1 Mart 2010 Pazartesi

Ne Değişti?

Ne değişti bir bakalım.
Yıl 1996 lise_
Anne:Seldaaa hadi kalk
Selda:Ya 5 dk dahaaaaa
5 dk geçer
Anne:Seldaaaaaa hadi geç kalacaksın
Selda:ya tamam anne yaa 5 dk daha
Anne:Zilin çalmasına 15 dk kaldı
Selda:Neeeee niye daha önce uyandırmadın?
haksız sitemiyle uyanıp,ayağım yorgaa dolaşarak alelacele banyoya koşardım.
5 dk da hazırlanır ama geç kaldığım için kahvaltıyı ayak üstü yapar geri kalanını kantinden aldığım simitle tamamlardım.
Yıl 1999 üniversite
Cep telefonum:nı nı nını nı nı nı nı nı nı nı nı nııııı
Ben ertele tuşuna 5 dk dahaaa der
bu 5 dakikaları 5 defa tekrarlayıp
ikinci öğretim olduğu için okula değil ama işe başlamaya 15 dk kala uyanır
ranzadan hızla atlar alel acele giyinip
kantinden bir simit alarak güne başlardım.
yıl 2010
Evlendim,öğretmenim daha düzenli daha sorumluluk sahibiyim artık
sabah eşinden kızından 2 saat önce kalkıp sobayı yakıp çayı demleyip kahvaltı yaptıktan sonra işe gidiyoruz.
Bekarlık yada öğrencilikteki gibi değilim demek isterdim ama :P
sabah önce benim telefonum sonra eşimn telefonu ardı ardına defalarca çalar
bizde inatla defalarca erteleriz 5 dk dahaaaa diye.
Sonra ilk ayılan ''aaaa kalk kalk geç kalmışız der ve bunu diyene, demeyen ''Niye alarmı kurmadın'' diye fırça atar:D ve alel acele giyinip,Asya'yı hazırlayıp kahvaltı etmeden yola çıkarız.
Uzun tenefüslerde aldığımız simit ve çay ile güne başlarız.
Yıllar önce bir arkadaşım eşinin kendisine bir defa bile kahvaltı hazırlamadığından bahsetmişti
''Aaaa olurmu öyle şey''demiştim.
Sanırım evlendiğimiz ilk bir hafta kahvaltı yaptık ama sonra.......
5 dakika dahaaaalarımızla uzattığımız uykulardan paldır küldür uyanışlarımıza ,kahvaltıyı üşenip yemeyişlerimize kaldığımız yerden devam ettik.
Sanırım bu alışkanlık Asya okula başladığında sona erecek.
Gördüğünüz üzre ne evlilik ne annelik beni düzene sokamamış.
Bir şey değişmemiş eskiden en azından annemin hazırladığı kahvaltı masasından ayak üstü bişeyler atıştırıyordum.
Şimdi uyumalıyım zira sabah evin annesi olarak erken kalkıp kahvaltı hazırlamam gerekiyor desemde inanmayın.:P

37 yorum:

SevGi'nin G'si dedi ki...

asya okula başladığında değişir mi bu durum dersin? ben şimdi bundan da şüphe ettim :) Ya Asya da anne-babasına benzerse...
ama sabah uykusu da çok tatlı oluyor yahu..

asyaselda dedi ki...

:Dya değişmeyizde:)
o aç gitmesin dye mecbur hazırlarım sanırım.
çocuk başka şey yahu insanın eşi yada kedini pek gözü görmüyor ama o aç gidecek diye kalkıp hazırlarım :D
yani heralde:P

Tenbel kız:) dedi ki...

wirin uykusunu yarim burakan cesur anne:)))
ya ama gercekten sabah uykusu cok guzel:( hele zil caldikdan sora uyudugumuz o 5 dakka butun gece boyunca uyudugumuzdan daha wirin :| wu japonlar artik bi wey duwunsun sabah uykusu icin:P

Şenay - Doğa dedi ki...

Kesıntısız uyumadıgım şu 5 yıl ıcın de :) mutlaka duzene gırer asyanın okula baslaması ıle :)merak etme annesı sen :)

herşeyden azıcık dedi ki...

değişmez tediye ufak bişeyler hazırlarsın sen üstünü giyinieken hadi ye yemeğini diye bağırırsın bakarsın sütü az kalmış zorla içittirirsin nerden mi biliyorum bu benim yaptığım en iyi işlerden birisi de ondan:)) Anne ve baba dışarıda kahvaltıya devam eder:)))

kirazzade dedi ki...

