15 Mart 2010 Pazartesi

otus anne,otus baba,otus dede

Biraz önce asya ile berber çamaşır seriyorduk.
Elindeki mandalları saymaya başladı özellikle bir çabam olmadı sayması için hiç öğretmedim .
Babasıyla koşu yaparken sayıyorlardı oradan aklında kalmış.
Zira 3 yaşından önce sayı sayma ve benzeri matematiksel işlemlerin kalıcı olmadığını okumuştum.
Oyun gibi ,sanki bir tekerleme gibi öğrendi sanırım.
1.2.3..........saydı saydı 20 lere geldi başladık saymaya
29 a gelince yirmi diye geriye döndü bende gülerek otuzzzzzzzzz dedim.
başladı bu defa otuz diyerek saymaya
otus bir
otus iki
otus anne
otus baba
otus dede
otus tese
otus anneanne
otus asyaaaa
otus bebek
otus aşe
otus beş
otus altı
otus yedi diye devam etti:)
nasıl bir mantıkla bunu düşünüp söyledi anlamadım:)
otuz sabit sonuna ne getirsem olur diye düşündü heralde ,tekerleme gibi
çok güldüm ya:)
İlahi Asya sen çok yaşa dedim :) Anlamadı tabi bazen anlamayacağı şeyler söylemek çok hoşuma gidiyor saf saf bakıyor suratıma:) Bu ne diyor der gibi:):):):)

25 yorum:

Zuzuların Annesi dedi ki...

Ha ha ha:))
Bence Asya'cım senin dile getiremediğin;yirmvloooooopsst'tan sonra gelen sayıya alışman için uğraşıyor Selda'cım:P
30'un yani'otus'un her türlüsünü söylüyor ama sen anlamıyorsun...
E daha ne yapsın çocuk?:)))

Tenbel kız:) dedi ki...

hehe:) bak sen otuzu sevmemiwdin ama kizin cok sevmiw:)

ramazan dedi ki...

ilahi asya...:)

Deliler Teknesi dedi ki...

:)))

puck-robin dedi ki...

yaratıcı çocuk :D

NiLaY dedi ki...

Yerim onu ben :)) aklini severim akilli bidigin :))

herşeyden azıcık dedi ki...

Maşallah tedime akıllı işte gözlerinden belli Allah nazarlardan korusun inşallah.

Ayten dedi ki...

cok sirin ya cocuklarin zekasi iste...masallah kimbilir neler dusunerek saymistir...canim bu arada mim'leri kabul ediyormusun bilmiyorum ama seni mim'ledim bana ugrarsan sevinirim...tabi eger cevaplamak istersen...sevgiler...

öykü dedi ki...

oyku ablası yer onu:)

nehircce dedi ki...

Güzel surat :) çok güldüm bende..Sevgiler..

elif ada dedi ki...

He he çok güldürdün beni Asyacığım . İyi ki varsın

meltem dedi ki...

ne diyooo bu yaffff:)))

asyaselda dedi ki...

bak bu aklıma gelmemişti banu:)olabilir çocuk gülerek 300 dediğimi görünce sevindi sanırım ve beni alıştırmaya çalıştı:)güzel fikir:)

asyaselda dedi ki...

ramazan öğretmenim:)çocuklar işte ilahi dediriyor insana:)


tenbel kız:)canım bişey soracağım azericede şşşş harfi kullanılmıyormu .bir kaç yorumda farkettim de ş yerine w harfini kullanıyorsun.sakın yanlış anlama bunu kötülemek için söylemedim.
sadece azericede ş harfinin olup olmadığını merak ettim.yadatürkçeden ne gibi farkları ver.
yoksa senin ş diyişini w diyw okumak çok şirin pardon wirin oluyor:)seviyorum seni:)tenbel kızım benim:)öptüm

asyaselda dedi ki...

bende aynen :):):):)yaptım deliler teknesi:)

he he he ne demezsin age çok yaratıcı hemde:):P


asya gibi cevaplaayım nilay yimeeeeee derdi yerim dediğini duysa:)
yimeee ben seni yicemmmmm:):):)

asyaselda dedi ki...

funda canım teşekkür edriz:)bu yaştaki çocuklar gerçekten farklı sünger gibi heryerden herşeyi emip alıyorlar.:)

ayten:)kabul ettim gitti bile sevg,ler:)

öykü ablasınıda annesi yer:)sevgiler

nehircee bazen bir komedi filmi gibi olyorlar hiç beklemediğin anda bişey patlatıyorlar:)

elif ada canım sende iyiki varsın:)

şimdi meltem:)bu kız ne dediğini bilmiyor ben 30 lardan kaçarken o otuzu hayatımdaski her kişiye ekliyor unutmamam için:)

AyGün dedi ki...

Cok dikkatcil gordum seni hahah:D yok ş kullanıyoruz sadece o kadar msnde falan ş yerine w yazdim ki artik ingilis harifleriyle yaziyom.bi de telde msj yazarken ş harfi yok o da alışkanlık yapdı. bundan sora şşşşşşşş kullanmaya çalışcam söz:)hihi:)

AyGün dedi ki...

bi kaç fark var bi de. dikkat etdim sizde x harfi yok.bizde x ingilizler gibi iks okunmuyo ama :)sizin alfebede 29 harf bizde 32. x,q,ə harfleri var bizde:)

Recep Altun dedi ki...

Bu bloğunuz da çok güzel. Tek bir cümle ile duygularımı dile getirmek istiyorum. "Sizi tebrik ederim."

Esen kalın.

Ayten dedi ki...

canim sana mail yolladim..alinca beni haberdar et lutfen...sevgiler..

Sevgi Küçük dedi ki...

büyümüşte sayı saymayı da öğrenmiş mi kuzucuk? :D
onun otuss diyişlerini severim ben
çok öptüm sizi

asyaselda dedi ki...

canım:)çok dikkatliyimdir:)
ya benim için sorun değil sadece farklı bir dili ve kültürü merakımdan ileri geldi:)
canım sen ister w de ister ş hepsi yakışıyor ve şirin oluyor:)sevgiler

asyaselda dedi ki...

teşekkürler Recep abi:)abi dedim oldu değilmi:):):):):)

asyaselda dedi ki...

sevgim canım nerelerdesin sen yahu:)
büyüdü ama farklı sayıyor işte sanki bişeyler ima eder gibi niyeyse:)

asyaselda dedi ki...

aytencim canım aldım maili ama okulda internet bağlantım ve mail biraz sorunlu.
ben eve gidince cevap vereceğim sana:)
öpüyorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...