20 Haziran 2010 Pazar

Eski bir yazı babama...

müzik mi???? sevdim çok sevdim yazıyla örüntülü değil sadece sevdim hepsi bu...
Güm! güm! güm!
sıçradı yataktan,ne oluyordu sabah sabah bu ne gürültü
aceleyle aldı ceketini üstüne saçını topladı,telaşla açtı kapıyı
kapıda duran Mustafa amca gözlerini açmış ağzından tükürükler saçarak konuşuyordu,yani konuşmuyor kükrüyor ,bağırıyordu
--''Beni jandarma duttu sen niye haber verirsin ki sanamı galmış huca sanane de sen gidip ismimi verdin..
--''Dur dur amca anlamadım ,ne ismi ,ne jandarması''
--''Yav dün beni jandarma duttu dedi sen kızı okula yollamıyormuşsun
ya yollarsın ya da seni alırız hapse dedi tuttular bi gece orda benim minübüsüde çektiler.
sen demişsin komutana sen demesen kim bilcekki?
bak ayağını denk al huca benden bulma belanı
kız benim ister gönderirim ister göndermem sanamı kaldı.
--''Ya ben vermedim ismi, senin kız ilkokulu geçen sene bitirmedi mi?
hem burda ortaokul mu var?.''
Taşımalı gideceği okul müdürü verir okula gelmeyenlerin isimlerini ,zaten sonrada liste halinde millieğitime gidiyor onlarda jandarmaya veriyorlar''
--''Yok huca sen demesen bilirlermi,sen dedin jandarma tuttu beni''
'--'Ya sende gönder kızını suç yaptıgın cezası belli''
--''Bak hani sen demediydin bak sen demişsin sürüm sürüm süründüreceğim seni,buralarda yaşatmayacağım,senin allah be........''
diye söylene söylene baş parmağını havada sallaya sallaya gitti...
kapattı kapıyı ne denirki nasıl laf anlatacaktı,
zaten anlatamamıştıda...
Harika bir günaydındı onun için içini kocaman bir sıkıntı kapladı,
uzandı yatağına yattı yapacak başka neyi vardı...
daldı...
Telefon sesine uyandı
'Alo!!''
''Alo!''
ses yoktu.
birkaç dakika sonra yine çaldı.
''Alo!''
yine ses yoktu kapattı.
Bir bu eksikti dedi.
Sönmüş sobasından kovayı çıkarıp dışarı boşalttı,doldurup tekrar yaktı.
Bir fincan kahve koydu ,sigarasını yaktı,kahvaltı yapacak keyfi yoktu
uzandı yatagına
burda oldugunu bugünün sabahını unutmak için tatlı bir ezgi koydu cd ye
elinde kahvesi, kulağında tatlı ezgisi, yanında sıcacık sobası,
derken yine o ses,
telefonu, ısrarla çalıyordu.
Dünden buyana bu kaçıncı sessiz telefondu
'Alo!''
''Alo!''
''Kimsiniz?''
yine ses yoktu
sinirle kaldırıp attı telefonu halının üstüne
'Tüm cinsliklerde beni bulur niyeyse''
diye sözünü bitirmeden içinde,
yine çaldı.
Hiç bakmadan numaraya, açtı.
--''Ya delimisin konuşmayacaksın niye arıyorsun?
--''Canım ben annen''
--''Hı anne senmisin kusura bakma ya sabahtan bu yana biri arıyor dileyip dinleyip kapatıyor'' sizin yerinizi sapıklar aldı:):)
--''Sahiden siz beni kaç gündür aramıyorsunuz ,hayırdır ne oldu?'':)
--''Geçen hafta çok arıyorsunuz bir dakika rahat vermiyorsunuz diye kızdın ya ,bizde aramadık,rahat verdik sana''
--''Ya söyleme öyle anne ,biliyorsun öyle demek istemedim ,ütüste çok aradınız bir an sıkıldım söyledim işte özür dilerim''
--''Tamam tamam istesekte küsemeyizki'
--'İstesende seni merak edip aramaktan vazgeçemeyizki''
--''Canım ya tekrar özür dilerim''
--''Nasılsın ?korkuyormusun köyde tek başına''
--''Yok ,ama iki gündür elektrikler kesikti ozaman biraz korktum ama geçti uyumuşum''
--''Dua oku da yat kapınıda sıkı sıkı kapat,yatarken kömür atma ,sobanın ağzını aç ta yat ''
--''Tamam anne yine başlama bakarım ben başımın çaresine çocukmuyum''
--''Aman sözde söyletmez yaşın kaç olursa olsun benim için sen hep küçük bir çocuksun''
--''Aklınız kalmasın bende ben iyiyim,başka şeyler düşünün,gezin eğlenin ,aklınızda hep ben olmayayım ''
--''Söylemesi kolay değil mi,bir başına dağın başında seslensen duyacak komşun bile yok,kurtlar kapında ,kapın eski bit tahta parçası ve ben eğleneyim seni hiç düşünmeyeyim''
--''Of anne uzatma işte iyiyim ben hadi görüşürüz öptüm''
onlar umursanmadıklarını düşünüyorlardı,
oysa o zaten elleri uzanamayan gözleri görmeyen bir sıkıntı olsa 1800 kilometreden kendilerini yiyip canlarını sıkmaktan başka yapabilecek birşeyleri olayan ailesine sorunlarını yansıtmama çabasındaydı...
Sık sık aramayın demesi ondandı.
Düşünürken bunları gözleri dolu dolu , telefon yine çaldı.
Arayan yine annesiydi.
--''Efendim anne ne oldu?''
--''Şu sapık babanmış merak etme diye aradım''
--''Ne babam mı niye?''
--''Sen aramayın beni demiştin ve biz sana küsüp aramama kararı almıştık ya ,baban dayanamamış gizli numaradan aramış sesin iyi geliyormu gelmiyormu diye,bu günde sıkıntılı gelmiş kulağına sabah bu yüzden sık sık arayıp ses tonunu dinlemiş iyimi iyi değilmi diye''
--''Üzgünüm anne özürdilerim sizi meraklandırdıgım için''
--''Arayın beni hep arayın sizde olmasanız ben ne yaparım''
anladıki uzanamasada elleri ellerine ,silemesede gözyaşını ,göğsüne yaslanıp ağlayamasada,sıcacık sevgi dolu bir nasılsın tüm sıkıntıları atmaya yeterdi.
Her annenin söylediği gibi evladı olunca bunu daha iyi anlayacaktı.
Ve anladı...
Babacığım,
o günü düşündükçe hala sızlar içim sana söyledilerim için ve senin sessiz sedasız sesimi dinleyişin...
Babalar günü kutlu olsun babacığımın:)
Babalar günü kutlu olsun Asyamın babasının:)
Babalar günü kutlu olsun özellikle kız babalarının
niye mi:)bilmem belki kız babası olmak daha zor daha yorucu diyedir:)
İyi hafta sonları...
fotoğraf kaynak: tık

