10 Mayıs 2010 Pazartesi

...

Dün annelerin günüydü tüm dünya da ,
burda da.
Elde güller, kırmızıydı heryer,
burda da,
ama tek bir farkla
Gülün kırmızısı değil,
kanın kırmızısı göğüste bir kurşunla.
Gözyaşının kırmızısı bir annenin oğlunun tabutu başında.
Bayrağın kırmızısı ellerde ,evlerde,balkonlarda,sokaklarda.
Bütün dünyada anneler vardı evlatların akıllarında
Burda ise evlatlar annelerin akıllarında .
Ve çığlıklar ağıtlar,
Biri doyduğum yer Kozan'da,
yanıbaşımda hiç tanımadığım bir insana.
Biri doğduğum yer Adıyaman'da,
tanıdığım yakınımıza.
Dün anneler günüydü.
Dün ve bundan sonraki tüm anneler günü zehir oldu .
Oğullları biri hiç uğruna genç yaşta toprak oldu.
Ben anlamsız buluyor ve çok kızıyorum bu ''Vatan sağolsun''lafına
Bu çocuklar vatanın başındakilerin işbirliğindeki insanların oraya yerleştirdiği,silah verdiği ve onlarında alkışlarla karşıladığı,
yaşıtları tatlı çaldığı için 9 senedir hapiste yatarken,
onlardan bir kaçı af dileyip hiç bir şey yapmamış gibi affedildiği için, vuruldu.
Vatan için değil bir hiç uğruna yıllarca emek verilen ,gözü gibi bakılan evlatlar yok oldu.

14 yorum:

ELİF dedi ki...

Ben de nefret ediyorum "vatan sağolsun" lafından...

haykırış dedi ki...

Sayın Asyaselda,
Maalesef yaşandı..
Şehitlerimize rahmet diliyorum.
Yüreğimiz dağlandı.
O anneyle ağladık o anneyle kaldık.
Bu yaranın bir an önce temizlenmesi gerek.
Daha çok annelerin bağrı yanmadan.
Göz yaşının olmadığı bir dünya diliyorum.
Sevgi ve saygılarımla

Mlke-Btkn dedi ki...

:((

allah sabırlar versin, çok zor hakikaten :(

Deliler Teknesi dedi ki...

Allah o annelerin yardımcısı olsun... Kolay değil hiç... Çok güzel belirttiin gibi sadece bir hiç uğruna...

NiLaY dedi ki...

Şehitlerimize rahmet diliyorum ben de Allahtan ve bitmeyen bu kan içinde lanet okuyorum.. Allah evlatlarını, yakınlarını kaybedenlere sabırlar versin..

sude naz'ın annesi dedi ki...

çok zor çokk:(

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

vatan sağolsun bende hiç anlamam bu lafın saçmalığını
evladını kaybetiş bir anne düşüncesi bile korkunç :( hani vatan yine sağolsunda hiç yoktan ölmeseler. allah sabır versin ailelerine

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Banada çok saçma geliyor bu cümle! Vatan neden sağolsunki??? Sen yıllarca emek ver büyüt, vatana emanet et ama sonuç???
Vatan sağ falan olmasın böyle olucaksa!!!
Allah sabırlar versin tüm şehit ailelerimize, çok zor gerçekten...

asyaselda dedi ki...

teşekkürler hepinize Adıyamandaki yakınımdı yakınım olmasada aynı yazıyı yazar aynı duyguları yaşardım...
üzgünüm hemde çok...
öpüyorum hepinizi sevgiler .
aynı duyarlılıkta olduğunuzu bilmek güzel.
öğretmenler odasında bundan haberdar olmayan öğretmenler varken..

Keddy dedi ki...

merhaba,
el emeği ürünlerimi listelediğim keddynin dükkanı açıldı, beklerim

http://www.keddynindukkani.blogspot.com/

aysencifci dedi ki...

Selda ne kadar güzel anlatmışsın! Başınız sağolsun, hepimizin başı sağolsun. Hiçbirini tanımasakta değilmi ki hepsi bir annenin evladıydı, hepsi için yüreğimiz yanmalı.. Dediğin gibi birileri para kazansın, zengin olsun, bazı şeyler kurcalanmasın diye uzatılan bu terör safça umalım ki bir gün bitsin! Geçmiş anneler gününü de kutluyorum. Kalemine sağlık yazı için..

Zuzuların Annesi dedi ki...

Canım hay ağzına sağlık!
Yaşamayan bilmez o acıyı,benim de amcamın oğlu şehit olmuştu Kuzey Irakta... Belki o şok esasında farketmiyorlar ama ben de çok içerliyorum evladını kaybetmiş ana babaların vatan sağolsun deyişlerine...Tamam vatan sağ olsun da bu vatan illaki şehitlerlemi sağ olacak?
Baştakilerin döndürdüğü dolaplarda,
kağıt üzerine gidiyor daha o canlar:((
Neyse sana da yakınınız için baş sağlığı dilerim...Sevgiler canım...

Arzu Dodi dedi ki...

Vatan sağ olsun mu olsun tabii
Ama bu evlatlarla sağolsun...

Satılmış, sahtekar, bencil ve herşeyden yoksun insanlarla varolmasın lütfen. İlerde tarih, aynı dönemi paylaşan bizlerden de hesap sorar. Sorumluluğumuzu bilip ona göre davranmalıyız...
Seçerken, es geçerken hep biraz düşünmek gerek...

sebnem oguz dedi ki...

Başınız sağolsun Seldacım, Tüm annelere sabır diliyorum. Biz de eniştemin tek erkek kardeşini şehit vermiştik 13 yıl oldu. Çok zor maalesef yanan anlar ve evet ne kadar beyhude bir teselli vatan sağolsun deyip öylce kalakalmak ne zorluklarla büyüttüğün canından can kattığın yavrunun ardından ellerin boş... o günden beri ablamın kayınvalidesi kayınpederi bir daha hiç aynı insan olamadılar ... evet ama ... vatansağoldu.... mu.... ?????

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...