÇNCE HİÇ SEVMEZDİ BİR KEZ KAN ALINDIKTAN SONRA AMA SONRA UZUN SÜRE DOKTORA GİTMEYİNCE UNUTMUŞ DOTOR ÜZERİNE BİR ÇOK KİTAP,OYUN OLUNCA ALIŞTI SEVİYOR TA Kİ YENİ VE OLMASINI İSTEMEDİĞİM KAN ALINMA OLAYINA KADAR:)

asyaselda dedi ki...

ÖYKÜ:)BANA SES YOK YANİ:)
HADİ ÖYLE OLSUN BAKALIM:)
CANIM KOCA KIZ OLDU KOCAMAN OLDUĞUNU HER FIRSATTA BİZE İNADIYLA KABUL ETTİREN BİR KIZ HEMDE:)SEVGİMLE CANIM ÖZLEMİŞİM SENİ:)

asyaselda dedi ki...

SAKİN SAKİN GÖKKUŞAĞININ RENGİ:)
GEÇTİ GİTTİ BENDE KIZDIM AMA NE DENİLEBİLİR Kİ ...SEVGİLER:)

asyaselda dedi ki...

ZEYNEP OLABİLİR AMA NE BİLEYİM İNSAN BİR GÜLÜMSER BARİ KARŞINDAKİ ÇOCUK YAHU...:(
KİMBİLİR NEDERDİ VAR DEDİM İÇİMDEN AMA KIZDIMDA TABİ:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...