28 Mayıs 2010 Cuma

İki sınf farkı ve BİZİ DUYAN MELEK:)

Yazıyı yazama nedenim sabah o gözyaşlarından dolayı içimin ezilmesiydi,üzülmemdi bu uçurumlar olan hayatı yaşayan çocuklara.Hiç düşünmemiştim ama:):)
!!!!!!!!!!Bizi okuyan ve adının söylenmesini istemeyen bir meleğin bize kitap göndermek isteyeceğini.
Bir de adını söylemeden edemeyeceğim Şebom var:)O da yüzlerini güldürmek istedi:)
İkinize de çok teşekkürler ..
ÇOOOOOOOK TEŞEKKÜRLER:) Üniversitedeydim
Anket yapmak için sabahın köründe çıkardım minübüslerle yollara
köy okullarına
ayağında ayakkabısı olmayan,yüzü gözü kirli çocuklara
sorardım ailelerine aylık geliriniz ne kadar diye.
akşam dönerdim.
ve dolaşırdım şehrin ışıklı sokaklarında
elinde balon olup bir tane daha istiyorum diye kendini yırtan çocuklara rastlardım.
sorardım anne babalarına aynı soruyu
3-5 saatlik farkla birbirine çok uzak hayatlara şahir olurdum
. İçim acırdı
kimi için hiç önemli olmayan,o saat harcadığı paranın ,kimine bir ay geçinmek için gerekli olduğunu,
aradaki kocaman uçurumu.
Hep kaymakam yada vali gibi davranırlardı bana
evlerinde ne varsa ikram eder sonra da başlarlardı hayattan geçim sıkıntısından yakınmaya
ve söyleyinde su getirsinler,okulu onarsınlar ,bize iş bulsunlar diye.
Ayaklarına kadar geldi diye küçüçük bir genç kızdan medet umarlardı.
Söyleyemezdim ben bunların hiç birine yardım edemem diye
sadece dinlerdim haklılıklarına arka çıkar bir iki laf ederdim.
Çok ilginç anlar yaşardım bazen de ,tesadüfler.
''Bir gün yine bir köye gittiğimde yatalak bir hasta kadın vardı evde''
''Kızımmm kızım dedi ben hastayım ,oğlum işsiz yemek için tüp bile dolduramıyoruz..
Ama bütün bunları boşver de bir avuç kuru siyah üzüm canım çekti olsaydı yerdim''dedi
Benim cebimde ise sadece kuru üzüm vardı sabah kuruyemişçinin önünden geçerken almıştım hiç yemediğim halde o gün, yerim diye.
Elimi cebime sokup çıkardım
kadın şaşırdı, sordu ''sen melekmisin'' diye:)bir avuç kuru üzümdü oysa verdiğim keşke karşılayabilseydim diğer isteklerini de.
İki sınıf farkını aynı gün görmeyi kaldıramazdı duygusal bedenim.
Ağlardım hep döndüğümde ,
elinde balon bağıran çocuğun suratında diğerini gördüğümde.
Ve kızardım bu adaletsizliğe.
Bu sabah yine dayanamadım kimi çocukların kitaplık dolusu kitabı olduğu halde yüzüne bakmazken
onun hediye ettiğim kitabı yırtıldığı için döktüğü gözyaşına
Canım üzülme yapıştırırız dediğimde
''Ama öğretmenim o benim olan tek kitaptı'' diyişine.
Var mı herkesin eşit şartlarda yaşadığı bir ülke.?
Bu çok mu ütopik bir düşünce ?
.........

21 yorum:

ramazan dedi ki...

Sevgili asya selda, maalesef ne öyle bir ülke, ne de öyle bir dünya var. Hatta daha ilerisi var, aynı aile içinde , diyelim ki birisi okumuş doktor olmuş ama diğeri lise mezunu olarak kalmış iki kardeş arasında bile büyük uçurumlar var.
Dünya adaletsiz, acımasız ne yazık ki. Öyle zamanlarda elimizden çok birşey de gelmiyor. İçimize attığımız kalıyor.
Zamanında çok zor şartlarda yaşamış biri olarak, sizi iyi anlıyorum.
Sevgiler.

ayşegül dedi ki...

