19 Temmuz 2010 Pazartesi

Bin Muhteşem Güneş,İşsizlik,Kpss,Tatil Birbiriyle Alakasız Çok Başlıklı Bir Yazı İşte:)

Tama olarak adlandıramasamda
alışkanlık mı?
bağımlılık mı?
ne olduğunu bilmesem de yazmadan ve okumadan geçirdiğim anlarda aklım hep burdaydı
özledim...
Tatilimiz bitti nihayet şimdi kısa zamanlı aile ziyaretlerindeyiz.
Çok güneşlenmedim,denize girmedim,ya sabah çok erkenden ya da akşam 6 dan sonra denizdeydim, buna rağmen bir kış boyunca silinmesi için uğraştığım lekelerim bir anda tekrar yüzümdeki yerini aldı.
Sıcak buralar hemde çok sıcak iki gündür deli gibi yağmur yağsada fırtınayla karışık yine de çok sıcak.
Bu sıcaklarda en çok tarladaki işçileri ve asvalt işçilerini görmeye,
bizim bir dakika dayanamadığımız güneşin altında akşama kadar çalışmalarına dayanamam.
Ekmek parası, onlar bu işi buldukları için şükrediyorlar belki,işsizlik nasıldır insana ve atrafındakilere nasıl sıkıntı verir bilirim.
Özellikle şu KPSS illetini çıkaranlar 4 sene okulunu okumuşken birde imtahana tutanlar yüzünden sevgilisinden,eşinden ayrılan ,senelerce evde kazanmayı bekleyip bir aile kuramayan arkadaşlarımı düşününce...
Neyse KPSS daha uzun süre başımızı ağrıtacak belli daha nasıl bir hal alır düşünemiyorum.
Bir yandan oku oku diye çocukları sınav üstüne sınav yapıp deli gibi çalıştırırken ,bir yandan okuyanların hallerini görünce,çelişkiler yumağı nasılda sarıyor dört bir yanımızı...
Sıcaklardan KPSS ye geçtim iyimi:)
Dur oradan da ''Bin Muhteşem Güneş''e geçeyim:)
Bitirdim tatilde.
Afganistan'ın savaş günlerinde ki hala Afganistan sancılı günler yaşıyor,Meryem ve Leyla'nın bambaşka hayatlardan gelipte birbirleriyle ansızın yollarının kesişmesini anlatıyor.
O yıllarda çocuk olduğum için o zamanlar haberlerden anne ve babamın konuşmalarından hayal meyal hatırladıklarımı burda anlatılanlarla birleştirince daha çok ilgimi çekti.
Kitabı okuyan bir Avrupalıya hiç tanımadığı bir hayatı anlatsa da bize çok yabancı değil
Kadına yapılan haksız davranışlar,Meryem ve Leyla'nın yaşadığı hayat bir çok türk filmine konu olmuş konu olmasa da konu komşudan duyduğumuz hikayelere benzer hikayeler.
Tabi tek farkla, bu kadınların tek derdi erkelerden gördüğü davranışlar değil yanı başlarında ailelerini yok eden bombalar da .
Kitap çok kafa yormayan sade cümlerlerle akıcı şekilde yazılmış,betimlemeler fazla ama hiç sıkmıyor,hikayeyi gözünüzde çok güzel canlandırabiliyor,Meryemin yanıbaşında oturabiliyorsunuz:)
Ama bir tek şeyi sevmedim kitapta.
Afganistan Sovyetlerin işgalindeyken de,Taliban yönetimindeyken de çok ama çok kötü anlatılırken
Amerika'nın Afganistan'ı işgalinden sonra herşeyin çok daha güzel olduğunun anlatılması.
Amerika'nın bu işgali sırf uygulanan şeriat hükümlerine dayanamayıp zavallı halkı bu zulümden kurtarmak için yaptığının yazılması çok da inandırıcı gelmedi bana.
''Bin Muhteşem Güneş''çok kafa yormadan,sıkılmadan vakit geçirmek için okuyabileceğiniz güzel ve şaşırtıcı sonlara,merak uyandıracak bir hikayeye ve güzel akıcı bir anlatıma sahip kısaca.
Bu kitapta bittiğine göre yenisini sipariş etmeliyim artık
Önerisi olan????

