20 Nisan 2010 Salı

Gelincik Gelini

Kocaman bir ceviz ağacının gölgesindeydi benim şehrim.
Sıra sıra taşlardan örülmüştü evim.
Bir oda, bir mutfak gerisini neyleyim.
Gelincikten bir gelindi hatırladığım ilk misafirim.
Taştan yapılmış koltukların kenarına iliştirdiğim.
Ve taştan yapılmış ocağımda fırınladığım toprak fincan takımlarıyla çayımı ikram etmiştim.
Yan tarladan toplamıştım masamdaki çiçeği ve yemek niyetine tabağındaki çiğdemi .
Kınalar sürmüştük yan komşumla kaya üzerindeki yosunları tükürüğümüzle ıslatıp,
Sonra unutup evi,çayı,çiğdemi,gelincik gelinini ,
yeşil buğday başaklarıyla kaplı yokuştan yuvarlanarak bıraktık kendimizi.
İçimdeki umut ve hiç büyümeyen çocuk işte bu güzel anılarımda gizli.
Sana da yaptım dün, ceviz ağacı gölgesi bulamasakta taştan bir ev ve gelincik gelinini.
Hatırlamazsın büyük bir ihtimal ama ben hiç unutmayacağım, bir çiçeğin geline dönüşmesi esnasında gözlerindeki şaşkın sevinci.
Ve emin ol yapacağım.
Benim gibi hatırlayacağın, hatırladığında ve anlattığında gözlerinin parlayacağı anılarının olduğu bir çocukluğa sahip olman için elimden geleni.

17 yorum:

Rozerin'in Annesi dedi ki...

canim ya cok duygulandim...ne guzel anlatiyorsun...eminim hatirlar guzel asya...sevgiler

asyaselda dedi ki...

:)sanırım hatırlamaz ayten:)ama hatırlayacağı yaşlarda da hatırlayacağı anılarının olmasına yardım edeceğim.yada o yerlerde olacağım:)sevgiler.

ElfAna dedi ki...

Unutmusum ben bunu yaptigim gunleri! Ne iyi olmus da hatirlatmissin:)

sebnem oguz dedi ki...

valla selda korkuyorum artık senin siteyi acarken, bir gece önce düsündügüm şeyleri buluyorum karşımda.. yogunum yazamıyorum sonra bakıyorum burada ... cok zevk alıyorum satırlarından , cok güzel dile geliyorsun, belki yazarim belki yazamam ama iyi sen bu duygulara deginiyorsun ... Asya'yı izlerken kendi cocuklugumu cok dusunuyorum ben de ... niye diyorum bu kadar mutlu oluyorum evin en olmadık noktalarında rastladıgım minik bir oyuncakla, ayagıma takılan bir sac tokasıyla, icinde baloncuk yapılıp yarım bırakılmıs bir sütle, asyanın gözlerindeki o muzip bakısla, ... benim de cok güzeldi cocuklugum kücük bir sehirde samimi bir mahalle ortamında ...cok güzeldi....belki bunu artık hergun daha bir farkettigim icin...
sevgiyle kalın ve saolasın selda yazdıkların icin

elif dedi ki...

yazını okudum nasılda güzel yazmışsın çocukluğuma gittim bir an, annemde bana yapardı bu gelincik gelininden, Asyada çok şanslı ,

Zuzuların Annesi dedi ki...

Hatırlar...Belki bilinçli olarak olmaz, anlamlandırmaz içindeki sevincin nedenini?
Bir yere gider,bir eşyaya dokunur,
bir şarkı duyar anlam veremez içindeki mutluluğa ama hatırlar...
Ve her hatırasında da annesini anar:)

Newbahar dedi ki...

Fotoğrafa elimi daldırıp gelincik gelinini alasım geldi.
Alıpta ne yapacaktım? Alıp çocukluğuma, bahçemizdeki iki koca ceviz ağacının altına götürecektim.

Bu gece oldu mu bu, gelincik gelini be!
Burda hiç gelincik yok ki:((

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın, sanki bende seninle yaşadım o duyguları.
Umarım Asya unutmaz ve her hatırladığında anneciği gibi gözleri parlar :)
Öpüyorum ikinizide..sevgiyle kalın..

SERRA dedi ki...

ahh çocukluk,ne varsa büyüyecek:)

asyaselda dedi ki...

elfana:)ben unutmamak için her bahar çocuk gibi yaparım her gelincik bulduğumda:)

ne güzel işte aynı şeyleri düşünebildiğin birileri var uzakta olsa:):)bende çok düşünüyorum en çokta benim gibi bir çocukluk yaşayamamasından korkuyorum açıkçası gözlerindeki mutluluğa sevinmekle beraber..

asyaselda dedi ki...

elif :)ne güzeldi değilmi gelincik gelinleri,evciliklerimiz.
etrafımdaki çocuklara bakıyorum da yok yom yok evcilik filan oynamıyorlar yok olup gidiyor evcilik bile.
biz eskiden laflarını çokkurar oldum şu günlerde

asyaselda dedi ki...

Banu hatırlar mı dersin?
belki ilerde bir piskolog eşliğinde çocukluğuna inildiğinde:)
hatırlar ya hatırlamasada senin dediğin gibi olur sanırım.

asyaselda dedi ki...

ah yenibaharım:)ben sana yollayayım buralardan üzülme sen kıyamam:(

asyaselda dedi ki...

teşekkür edrim emine:)hatırlayacağı yaşlarda da yaparız unutmaz:)bizde sizi öpüyoruz:)Sevgiler

asyaselda dedi ki...

her yaşın güzelliği var derler ama ben hep çocukları kıskanırım hala:)Serra

GüCüBe dedi ki...

Ne güzel, elimizden geleni yapalım mutlaka :)

asyaselda dedi ki...

çok istiyorum güneş:)benim gibi bir çocukluk geçirsin...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...