14 Mart 2010 Pazar

Sana Ne Oluyor?Değilmiş

-Dikkat et demişti üzülürüm
-Neden demiştim
-Seni üzerlerse demişti
-Üzsünler üzülen benim sen düşünme demiştim
-Olurmu senin canın bir yansa ben bin yanarım
Oofff demiştim büyütme,yok bişey olmaz bana hem üzülsemde üzüle üzüle öğrenirim iyiyi,doğruyu
-Ya sen öğrenene kadar yaşadıkların?Yaşarken gözünden akan bir damla?
-Hata yapanda benim,üzülende,ağlayanda ,öğrenende sana ne oluyor?
O zaman sana ne oluyor demiştim kendimden emin tavırlarla.
E o zaman sana ne oluyor diyorken şimdi bana hemde daha o bu yaştayken bana ne oluyor?
Asya dışardan tabiri caizse cazgır görünsede aslında çok naif
Artık kendi yaşıtlarıyla bir araya getirmekten korkar oldum.
Geçen günlerde gittiğimiz bir evde kendi yaşıtı iki çocuk küçük bir koltuğa oturma savaşı verirken kavgalı dövüşlü
Asya kenarda bekliyor ve onlar hiç duymasada
''Akadaşlar bilazda ben otulabiliymiyim''diyor
kavgayı kazanıp diğerini ağlatan çocuk koltuğa oturduğunda
''Kızım sıra arkadaşta bekle o otursun sen oturacaksın diyorum üzülmesin diye bu defa başlıyor
''sıra akadaştaaaa şimdi sıra sendeeeee''demeye
ardından bekleyip bekleyip kalkmayınca
''Şimdi sıra bendeee'' diyor elini göğsüne vurarak
ama nafile onlar Asyayı duymuyorlar bile
''Tamam kızım sıra sende şimdi sen oturacaksın'' diyorum ama ne mümkün diğer çocuk kıyamet koparıyor.
Böyle olunca Asya'da ağlayarak ''Ama anne sıra bendeydi'' diye dizlerime kapanıyor.
Zar zor koltuktan annesi tarafından kaldırlan çocuğa ağlamasına rağmen birde teşekkür ediyor.
Ben müdahale etmesemde bu duruma çok üzülüyorum,onun bu hali içimi eritiyor.
Bugün de parkta salıncak sırası beklerken yine aynı
''Akadaş sen sallan sıra sende,sonra ben sallanayım diyor''
Bekliyoruz diğer salıncak sırası bekleyen iki çocuğunda sırası gelip sallanması bitiyor ama bizim beklediğimiz salıncaktaki çocuk inmiyor.
Annesi yarım ağız ''Hadi inelimmi kızım'' diyor.Çocuk basıyor bağırtıyı.
Asya hala salıncağın yanında ''Bilazda ben binebiliymiyim akadaş'' diye yalvarır gibi ricalarda bulunuyor.
Kadın hala indirmiyor.
''Ay bizim çocuk çok bencil hiç birşeyini paylaşmıyor,hayatta inmez doyana kadar salıncaktan diyede ekliyor''
Kendiside öğretmen olan bu kadına hayretler içinde bakıyorum ''Ama çok bencilce davranıyor bunu ona anlatmalısınız diyorum .
''Anlatsamda anlamıyor'' diyor ki çocuğa kendisinin çok sallandığını, arkadaşının onu beklediğini onunda sallanmak istediğini ben oradayken hiç anlatmıyor.Dediği tek şey ''inelimmi kızım''kız yaygara koparıncada ''Tamam sallan' diyor.
Çocuk tabi inmek istemez sen anlatmazsan bunu ona öğretmezsen.
Sinir oluyor ve yan salıncağa yöneliyoruz.
Eve gelen bir arkadaşı ile de suluboya yapmaya başlıyor bir sana bir bana diye fırçaları paylaştırıyor kendince sonra o hepsini isteyince bağırıp vurup alınca onlar gidene kadar kucağımdan ayrılmıyor.
Oysa çocukları çok seviyor gelecek diye ne kadar mutlu oluyor sonra böyle olunca tüm neşesi gidiyor ve sonraki günlerde çocuklara daha temkinli yaklaşıyor.
Ve onlar bağırdığı için aynı hareketleri tekrarlamaya ''benimmm demeye''sadece bunu söylemek için yoksa benim diyip almıyor yine.
Oysa sadece kalemlerini pek gönüllü paylaşmazdı Asya onuda bir sana bir bana yöntemiyle aştık.
Kimi kendini savunması iyi vursun kırsın alsın diyor.
Bir ara bu kadar üzülmesine dayanamayıp bende düşünsemde yapmasın,kızmasın kızım haksız davranmasın,kaba kuvvetle birşeyi elde etmesin,sırasını bilsin herşey her istediğinde olmayacak öğrensin.
Ama bunlar olurken üzülmesin o üzülürken döktüğü bir damla bana bir damla oluyor derken ,
Sana ne oluyor sözlerim iğne iğne batıyor yüreğime üzülüyor,utanıyorum aklıma geldiğinde ve anne olunca anlarsın söznün doğruluğunu bir kez daha anımsıyorum.
Özür dilerim anne....
*******************************************
Birde Asya son zamanlarda çok daha duygusal oldu.Yaşın getirdiği bir şeymi bilmiyorum Asya ile aynı yaşta çocukları olan arkadaşlar sizde nasıl? Mesela geçenlerde aşağıdaki kurabiyelerden yapıp üzerine duygu ifadeleri yaptık.Asya üzgün olanı kucağına basıp sarıldı ''Oyyy canım canım sen üzüldünmüüüü''diye sarılıp sarılıp onun üzgün olmasına üzüldü ve yemedi.:)