Okurken, "eşim mi yazdı yahu bu yazıyı?" diye şüphelendim bir an :) E ben yazmadığıma göre ve aynen bizi anlattığına göre eşim yazmıştır. Ama eşim erkek, demek ki o değil :p

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

Ne kadar tanıdık :)
bizde eş'le haftanın en azaından bir günü erken kalkıp kahvaltı edip çıkalım kızada örnek olalım diyoruz ama yok olmuyor :) ya varsa bir yolu sabah erken kalkmak için banada lütfeeen yardım :)

nehircce dedi ki...

:)))Kalkarsın bence yani kalkmalısın :))) uykucuuuu :)

sirâr dedi ki...

üstteki bölümleri evet evet diye okudum.sonra helal olsun yaa dedim.sonra amanınnnn:)
ben evdeyim ama hâlâ eşimin tabiriyle "nodullama" usuluyle uyanıyorum :P neyse ki kahvaltı hazırlamayı seviyorum :)

Tibet'in annesi dedi ki...

ben de şüpheliyim Asya'nın okula başladığı sene değişeceğinden :) ilk başlarda hazırlarsın da belki zamanla eski düzene dönersin :D
yani herhalde :P

Deliler Teknesi dedi ki...

Hayat da böyle bişey zaten asyaselda... Tekrarlardan oluşan bir döngü... Selamlar.

NiLaY dedi ki...

benim en büyük kurtarıcım tost makinem bir tost Nil'e bir tost babaya, karşılıklı yiyerek yola koyuluyorlar :)

sude naz'ın annesi dedi ki...

hİÇÇ BİRŞEY DEĞİŞMEDİ..

BENDE HALA BEŞ DAKİKA UYUMAK İÇİN KIRK TAKLA ATANLARDANIM..HE HE FACEBOOK ŞEYSİ GİBİ OLDU..NEYSİ GİBİYSE!!SEN ANLADIN ONU:)))

HELE KAHVALTIMI DEDİN BİZ TANIŞMADIK HENÜZ HAFTA SONLARI HARİÇ KAHVALTIYLA..SADECE KIZA SABAHLARI RUTİN:)))DİREK ÖĞLENDEN BAŞLIYORUZ BESLENMEYE:p

asyaselda dedi ki...

:Dtembel kız bu post sanırım sanada uygun oldu:)doğru ya japonlar bulabilir belki hoş benim bu tarz bir çok iatım var ama sponsor lazım uygulamam için:D

asyaselda dedi ki...

şenay:Paslında ondanda şüpeliyim:Dumarım girer yoksa çocukta simitle güne başlar:Dama sanırım girer ya yazınca bile kötü geldi onun hergün simitle güne başlaması

bilge dedi ki...

sabah uykusu çok tatlı geliyor herhalde o duyguyu hiç yaşamadım fazla uyumayı sevmiyorum ondandır şimdi çocuklarımı uyandırmaya çalışıyorum söyledikleri uf anne 5 dakika daha oluyor genellikle sonra ayak üstü bir şeyler atıştırıp gidiyorlar:))sevgiler...

Zuzuların Annesi dedi ki...

E ne olmuş yani?
Bak bir şey olmamış maşallah hiç birinize sağ salim gelmişsiniz bugüne kadar:P
Hem ben simit peynir ikilisini değme kahvaltılara değişmem:)
Fotoğrafa bakınca da midem kazınıyor zaten...
Öptüm seni Selda'cım...
Uyumuyorsun değil mi?:))

asyaselda dedi ki...

fundacım tecrübeyle sabittir diyorsun yani:)
bir an anlatınca asya ve bizim o hallaerimiz geldi aklıma sanırım bak demişin diyeceğim o gün geldiğinde:)tabi hala blog olursa olmazsada telefon ederim:D

asyaselda dedi ki...

kirazzade çok hoşsun ya:)demekki yalnız değilsiniz :)tabi bizde sevgiler :)

asyaselda dedi ki...

canımmm bahar:)kıza örnek olma konusu doğru ama yapamıyoruz kahvaltıya ayıracağımız vakti uyuyarak değerlendirmek daha işimize geliyor tembeliz tebellll:P

asyaselda dedi ki...

nehirce 5 dk daha noooolurrrr:P

asyaselda dedi ki...

