26 Temmuz 2010 Pazartesi

iki yaş özgüveni

Ne korkmuştum şu iki yaştan
Sinirlendiğinde,hayırların arttığında,söylediğimin tam tersini yaptığında.
Ama bunların büyüyor olmanın bir parçası olduğunu bilmek kızmama değil keyifle seni izlememe neden oldu.
Ve davranışlarının asıl sebeplerini öğrenmem seni de beni de rahatlattı.
Mesela;
Sinirleniyordun çünkü türkçeyi daha tam anlamıyla öğrenenmemiş anlatmak istediklerinle kelimelerini birleştirememiştin.
Anlatamayınca ve ben anlayamayınca tepkin elinde ne varsa atmak suratını asmak oldu,
öğrendim.
Ya hayırların?
İki senedir ben ne dersem onu yaptın yemeğine,altının değişmesine,gezmene nerdeyse hep biz karar verdik..
Ama artık sen kendince kocaman bir bireysin ve şimdi sıra bende diyor ve bizi de buna ikna etmeye çalışıyorsun elbiseni seçmekle,ayakkabılarını giyinmekle,kendin yatmak istemen ve kendin banyo yapmak istemenle, herşeye karşı duruşunla.
öğrendim
Ve artık şu son zamanlarda paylaşmıyorsun oyuncaklarını,izin alındığında biraz yumuşuyorsun ama ı ıhhh.
Vurma gibi bir tepkin yok ama herşeye'' benim ooo'' diye sarılıyorsun.
Biliyorum artık sana ait bir dünyan var sana özel eşyaların ve bu özel eşyalarının oluşunun yeni yeni farkına varırken bunları birden senden izin alınmadan başkasına vermek hoşuna gitmiyor ki elimden en sevdiğim kitabın birden çekilip alınması sanırım benimde hoşuma gitmezdi.
Öğrendim
Bitmek bilmeyen neden? niçin? bu ne soruların:)
Ben daha önce bunları merak ettiğin için sorduğunu düşünürken aslında neden ve niçinlerinin bizi daha çok konuşturduğunu,bu soruları sorduğunda seninle daha fazla iletişim halinde olduğumuzu farketmenden kaynaklandığını öğrendim.
Sen ve senin gibi bir çok yaşıtının yetişkinlerden 10 kat daha fazla kabus gördüğünü
Bu aralar kelimeleri yada kelime sonlarındaki heceleri tekrar etmeyle olan kekelemelerinin beyninin dilinden hızlı kelime cümle oluşturması sebebiyle olduğunu bunun korkulacak bişey olmadığını ,
öğrendim.
Ve daha bir çok davranışının sebebini,nasıl davranmam gerektiğini,hangi tepki ve sözün doğru hangisinin yanlış olduğunu.
Bu kadar ben yaparım ben bilirim ben bir bireyim duydusu içindeyken bile bize ne kadar çok ihtiyaç duyduğunu ve bizi kaybetmekten ne kadar korktuğunu ,
öğrendim.
Nereden mi?
Bir çoğunu annelik iç güdüsüyle doğru yapıyorken ,bir çocuğunu BURADAN yeni öğrendim ve senin davranışlarının asıl nedenlerini öğrenmek seni daha iyi anlamamı ve daha sağlıklı güzel bir ilişki kurmamı sağladı.
İki yaş sendromu yaşayan anneler sizde bir bakın derim:)
Her zaman söylüyorum ,söyleyeceğim ,günde 15 dk lık bir vakit size ayda 250 sayfalık iki kitap okutabilir:) sevgiler

19 yorum:

anne kaleminden, ANKARA dedi ki...

linkiniz çalışmıyor :(

Deniz dedi ki...

kitabın linki çıkmıyor şekerim, adını tekrar şeyttirir misin?

Asuman Yelen dedi ki...