27 yorum:

Ece dedi ki...

seldammmmmmmmm:)))))))))
üzülme hepımızın basına geldı canım benımmmmmm:))))
benım rahmetlı annemın bır sözü var aynen bölee örtmenimmm:)))
ben yanarım yavrum sana,yavrum yanar yavrusuna hatta türküsüde var:))))
sende çocuktun cahıl toydun bılmıyordun ogrendın sımdı sıra kızında,ögreteceksın ama boyle bır sey var,sen,ben ,oglum senın mınık kızın omrumuzce almak ıstedıklerımızı alacagız yanı tabırı caizse işimize gelenı,sen o lafları annene soylerken ne kadar bılıclıydın?o yuzden üzülmene gerek yok tecrube dedıklerı budur kanımca:)))))))güzel örtmenım benım...
çok ukalayım bak terecıye tere satıyorum demeeee:)))))))örtmene öğretmeye çalısıyorum...
tecrübe ede ede göre göre öğrenecez
kutsal damacanayı ızledın mı orada bı replık vardı:)))çok gulerım
fıko,asıma dıyordu
-yuze,yuze,geze,geze asım göre,göre,bile bile asımmm
ne alaka deme içimden geldı yazdım
çenem düştüüüüü geneeeee...Allahımmm:)))
eşim dıyor vayy blogdakılerın halıne usandıracam herkesı bu gıdısle walla kımse yorum yazmamıda ıstemeyecek...off offf ne olacak bu halım çenemden barnağlarıma vurdu:)))

asyaselda dedi ki...

eceeee:)biliyorum aslında ama üzülüyorum yinede.
sen benden daha tecrübelisin çocuk konusunda öğetirsin tabi ne demek terciye tere satmak.
ben anne olsam kızıma şöyle şöyle yaparım derdim eskiden ama işler hiç öyle değilmiş.o üzüldüğünde ben çok üzülüyorum.özellikle başkası tarafından üzüldüğünde.
zamanla geçermi büyüdkçe çocuk hafiflermi ?
sen konuş canım benim ne demek çene düşmesi hep düşsün çenen senin bukadar sevgi dolu düşecekse eğer:)
eniştey ilet :)sevgiler

Ece dedi ki...

seldammm:)))
bak san ne dıyecem,ben çocuklarımı büyütürken kendımı onun yerıne koydum hep,kendımı onla yasıt tuttum cunku ben o yasları yasadım bılırım ama çocugum benım yasımı bılmez,o yuzden onun gıbı hıssettım ve yemın ederım hep anlastık anlasamadıgım tek bır seyı hatırlamam ve hala da ılıskım ıkı oglumlada çok sukur çok ıyıdır onlar her zaman ne demek ıstedıklerımı anladılar bende anladım:))) sen kucuk bır kızken neler ısterdın nasıl ıkna edılmekten hoşlanırdın :)))benım sırrım budur umarım senınde ısıne yarar...