sirar:)hoşgeldin:)kahvalı hazırlamak sorun değil aslında pazarları şahane bir kahvaltı soframız olur ama saat 10 gibi :)mesele erken kalkıp kahvaltı hazırlamada.
seninki daha zor hem işe gitmeyen sensin hem kahvaltı hazırlamak için sabah sabah kalkan:P

asyaselda dedi ki...

tibetimin annesi:)sanırım öyle olacak aslında bende şüpheliyim diye yazmıştım.
:)ilk evlendiğimizde ki gibi bir iki hazırlar sonra .......yok yok hazırlarım ya hazırlamam mı acaba ?neyse bekleyelim ve görelim:P

asyaselda dedi ki...

sendemi deliler teknesi:)sendemi ilerde hazırlayacağıma dair şüphe içinde olanlardan mısın?:)doğru bir beş sene sonrada bişey değişmedi diye yazıyı hatırlatırım artık.
sevgiler

asyaselda dedi ki...

ya bende severim tostu ama alel acele alınan bir tost makinam var ve çıkarılıp yıkanmıyor onla tost yaparsam 5 dk yaptığım tost bulaşığını 15 dk temizliyemiyorum:)
:)

asyaselda dedi ki...

he he he anlamadım desem face booooook kulanamayanlardanım bende:)
eyle hala büyümedik mi ne :)

asyaselda dedi ki...

bilge :hayranım şu az uykuyla ömür geçirenlere aslında uyanık her anı yaşayarak geçiriyorlar. ama ben ı ıhh 8 saatten az uyursam iki gün üst üste :)dengem bozuluyor.sizin çocuklarda bizden desene:)sevgiler

asyaselda dedi ki...

:)canım yok 7 de ayaktayım 7:15 te evden çıkıyorum:)
sağ salim geldikte tosun gibi olmamız bu düzensiz kahvaltılar yüzünden olmasın sakın.
tosun dediysem kendim için dedim sadece:P
öpüyorum bende seni gel bir simitte sana ısmarlıyayım yarın:)olmammı

Başak dedi ki...

Seldacım beni anlatmışsın sanki.8.10 da yataktan kalkıp 8.30 da derse giriyorum:)

Şule-Bilge'sMum dedi ki...

7 çeyrekte evden çıkıyorsanız zor tabi.biz 8 de çıkıyoruz gene yapamıyoruz kahvaltı ancak hazırlanıyoruz.bir iki kz çay demledm fırsat kalmadı ben de saldım çayıra sonra.
asya için ailecek kahvaltı yapacagınız gunler yaklasıyor :d

ya o eski 5 dk daha anne fasıllarını özlüyorum ben.şimdi alarm çalıyo , bilge uyanmasın diye hemen ayaktayım.ne tatlıdır o uyku,soğuktur bi de sarılırsın yorgana

asyaselda dedi ki...

hi hi hi şule başak:)utanarak yazmıştım bu satırları biliyormusun:)
bizim okuldaki hatunlar sabah kalakıp barbunya dahi yapıyorlar:)
herkes böyle sanıryordum:)ama baktımki tüm blogdaşlarım benim gibi ne rahatladım yahu bir bilseniz:D

tosbagalar dedi ki...

Bende yıllardır bu durumla savaşıyorum, sabah kalkıp kahvaltı etmek istiyorum ama ne mümkün

kirazzade dedi ki...

Ne barbunyası yaa, ben üstümü giyinip çıkabildiğime şükrediyorum :) Ama aslında yarım saat daha erken kalkılıp mesela bir mercimek çorbası pişmeye bırakılabilir. Gidene kadar da pişer ve akşam yemeğinin en azından çorbası hazır olur :) Ama nerdeeee :D

Mlke-Btkn dedi ki...

Sizi bilmem ama bizde şu değişti ;)

Eskiden kahvaltıyı annem hazırlardı şimdi ise eşim :D:D:D

egeşüki dedi ki...

Evet yeni nesil anneleriz biz.. Esneyebildiğimiz kadar esneriz. elbt bir sınırımız dardır yani..
Öpüyorum seldacım seni ve asyamı

bezelye dedi ki...

merhaba,

bugüne kadar uzaktan takip ettiğim blog dünyasına bende adım attım, sürekli takip ettiğim siz sevgili yazarın beni ziyaret etmesinden mutluluk duyarım.

http://cileklilimon.blogspot.com/

Sen Gelince dedi ki...

Haddinden fazla tanıdık geldi:) Çocuk tabii başka ama değişmezse yani A planı gerçekleşmezse, B planı olarak babayı bu konuda görevlendirmeyi düşünüyorum:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...