:(...
birey olarak herşeyi değiştirebilecek gücümüz olmasada,daha çok paylaşmalıyız elimizdekileri,daha çok verebilmeliyiz hem sahip olduklarımızdan hem sevgimizden.

bir avuç üzüm bu kadar mutlu edebiliyorsa bir insanı.hepimizin paylaşacak birşeyleri var demektir.

nehircce dedi ki...

Çok haklsın canım..Öylede güzel anlatmışsın ki yaşadıklarını..Kim bilir belki de bir meleksindir :) sabah kuru üzüm almak istemen tesadüf mü sence :) öptüm seni

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

dağıttın beni be kadın :( Hayalimiz olması, keşke olsa, keşke her birey adam gibi şartlarda yaşama imkanına sahip olsa. Hele o yavrucağın lafı ne çok koydu bana bilemezsin :( Meleksin tabii sen haklı kadın

Newbahar dedi ki...

Dünya...
Birileri ağlarken, birileri gülecek.

Neden peki?

Öyle işte. Burası Dünya...

HAYATIMDAKI D'ler-Pınar dedi ki...

Ahhh seni o kadar iyi anlıyorum ki..
Geçen aylarda bir koli gönderdim Siirt'teki bir okula..
Duru'nun sıkıldığı,artık oynamadığı oyuncak ve kitaplar vardı içinde..Öğretmen sınıftan bir fotoğraf göndermiş..
İnanır mısın,çocukların gözünde o mutluluğu gördüm,nasıl sevindim,birilerini az da olsa mutlu ettiğime...
Dyanamadım 23 Nisan öncesi mail attım öğretmenlerine..Bir tören düzenliyorlarmış ama kıyafet alacak paraları yokmuş..Elimden geldiğinde bir yardım yaptım o minnoşlara..
Geçen gün yine bir fotoğraf geldi,yine mutluydular..
Keşke hep mutlu edebilsek onları..
Keşke...

Cocukla Cocuk dedi ki...

selda'cım tüylerim diken diken okudum...ne yazıkki memleketin durumu budur...eskiden en azından orta sınıf diye bir kavram vardı şimdi uçurum gittikçe büyüyor..

sebnem oguz dedi ki...

maalesef yok ve maalesef sökük onarır gibi yapabildiğimiz yardımlardan öte gitmiyor elden gelen... takip ettiğim yabancı menşeili protest bir dergi var adbusters ..bir sayısında mcdonalds mualifi bir annenin sloganı vurdu beni ben de hep bunu düşünürüm o günden beri ne zaman alışveriş merkezlerinde dolaşsam ya da hasbelkader mcdonalds ürünü yiyecek olsam (sadece dondurması ya da patates)diyor ki o anne sloganında... neden dünyanın pek çok yerinde çocuklar yemek bulamazken bizim çocuklarımız hem yemek hem de oyuncak buluyor ????
umarım ileride Asya'yı elden geldiğince koruyabilirim o çocuk menüsü + oyuncak saldırılarından ya da o diğer pekçok tüketim çılgınlığından ...umarım diyorum çünkü büyük şehirde yaşıyoruz ve ben ne kadar istemesem de çocuk ruhu etkileniyor ... bazen sitenin bahçesinde bile sorun yaşıyorum. Asya için ciklet bir tam cikletin 3 te biriyken ya da çikolata demek en azından bir kaç minik parçayken ..elinde koca ciklet ya da çikolata paketiyle dolaşan akranlarının etkisinde kalıyor ...birkaç gündür bu dertten muzdaribim maalesef konuyu oraya getirdim istemeden .. herşeyi düzeltemese de düzeltme umudu taşımalı insan ...ve yitirmemeli duyarlılığını seldacım ..gönlüne sağlık yine çok güzel yazmışsın

Deniz dedi ki...