26 yorum:

Başak dedi ki...

Bin muhteşem güneşi birgünde bitirmiştim sabahlayarak.çok sevmiş ve etkilenmiştim.uçurtma avcısını okudun mu o da çok güzel.

öykü dedi ki...

ben onerı yapamıcyam bu ara elımde maeve binchy den butun aşklar gızlıdır var ama okudun mu dersen cıks
okumadım

ben buraya o en tepeye koydugun asyayın tatlı yanaklarından kocaman bı opucuk almaya geldım
bu kadar mı seker olunur:)

nehircce dedi ki...

Canım önce hoşgeldin,bu kitap benimde listemde kuzenim bitirsin diye bekliyorum..Şuan Buket Uzuner in İstanbullular ını okuyorum gayet iyi gidiyor.Okumadıysan önerebilirim.
Seni ve güzel kızını öpüyorum sevgiler.

Burcu dedi ki...

aldığım ama tatil için sakladığım bir kitap, okusam mı acaba arada gitmeden :))

asyaselda dedi ki...

Başakcım zaten kitabı seninönerinle almıştım:)
uçurtma avcısı ise hep çok okunan listesinde olank kitaplara karşı antipati olmuştur bende ama bunu yıkacağımalayım :):)sevgiler

asyaselda dedi ki...

öykü bende sana gelip Asyayı bikinili görmelisin öykü ablası diyecektimki sen gelmişsin:)
sen kitabını bitir bakalım görüşlerini bekliyorumkitaphakkında:)sevgimle :)

asyaselda dedi ki...

canımhoşbulduk bilgisayarı açınca bloğa bakmayı yorumları okumayı özlemişim bende:)
istanbul konulu tüm kitapları sevmişimdirokuduktan sonra ayrıntılı bir yazı yazarsın değilmimerakettimşimdi:)
öpüyorum sevgiler

asyaselda dedi ki...

Burcu hoşgeldin:)
Çok çabuk ilerleyen birkitap boşsan araya sıkıştırabilir ve bundan da zevk alabilirsin:)
sevgiler

puck-robin dedi ki...

aynı yazarın uçurtma avcısı'nı okumuşsundur o halde sen şimdi.
okumadıysan mutlaka oku. okuduysan somaly mam olabilir blogda da bahsetmiştim. güzel bir kitaptır.
ayrıcaa o asya'nın fotoğrafı ne güzel öyle o ne süs o ne hava o ne göbek hehe :D

Deniz dedi ki...

Kızılderili öğretileri hoşuna giderse, ben şu an Carlos Castenada okuyorum, ilginç.

Bu arada bikinisinden gözüken göbücüğünü yerim o küçük bıcırığın...

asyaselda dedi ki...

AGE:)o hava o süs ama o göbek olmamaış yaaa kızımın havası gitti şimdi napayım göbek çekilmiyor içeri:)
balıkrtli oldu budurumda şimdi:)
uçurtma avcısını dediğim gibi çok okunan kitaplara olan antipatim yüzünden okumadım ama o kadar çok önerildi ki bakacağım:)sevgiler
bu arada senin kpss durumları nasıl:)

asyaselda dedi ki...

Kızıl derili dedinde:)bir ara kızılderili müziklerine takmıştım:)çok hoşuma gidiyordu öğretileride ilgimi çekebilir belki dur geliyorum kitap denizine bir bakayım:)sevgiler

suinci dedi ki...

niye kıskandırıyorsun kitap mitap:((
gelsen şu bebelere baksanda bende okusam nevar :)))

NiLaY dedi ki...

canımmm özlediğim arkadaşım benim :) geçen sene bir çırpıda okduğum harika bir kitapla dönmüşsün bakıyorum :) ben de herkese şiddetle tavsiye ediyorum :)

SevGi'nin G'si dedi ki...