asyaselda dedi ki...

ne güzel ece ne mutlu sana.
ben çok içine kapanık bir çocuktum gençtim annemle konuşmadığım için çıkarıd tüm sorunlarımız sanırım.
umarım kızım benim gibi çok içine kapanık olmaz.
empati diyorsun yani öylemi?
ilerleyen zamanlarda kızım büyüdükçe başını ağrıtırım sende ban anlatırsın bir bir şimdiden anlaşalım tamammı?
sonra sıkılmak yok :)

Ece dedi ki...

sıkılmak ne demek:))))aşk olsun
sunuda eklemek ısterım alttakı yazıyı sımdı gordum mınık prenses çok duygusal bır çocuk yerınde olsam oyle uzgun yada yuzlu kurabıye yapma yemek ıstemes ve onları canlı sanabılır o yastakı çocukların ne dusnecegını kestıremıyor bazen ınsan,hele kı kız çocukları çok daha ınce dusncelı:))))))) yirim ben onu
empatı çok onemlıdır bence bu arad
Allah dert vermesın konusmak ıstersen dertlesmek v.s her zaman buradayım hatta msn adresmı verebılırım
sevgıleımlee seldaaaaaa:))))))

Mlke-Btkn dedi ki...

Şişştt, savulun uleeyyynnn!! :))

sen git çocuğa ''üzgün surat ifadeli kurabiye yap'' sonra da üzüldü yemedi de :))

Deldaa yanii pes diyorum sana, yarın hemen bisürü gülen suratlı kurabiye yapıyorsun Asya'ma cezalısın ;)

hadi bakem..

asyaselda dedi ki...

canım ya:)aslında daha önce bu tarz surat ifadeleri ço yaptık kartlarımızda da çok vardı.ama şu son yukardaki anlattığım arkadaş buluşmaları ve üzülmesinden sonra daha farklı davranır oldu ..
yapmam zaten bidaha:)dediğin gibi ne düşünecekleri belli olmaz bunların.
canım tabi benim adresim asyasela@hotmail.com ekle kabul edeyim.sevgiler

asyaselda dedi ki...

canım :)çok yaptık gülen yüz sadece iki tane yapmıştım bu surattan ama eceye dediğim gibi son zamanlarda daha hassa oldu bu üzülme konularında anlamadım.oysa 2 yaş sendromunda olup inatlaşmalı kırıp dökmeliydi.
bu da başka bir sendrom türümü acaba bilmamki.
ama herşeye bu kadar çabuk üzülmesi beni üzüyor.özellkle kendiyle eşyalarını paylaşmayıp vuran yaşıtları karşısında gösterdiği davranışlar....

SERRA dedi ki...

off zor bir durum..o salıncağa kendi oturmayı öğrenemezse öyle gidiyor biliyomusunuz ,yani kendi sesini duyurmasını sağlamalısınız, siz onun adına sıra almayın,ben betül'e kıyamadım baktım akşam olacak hala salıncağa binemedi,çocuklardan sıra aldım ,betül bana güvenmeye başladı, sonrası zor oluyor yani,birazda çocuğun kişiliğiyle alakalı , çocuk girişken değilse siz ne kadar teşvik etseniz de etkili olmuyor, tecrübe süzgecinden:)sevgiler kolay gelsin..

sebnem oguz dedi ki...