Var galiba... Şirinler diye bir çizgi film var ya anca orada.. O çizgi filme de komünizm propagandası yapıyor diyorlar... Anla ...
Bu arada kim demişti insanlar eşit doğar diye?

asyaselda dedi ki...

ramazan abi ;
biliyorum yok böyle bir yer olması imkansız ve dediğiniz gibi farklı aileler bile olmasına gerek yok bu ayrım için.
ama üzülüyorum yine de her şahit olduğum da böyle bir duruma.
sevgilerimle

asyaselda dedi ki...

ayşegül gerçekten azen bizim için hiç önemi değeri olmayan bir mebla başkaları için çok ama çok öenmli olabiliyor.
mesela ben çok kızarım hayır yada sevap diye defalarca defalarca hacca gidenlere orya gidip yapacağın hayrı ver ihtiyacı olan birine ne kadar makbule geçer.

keşke benimde bunları değiştirebileek yada fazla fazla yardım edecek gücüm olsa.

asyaselda dedi ki...

yok canım nehircem okadarda değil saırım o okadının iyi yürekliliğinden istediği oldu bir diyişte:)
böyle çok ilginç şeyler yaşadım o dönemde:)

asyaselda dedi ki...

Edoşum dağılma meleğim sende meleksin biliyorum hiç anlatmasanda söylemesen de yaptıklarını elinden geldiğince sevindirdiğini insanları.
keşke değil mi keşke buna gücümüz yetse ve öyle bir dünya yaratabilsek çocuklarımıza bizde.

asyaselda dedi ki...

öyle işte burası dünya....
nevbahar bunu demekten başka bir çözüm yok değil mi.
işte bu kötü eli klu bağlı seyretmek dünyayı ve seyretmek istemesen de seyretmek...
sevgiler

asyaselda dedi ki...

pınar canım ne güzelşeyler bunlar emin ol seni hep hatırlayacaklar.
ne güzel değilmi sana dokunmayacak meblalarla onları zorlayacak konularda yardım etmiş olman..
sevgiler biliyorum ortalıkta çok melek var senin gibi dolaşan:)sevgiler

asyaselda dedi ki...

çocukla çocuk değilmi en azında orta sınıf vardı şimdi var olan ve hiç olmayan oldu...
çok üzülüyorum çok bu işe

asyaselda dedi ki...

o king menülerden bende şikayetçiyim:)
yine okurken büyük bir markette çalışırken tam da bu mc donald ın karşısında
büyük menüler o zaman 6 lira
benim 12 saatlik çalışma saatimde 6 lira ne kızardım önümde büyük menü alıpta iki dakikada bitirenlere,bitiremeyip dökenlere.
ne isyan ederdik o öğrencilik piskolojisiyle:)
bende herşeyi bol bol vermemeye çalışrım asyaya ama ya sonra derken düşünürüm büyüyene kadar en azından diye. büyüyene kadar buda yeter belkide belki bu düşünce yer eder beyninde.
canım asyayı ve seniöpüyorum sevgimle:)

asyaselda dedi ki...

deniz:)
evet yasklanmış hatta bir zamanlar komin yaşamı anlatıyor diye:):):)

Başak dedi ki...

Seldoşum yaa,yine ağlattın beni.Ben Ada'ya süt alırken bile döne döne şükrediyorum.Bu yaşa geldim hala salam,sucuk pirzola yerken içim burkulur,tadına varamam.Umarım çocuklarımızı bu tip şeylere duyarlı insanlar olarak yetiştirebiliriz.bu arada seldoş diyorum diye kızmıyosun di mi?

asyaselda dedi ki...

sen de beni:(
canım ya çok fazla çocukla karşılaşmamız beki de bizi bu kadar duygusal yaptı bilmiyorum yada çocuğumuz da olunca dahada fazla duygusallaştık.
kızmam canım niye kızayım:)
sevgiler

kucukprens dedi ki...

ama bu çok güzel bir paylaşım yorumlarlada...
offfffff çekip gelesim var benim de o ütopyaya...
:(((

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...