13 yorum:

Asuman Yelen dedi ki...

Baba böyle bir şeydir işte. Kırılsa da kızsa da bu ne sevmekten, ne de endişelenmekten alıkoyamaz sevgili kızını.
Çok hoş bir örnekti.
Babalar günün kutlu olsun...

asyaselda dedi ki...

bunu inan hiç ana hiç anlamadım anlayamadım asya dan önce Asuman ...
ANIRIM BUNU EVLAT SAHİBİ OLMADAN ASLA ANLAYAMIYORSUN SORUN SIKMAK YADA GÜVEMNMEMEK DEĞİLMİŞ SORUN SADECE YAVRUSUNUN İYİ OLUP OLMADIĞINI GVENDE OLUP OLMADIĞINI MERAK ETMEK KORUMAKMIŞ BAŞKA BİŞEY DEĞİL..
ŞİMDİ ANLIYORUM DİYORUM AMA HİÇ ANLAMAYNLARDA VAR EVLAT OLUPTA ...
TEŞEKKÜR EDRİM TÜM BABALARI HERGÜN ANLAMALI HERGÜN ARAMALI DİYORUM SON OLARAKTA.
SEVGİMLE

Adsız dedi ki...

geçen yılda okumuştum,
ağlamıştım
bu yıl da okudum ve ağladım
ay bu sabah ben güne salya sümük başladım
tüm babaların babalar günü kutlu olsun,
güzel yazmışsın be tostikçiğim herzamanki gibi,
öpüyorum koskocaman seni ve asyamı,
sevgilerimle,
AYN

bed@rdem dedi ki...

harika bir yorum, çok hoş bir şarkı... paylaştığın herşeye teşekkürler. yüreğimi sızlattın inceden inceye... sevgimle

Ali İkizkaya dedi ki...

Sevgili Babana benden de mutlu yıllar ve sonsuza kadar daha nice yılları birlikte sevginizi kocamanlaştırarak yaşayın emi ?. İlk yayınladığında da okumuş gözlerim dolmuştu, yine öyle oldu. Aynısını yapar, sesini dinlerdim.
Sevgimle...

ezgilimelodi dedi ki...

Meslektaaaş:)Merhabalar:))
Kızını ve sayfanı gördüğüme sevindim:)
Şarkıyı Yeni türkü ve ümmüşen den dinlemelisin.Onlar da ayrı güzel söylüyorlar bence...
Tatlı kuzucuğu öperim yanaklarından.
Yine görüşmek üzere...
Sevgiler

Şenay - Doğa dedi ki...

Yine göz yası yine babami özledim yazinla, Asyamı öptüm annesi

asyaselda dedi ki...

aynurcuğum :):)ağlama yaaaa hoş ben her aklıma getirdiğimde ağlıyorum ya o ayrı:)

asyaselda dedi ki...

baderdem benimde yüreğim sızladı :(bu ezgide ve üniversite yıllarıma gittim birden o günlerdeki ezgilere çok benziyor:)

asyaselda dedi ki...

ali abiiii seninde geç olsada babalar günün kutlu olsun olurmu deme olur hemde senden çok iyi bir baba olur:)
sevgiler

asyaselda dedi ki...

ezgicim hoşgeldin diğer bloğada onların yorumundan ekledim evet onlarda çok ama çok güzel söylüyorlar :)hoşgeldib bu arada sevgiler

asyaselda dedi ki...

şenay canım seni üzdüm değil mi?
üzgünüm bitanem benim ...Allah rahmet eylesin babacığına

Durupınar dedi ki...

çok güzel bir şarkı, ezgisi ve sözleri o kadar bütünleşmiş ki...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...