merhaba asyaselda :)
Duygusallık meselesiyle baslamak isterim cunku benim asya'm da biliyorsun dogum gunu itibariyle balık saatiyle de yengec olarak duygusallıktan fazlasıyla nasibini almıs bir cocuk ... mesela caillou izlerken kardesi Rozi her agladıgında Asya 'da aglar yada Caillou uzuldugunde ama Rozi'ye daha fazla tepki veriyor :)
Asya cok girisken fazlasıyla da sosyal senin Asya'n gibi .. bugune kadar girdigi hicbir ortamda sorun cıkarmadı hemen ısınır herkese vs. ama beni de kaygılandıran benzer seyler var seni oldugu gibi ..Bizimki, o benim bu benim gibi ifadelere bir suredir basladı ki cok normal ama ... karsısındaki arkadası elindekini alınca anında pısıyor ..:) hicbir dayılanma falan yok .. eger arkadas biraz da hırcınsa anne deyip solugu yanımda alıyor yada geri geri cocuktan kacıyor .. bu sadece kendinden ayca (boyca) buyuklerle degil ayca (boyca) kucklerle de oyle ... ben de biraz daha mucadeleci olsun istiyorum aslında boyle cekinmesi her zaman hosuma gitmiyor.Ama sen de vur ya da soyle al elinden gibi telkinlerde de bulunmak istemiyorum cunku daha cok kucukler. Fakat bence bunu da ogrenmeleri gereken donemler olacak .. Kaba kuvvet degil ama korkmadan tepki verebilme. Bizimki surekli kardes gel kardes git ..
Ben bu donemde yani bizimkilerle yasıt olup daha hırcın daha az paylasımcı (bencil???) cocuklara ya da ebeveynlerine de cok elestirel bakamıyorum. Cocukların surekli dogru ve duzgun davranma zorunlulukları da olmamalı. Bizimkiler ogretmen cocugu olma sebebiyle sanıyorum ogrenmeye daha açıklar.Cunku dogduklarından itibaren bilincli(hedefli) veya bilincsiz(dolaylı) bir bicimde anlamlı ogrenime maruz kaldılar :)
Ben cogunlukla Asyayı arkadaslarıylayken sadece izliyorum.Ve yanıma geldiginde de arenaya :) geri gondermeye calısıyorum (yuregime tuz basarak).Tehlike canları calmadıkca da mudahale etmiyorum. - Su an karsılastıkları herkes buyukler dunyasının minik prototipleri savasmayı ogrenmek zorundalar.
Sevgiyle kalın her ikinizde
Dipnot : Oyuncak paylasma konusunda uzmanların su tarz bir yorumu var cocugunuza surekli annecim bebegini arkadasına ver vs. demeyin. Nasıl ki siz eve gelen her misafirinizle ozel esyanızı paylasmak istemezseniz, o da istemeyebilir oyuncakları da onun ozel seyaları .. (Ben halbuki hep tersinin dogru oldugunu dusunurdum paylasmayı ogrensin vesaire)Bir arkadasım bu tarz krizleri soyle cozmus. Her gittikleri eve mutlaka kendi oyuncaklarını da goturmusler. Boylece cocuklar bir verip bir alıyor.Kavga etmeden oyayabiliyorlarmıs)

asyaselda dedi ki...

serra:merhaba sıra alma değil aslında daha küçük olduğu için salıncak çarpabili diye yanında duruyordum.kendi başına bekleyip binmesi henüz zor gibi.biraz büyürse kendi kendine sıra beklemesine izin verirdim.:)
ama o zamanda sıra bendee diye bekleyip bekleyip duru geralde hele bana çektiyse akşama kadar binemez o salıncağa:)
alışacaklar biliyorum kendi başlarının çaresine bakmaya ama dayanamıyor insan işte.sevgiler tecrübelerin önemli benim için sevgiler

asyaselda dedi ki...

canım ne güzel uzuun uzunn anlatmışsın zevkle ve dikkatle okudum yazdıklarını.
demekki asyada asya gibi.asya koç ama anırım oda bir yükselen gazabına uğramış gibi.
aslında farkında olmadan oyuncak konusunda doğru olanı yapıyormuşum.
her gittiğimiz yere asyanın sevdiği bir kaç oyuncağı götürürüm.
ama çocuk işte kendi oyuncağını bir kenara atıp yeni ördüğüne yöneliyor.o zamanda asya konusunda problem yok ama diğer çocuğa müdahale etmek gerekiyor.
asya onun oyuncağına giderken feryat figan üstüne yürüyen çocuğada asyanın oyuncağını gösteriyorum .bazen ilgisini çekiyor bazen asya korkuyla kucağıma koşuyor o ellemeee diye bağırınca.
ya ben yapamıyorum böyle olan çocuklara değil ama annelerine kızıyorum.yapabilir çocuk ya anne anlatırsa öğrenir gibi geliyor.sonuçta bunlar sünger gibi herşeyi çekiyorlar içlerine anlatılırsa öğrenebilir gibi ..
vur kızım sende hakkını savunu değilde daha anlayışlı olmayı öğretebilirler gibi.
bu doğuştan gelen bir davranış olmasagerek.ne bileyim zamanla öğrenebilir sanki paylaşmayı vs.
hakkını savunmak bu olmamalı değilmi kaba kuvvetle.
herkes her anne böyle düşünse hakkkını aramayı gücü yeten gücü yeten şeklinde değilde başka türlü olduğunu öğretebilse.ki yapar gibide gelşyor.ne güzel bir nesil yetişirmiş oluruz.ve bu yıllardır süregelen güçlü ol hak senin tavrı bitse.
gerçekten samimiyetine inanırsam anneye kızmayabilrim ama bunun için hiç bir çaba sarfetmeyerek dakikalarca çocuk yalvarır gibi sıra istemesine rağmen gülerek inmez bu derse kızarım hemde çok kızarım .o çocuksa buda kocaman adam değil ya anlayış bekliyor orta yol bulunmalı.orda istediğini güzellikle alamayacağı sonucuna ulaşmasını sağladı asaynın.
canım ya paylaşımın güzel yorumun için teşekürler.
ben biraz hassasım bu konuda sanırım:)
sevgiler nazlı asyamı öp yerime:)