Sevgili Selda,
Özgüven başarının olmazsa olmazıdır.
Dikkatimi çekmiştir hep. Üniversiteye giriş sınavlarında birinci olan gencin ebeveynlerinden biri ya da her ikisi çoğunlukla eğitimcidir. Başarılı adam öykülerinin ardında genellikle eğitimci bir anne ve- veya baba figürüne rastlarız. Tabii bu bir tesadüf değil. Öyle değil mi.
Fazla söze gerek yok ;)

Bahar dedi ki...

Biz de nasıl bir 2 yaş sendromu içerisindeyiz anlatamam :( Ama asıl üzülen benim,oğlumu mutlu edemediğim için, eğer kitap bu kadar iyi geldiyse ben de edineyim hemen.

ikarus dedi ki...

Kendine özel bir dünya kurmak ve bunu sahiplenmek. Umarım vazgeçmek zorunda kalmayacağı ve sahip çıkmayı becebildiği bir hayatı olur.

Ömer Tuna dedi ki...

kekelemeyi okuyunca yüreğime su serpildi Selda çok sağol

nehircce dedi ki...

Canım,birden gözümün önüne efeyle yaşadıklarım geldi :) aman Allah ım ne stresli bir önergen dönemiydi.Çok şükür atlattık biz..Darısı diğer annelerimize :) Ama yazdıkların kesinlikle dikkate alınacak uyarılar eline sağlık.

Kimse Bilmesin dedi ki...

AMa link çalışmıyor. Anne değilim ama çocuklarla ilgili herşeyi çok sevdiğimden merak ettim doğrusu.

sebnem oguz dedi ki...

seldacım merhaba bahsettigin linke ulasılamıyor. acık adresi verir misin?sevgiyle kalın

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

işte öylşe böyle derken zaman akıp gidiyor ve büyüyorlar, yarın birgün birde bakmışsınız beyaz gelinlkiler içinde işte o zaman bu satırları okurken hem ağlayıp hem güersin,hayatbu işte:)))

asyaselda dedi ki...

anne kaleminden:canım hemen baktım biraz geç oldu ama düzelttim:)

denizim canım ;tama kızma hemen hallettim:)net problemli evde böyle ara ara bulursam giriyorum işte ...
bir yaşı daha önce almıştım iki yaşta gerçekten çok iyi bence..

asuman:)
bencede herşeyden önce bir çocukta öz güven yerleşmeli mesela ben hiç özgüven sahibi bir insan değilim ki biliyorum biraz buna sahip olsam hayatımı çok farklı yönlendirebilirdim..
ve bu gerçekten çok küçükken kazanılmalı sonradan olmuyor.

asyaselda dedi ki...

baharcım aslında bir çözüm değil ama onu anlamak sorunları %80 azaltıyor çünkü artık neyi niçin yaptığını biliyorsun ve bu yüzden o kadar çaresiz hissedip sinirlenmiyorsun...
zaten yetişkinlerde bile tek sorun birbirini anlayamamktn olmuyormu?
çocuğununda davranışlarının sebebini bildiğinde..sorun kalmıyor:)

asyaselda dedi ki...

umarım ikarus ...

asyaselda dedi ki...

benimde ömer tuna..benimde duyunca yüreğimi su serpildi:)sorun değilmiş yani bu kekeleme işi:)merak etme canım

asyaselda dedi ki...

nehirce bu zor bir dönem ama daha öncede yazdığım gibi,anlarsan onu sorun kalmıyor tek sorun onu anlayamadığımız için oluyor

asyaselda dedi ki...

kimse bilmesin öncelikle hoşgeldin..
anne olmasanda çocukları tanımaya çalışman çok güzel..
link işini şimdi hallettim sevgiler

asyaselda dedi ki...

şebenemcim hallettim canım öpüyorum:)

asyaselda dedi ki...

gökkuşağının rengi gelinlik dedinde en yakın yazı konusu oda:)bir gelinlik sevdaömız var bu aralar çok uzun süre beklememiz gerelkmedi onu beyazlar içinde görmek için:)

ayşegül dedi ki...

kitabı okuyanlardanım.
Ki söylediğin herşey çok tanıdık gelmişti :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...