16 Nisan 2010 Cuma

kitap,oyuncak kombini

Babam çok kızardı ''İndim kuyu dibine sildim süpürdüm silkindim çıktım.''tekerlemesini her söylediğimde.
Şimdi sessizce tekrarlıyorum tam yeri''İndim kuyu dibine(biraz orda kalmaya ihtiyacım vardı)sildim (silinmesi gerek her şeyin, aklımdan)süpürdüm(ayağıma takılıp canımı sıkan her şeyi)silkindim çıktım.
İşte buradayım:)
Burada da değilim aslında(bknz. son yazılan yazının tarihine)
l 8:00-14:30 arası okulda 15:00 19:00 arası mütemadien sokakta.
Asya bisiklette,
Asya parkta,
Asya kamyonla karpuz taşımada,
Asya basketbol sahalarında,
Asya futbol sahalarında,
Asya markette,
Asya, Asya ,Asyaaaa tüm bu hikayelerin baş kahramanı olduğu halde hiç rol verilmemiş gibi kapı önünde içeri girmeyeceğim diye isyanlarda .
Nerden nereye geldim oysa düşüncem. Asya'nın bugünlerde sokak dışında vakit ayırabilirse ilgilendiği kitapları yazıp,ne alsam diyenlere fikir sunmaktı.
O zaman hemen asli yazıma geçeyim.
Tesadüfi bir şekilde aldığım kitaplarla, doğum gününde gelen ufak hediyeler birbirine paralel konularda oldu.
İlk kitabı ''Dinazorlar''ve ilk gelen doğum günü hediyesi dinazorlar yapbozu.
İkincisi ''Doktorda''kitabı ve ikinci gelen hediyesi bir doktor seti.
Bu kitap ve oyuncağın ulvi faydasına gelince
Çocuklarımız çeşitli nedenlerle (bunların en başında kan alma geliyor)doktordan korkma,muayene sırasında çığlık çığlığa kendini yerden yere atma davranışları gösteriyor ki Asya da bu çocuklardan birtanesiydi.
Nasıl aştık bunu?
Önce evimizin baş aktörü,starı CAİLLOU'nun doktora gittiği bölümleri izlettik,
Sonra bu kitap devreye girdi ciddi ciddi dakikalarca inceliypr kitabı çok önemli bir makale okur gibi kaşlar çatık.
Gelen doktor setiyle de tüm aileyi muayene ettikten sonra da, tamam artık dedik korkmaz ama tek birşey kalmıştı,onuda yapınca bizim kız oldu doktorda bir canavarken ,doktorda bir melek.
Doktora giderken bebeğini alıyor,önce onu doktora muayene ettiriyor sonra kendisini.
Böylece doktor fobisini de yendi.
Üçüncü kitabımız ise ''Rüzgarlı Bir Gün''bu daha önce alınmış bir kitaptı ama şu aralarda uçurtma mevsimi olduğu için onuda uçurtma ile kombinledim:)
HepsideTubitak yayınları ve gerçekten bu yayınlar hem uygun hemde çok ilgi çekici ve güzel.
Müsadenizle işimin başına dönmem,gerekli gereksiz ayırmam ,
pek yapamasamda gereksizleri atmam, koca koca koliler yapmam lazım : )
Sevgiler...

13 yorum:

Deniz dedi ki...

Bayıldım kombinlerinize...

Onuncu Köyün Adamı dedi ki...

Silkinebildiyseniz, yenilenebildiyseniz ne mutlu.
Blogumda hasta yavrular için bir kampanya var eğer buyuyursanız..okuma kitabı 10tane aldım fakat gene de ihtiyaçları vardır herhalde..hani ortalığı toparlarken....

Zuzuların Annesi dedi ki...

Çok şükür geldin:))
Tekerleme güzelmiş öyle dertlenince kuyulu muyulu...
Ama çokda girme o kör kuyulara özlüyorum ben seni...Kendini üzgüm hissettiğin sıkıldığın canının kuyu çektiği zamanlar olur elbet ama illaki kuyu olacaksa işin içinde;
''Ortada kuyu var yandan geç,fazla takılma meydanda''tarzındaki ulvi?şarkıları seç bundan sonra:P
Öptüm yolladım taaa Adanalara... Sıcaktan erimeden al dolaba koy sakla:))

SERRA dedi ki...

Reyyan son kontrolde öyle ağladı ki kustu sonra:(
doktor oyunları,diğerleri güzel fikir gerçekten..çok gitme arayı açma sevgili örtmenim:)

sude naz'ın annesi dedi ki...

Cuk olmuş kombinler belki ayarlasan bukadar oturmaz..şu coulliu sayesinde dr korkusunu hallettik bizde:)))

asyaselda dedi ki...

bizde:):):):)bayıldık:)


hemen bakıyorum onuncu köyün adamı..elimden geldiğince :)katkıda bulunurum sevgiler

asyaselda dedi ki...

çok şükür banucum aslında çoktan toparlanmıştımda bu defa da internetim bunalıma girdi onu da silkeledim öyle geldim.
aklımda artık ortada kuyu var yandan geç:)gerekli durumlarda kullanacağım:)öpüyorum sevgiler

asyaselda dedi ki...

Serra:)
Asya'da aynen öyleydi ama işe yaradı bu yöntemler deneyin istersen:)Sevgiler
yok bidaha gitmeyeceğim:)

asyaselda dedi ki...

Allah razı olsun o kayuuudan:)
eylem:)ne dertelerimize çare oldu:P

sebnem oguz dedi ki...

ne güzel döndün ..tekerlemeye de bayıldım ...
kolay gelsin
iyi toparlanmalar

♥ PINK PRINCESS ♥ dedi ki...

gerçekten başrol onlarınken hiç rol verilmemiş gibi davranmaları... çocukları çok güzel özetlemişsin:)
birde bu kitaptan,oyun setinden filan alsam benimde doktor fobim geçer mi acaba:)

asyaselda dedi ki...

canım:)hoşgeldin tekrar sende:)
e önerilerin ve güzel yorumunla toprlanmam zor olmadı hani:)

asyaselda dedi ki...

prenses:)hi hi hi sanada büyük boyunu yollayayım kitapların belki işe yara:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...