svl dedi ki...

Anne olmak iste bu kadar karışık bişey :)

elif ada dedi ki...

Daha yazının başından anladım sonun nasıl olacağını. Çünkü aynı şeyleri anneme ben söylemiştim, şimdi seninle aynı şeyleri düşünüyorum. Tatlı, kibar Asyacığıma içim gitti. Of ya biz, ne kadar dikkat edersek edelim dünya senin anlattığın anneler ve onların bencil çocuklarıyla dolu. Ve ben hep düşünüyorum acaba kötülük mü yapıyoruz çocuklarımızı bu kadar duyarlı yetiştirmekle diye. Sen, çok takdir ettiğim bir öğretmensin. Eğer biliyorsan cevabi ne olur bana da söyle

NiLaY dedi ki...

kesinlikle anne olmanin dayanilmaz karmasasinin bir ornegi... anne olduk ve annelerimizi anladik, ee anladikta simdi napicaz :p nasil cozucez yine sorunlari :))

ramazan dedi ki...

Hayatta "pişmek"diye bir deyim vardır bilirsiniz.Pişmek ne demek,ne kadar zor olsa gerek ki,yandım,piştim kelimeleri ile karşılanabilmiş ancak.Ne kadar üzücü de olsa Asya'da yanacak ve ğişecek.nnesi de yürek yangınları ile O'nu izleyecek.Başkaca kolay bir yolu ve çaresi yok bunun ne yazık ki.Bunların çok küçük şeyler olduğunu zaman ilerledikçe göreceksiniz.Dilerim ki acılarla değil de bu anlattığını olaylardaki ve benzeri küçük engellerle geçsin hayatı.Gönülden dilerim.
Sevgiler.

GüCüBe dedi ki...

Kurabiyeler çok şirin gözüküyor :) Ben hep gülen suratlı yaparım nedense..

asyaselda dedi ki...

seval:):):):)gözünümü korkuttum yoksa bitanem

asyaselda dedi ki...

elifcim teşekkür edrim canım ama bende bilmiyorum büyüdükçe bizde onlarla büyüyeceğiz sanırım.zamanla oturacak herşey yerine her üzüldüğünde bukadar üzülmeyeceğiz belki.
bilmem ....

asyaselda dedi ki...

evet ramazan abi duydum ve anneme söylediğim sözler arasındaydı buda:)
tabiki bunlar çok küçük gelecek asya büyüdükçe karşılaştığı sorunlar bunların yanında ve benim bunlar kraşısında tepkilerim.
herşeyin farkında olup olması gerekenin farkında olup bunu uygulayamamk varya işte bu tam o:)
bilip uygulatmıyor bu annelik denen şey.
sevgiler öperim ellerinizden:)

asyaselda dedi ki...

nilay ramazan abiye yazdığım gibi bilip bir şey yapapamak bu belki:)
herşeyin farkına vbarıyoruz zamanla ama ne yapacağımız konusunda tıkanıyoruz mantığımız şöyle olmalı desede.vicdanımız kaldırmıyor üzülerek öğrenmelerini.

asyaselda dedi ki...

ya nebileyim güneşcim yaptım işte:)gülen şaşıran ağlayan,üzülen bir sürü yaptık ama o kıyamadı:)

İDEA dedi ki...