Bin muhteşem güneş kitaplığımda mutlaka kalmalı dediğim bir kitap. çok beğenmiştim ben. hatta bence uçurtma avcısından çok daha güzel bir kitap. çünkü uçurtma avcısı kitabı benim sinirlerimi bozmuştu biraz. yazar öyle etkileyici anlatıyor ki...
kitapyurdunda BİR GÜN adlı bi kitabın tanımıtımını gördüm. çok ilgi çekici geldi. kitap okumaya vakit bulabilirsem ben, ilk iş bu kitabı alıcam. sen de bi incele istersen.. sonra herkese tavsiye edip durduğum Kürşat Başar'ın BAŞUCUMDA MÜZİK kitabı var ki mutaka okumalısın.. bi de alacakaranlık serisini de çok beğenmiştim ben..
aaa bi de canan Tan'ın Piraye'sini sakın atlama.. harika bi kitaptır ;)

kıskandım beee.. ben de vakit bulsam da kitap okusam.. üff...

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

gerçekten güneşin altında çalışmak çok zor güneşten ziyade sıcakta çalışmak zor tarlada,fırında çalışanlar,postacılar...ekmek parası işte başka çare yok.

asyaselda dedi ki...

nilay canım teşekkür edrim bende sizi özlemiştim:)

asyaselda dedi ki...

canım gülcanım:)ben miniğime bir paket yolayacaktım çok oldu ama eve bir uğrayabilsem hakedicem kusura bakma tatlım ya...ayrıca sen bu kargaşada bile bunları okuduysan o hoooo daha ne sitiyorsun canım benim:)önerilerin aklımın bir ucunda teşekkürler:)
sevgiler

asyaselda dedi ki...

hoşgeldin gökkuşağının rengi:)
evet buralar çok ama çok sıcak olur bralarda ve bu tarla yol işleri bu aylarda olur....ve çok ama çok zor her gördüğümde dayanamam ben.

Deniz dedi ki...

Dur şekerim, daha onu girmedim Kitap Denizine :)))

puck-robin dedi ki...

Kpss zor geçti yahu, çalışamadım ki , haftada 6 gün çalışırken ders olamadı bu yıl, zaten geç karar verdim girmeye.
Bakalım ne olacak.

asyaselda dedi ki...

ah age ah kimler kimler çekti o kpss den tanıdığım okadar çok arkadaşım varki fizik okuyup gümrük memuru,beden eğitimi okuyup gardiyen olan...
neyse sende bu zeka ve özgüven varken çok daha güzel işlerde olursun..

asyaselda dedi ki...

baktım denizicim yok:)ama bekliyorum çabuk bitir ya hu:)
karanlığa okunan ezanşları almıştım ona başlayayım sende bitir bakalım:)

puck-robin dedi ki...

inşallah yahu , hayırlısı neyse o olsun valla ne dileyeceğimi şaşırdım artık :D

Petit Prince Ali İkizkaya dedi ki...

Sevgili Selda!
Keşke bende rüyamda onu görsem. Ne çok ihtiyacım var, ümide ve tekrar inanmaya.
Elveda Sidonie tavsiye ederim. YKY yayınlarından, tükenmişse, Ali abin fotokopi ettirir gönderir. Hikayelerden hoşlanırsan eğer Selçuk Erez hocayı ya da Kriton Dinçmen den Symphonia Kakophonica yı okuyabilirsin. Kriton Ustamı okuduğunda bir daha vazgeçemeyeceksin, eminim. İşte sana bilinmeyenler, bilinmeyenlerdeki gizemler...
Sevgiyle...

Emrah Ateş dedi ki...

uçurtma avcısı da bir o kadar güzeldir
bin muhteşem güneşi nöbette okudum ve tüm karakola okuttum diyebilirim.
okumuşundur ama eskilerden bir kitap önereyim

KÜRK MANTOLU MADONNA

şiddetle tavsiye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...