Daha ne kadar büyüyecek ki selda? Hangi ara büyüdü bu cimcime bende şaşırdım ama kabul et artık yavaş yavaş bırakmalı kol-kanat germeyi.

Duygusallığına gelince,yaşından öte genetiğinde ara bence. Birine çekmiş olabilir mi acba?

sebnem oguz dedi ki...

laf aramızda bazı ebeveynler beni de cıldırtmıyor degil :)ben de her zaman aynı toleransla yaklasmıyorum tabi, cocugun anne ya da babayı parmagında oynattıgı sahneler ornegin benim tahammul sınırlarımı feci zorluyor ... ve evet kesinlikle de ne ekersen onu biciyorsun sadece bazen cocuklar baska sıkıntılar nedeniyle hırcın da olabiliyorlar ya ... aslında bu ebeveyleriyle yeterince kaliteli zaman geciremeyenlerde daha sık gorulebiliyor .. ama bazı cocukların icten gelen ilginc ozellikleri de var. Gecen yıl dunya tatlısı bir anne ve oglan cocugu yanında, cocugun kızlara karsı ilginc bir hırcınlıgı varmıs. Parkın ta oteki ucundan kosarak gelip Asya ve kuzenine tokat attı. Anne zaptedemiyor ayagı takıldı dustu cocuk. Anne : Bak ilahi adalet iste dedi o kadar dogaldı ki hali. Sonra biraz konustuk, kızlara karsı boyle diyor.Ve kadın surekli tetikte cok komik bir manzaraydı dogrusu :)Senin ornekteki anne modelinden cok farklıydı anlayacagın ama mumkun degil kız gordu mu cocuk oraya ucup atiyor tokadı :)Ben boyle birseyi bir daha hic gormedim .
Sevgiyle kalın Seldacım..
Aaaa bu arada Selda sen de balık mısın? Ve bir de hep soracagım unutuyorum Asya'ya anneanneler mi bakıyor. Sabah kalkmayla ilgili yazından sonra merak ettim. Bizde cunku Asya erken uyanıyor,saati bile kurmuyorum artık sabah ders icin :)

ChunLi Beauty dedi ki...

yazıyı nasıl zevkle okudum anlatamam!! asya cok şanslı bi cocuk :) keşke her anne senin gibi düşünceli olabilse... Bu kurabiye olayıda harika gercekten cok duygusal bir kızınız varmış Allah bağışlasın

Şenay - Doğa dedi ki...

Seldacım...
Senın yasadıgın bu olayları bızde o yaslarda cok yasadık..

Hele o park olayların da.. aynı sınır harbını bende yasardım..

Kızım o yaslarda sırasını beklemesını ogrendıgı halde.. kendınden yasca buyuk cocukların..ve annelerının duyarsızlıgı benı de sınır ederdı..

sıkma canını.. gececek..

aysencifci dedi ki...

Selda'cım,İdil'de aynı Asya gibi. Başkası üzülürse diye kendi üzülür. Parka gider sıra bekler, kaydırakta biri varsa bekler, kaymaz. Bende kendime kızıyorum neden böyle olmasına izin veriyorum hatta teşvik ediyorum diye ama yapı meselesi. Ben iten, kakan, baskıcı biri olsun istemiyorum. Başkalarının haklarına saygısı olsun istiyorum ama başkaları hiç bizim hakkımıza saygı göstermiyor maalesef. Elinde oyuncağını zorla alan yeğenine bile "üzüldü mü" diye acıyan kızım için endişeleniyorum. En sonunda ona parkta sıra olayı için yüksek sesle "ben kayacağım şimdi, çekilirmisin" demesini söyledim. Birkaç kez denedi, işe yaradı ve çok sevindi. Biraz daha kendine güveni geldi. Sanırım zamanla, kendileri düşe kalka öğrenecekler. Bizim en iyi yapabileceğimiz şey yanlarında olmak, iyi örnek olmak, kendimizin hakkını savunarak onlara doğru yolu göstermek. Ancak teoride her zaman başarılı olsak ta pratikte işler o kadar kolay değil. Öpüyorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...