26 Mart 2010 Cuma

İlk Kadın Misafirim

''Bu yerlerde trenler doğudan batıya,batıdan doğuya gider gelir,gider gelirdi.
özeği Sarı-Özek uzar giderdi.''
sözleriyle son vermek üzereydiki konuşmasına o geldi.
Bir anda tüm yüzler ona çevrildi .
Hepsi erkekti.
O bukadar erkeğin arasında tek olacağını düşünmemişti ,
onu buraya davet eden de düşünmemiş,o gelene kadarda hiç farketmemişti.
Kızardı yanakları ,ne söyleyeceğini bilemedi,anlatacak okadar çok şeyi vardıki
Ve onu can kulağıyla dinlemeye niyetli bir kişi.
Cengiz Kazak bozkırlarında yaşanmış bir öykü bırakarak akıllarda
Daha önce piskolojiyi anlatan,
kısa öykülerle keyfe keyif katan,
bir çok kitabı inceleyip tanıtan,
ve sahne diyerek tiyatro yapan,
gülmekten yerlere yatırıp,
yakın siyasi tarihle ciddi konulara giren hatta aynı dönem farklı görüşleriyle birbiriyle kıyasıya çatışmaya giren,
tartışmanın en hararetli yerinde bir şiirle ortalığı yumuşatan,
yüzlerce yazarın,şairin yanındaki yerine geçti.
Ve ECE aldı sözü,
herkes ve ev sahibesi şimdi susmuş sadece onu, ilk kadın misafirini dinlemekte şu saatlerde
ki o MUZLARIN SESLERİ olduğunu iddia etmekte.

18 yorum:

içimdeki yolculuk (funda) dedi ki...

bu aralar hiç kitap okumuyorum ben hiç:((

asyaselda dedi ki...

:)CANIM BENDE EVDE ASYA UYUYUNCA OKULDA DA ÖĞLEN ARALARINDA OKUYORUM:)
VAKİT YOK AMA YARATMAZSANDA ASLA OLAMIYOR.
HEMEN ELİNE BİR KİTAP AL VE NÖBETE ÖYLE GİT OZAMAN:)
SEVGİLER FUNDACIM

aysema dedi ki...

Herkese iyi okumalar...

Ece dedi ki...

GÜNAYDIIIIINNNNNN SELDAAAAAAAA:)))))
İLGİNÇ VE HOŞ BİR KITABA BENZIYOR:)))
BEN YILLAR ONCE TAM BIR KITAP KURDUYDUM AMA 3 SENEDIR OKUYAMIYORUM BAŞLIYORUM FAKAT YOOK YANİİ DIKKATIMI VEREMIYORUM..:(
AMA AKLIMA KALAN VE BEGENDIGIM KITAPLARI YENIDEN OKUMAK HOŞUMA GIDIYOR:)
GÜZEL BİR KITAPLIGA SAHIBIM:)
SEVGILER

Prima Rima dedi ki...

Bu ara onca işin arasında illaki kitap okuyasım geliyor...bir çentik atıldı bu kitap isminin yanına.

Deniz dedi ki...

Şu an muz seslerini okuyorum ben de... Ne kadar çok altını çizecek şey buldum, çok hoş saptamalar var ortadoğu insanıyla ilgili, sen beğendin mi?

asyaselda dedi ki...

teşekkürler öğretmenim:)

asyaselda dedi ki...

eceee iyi akşamlar canım benim:)
benimde bir kitaplık edinmem gerekiyor.
çekmecelerde,televizyon kenarlarında tıkş tıkış sığmaz oldular:)
kitaba gelince henüz adaşını yeni dinlemeye başladım ve beğendim ilk kadın yazar okuyuşum:)sevdim

asyaselda dedi ki...

deli kadın sen çanak çömlek boya ,taç yap bebek süsle:)b arada koli yapıp 3 yaşında bir hatunla uğraş ve araya kitabıda unutma ve sıkıştır:)
alkışlarım vallahi:)

asyaselda dedi ki...

denizcim yazdığım gibi ilk kadın yazar okuyusum ilginç acaba içten içe bir önyargımmı varmış diyede düşünmedim değil.
konusu ilgimiçekti zaten anlatımıda hoşuma gitti.şimdiden altı çizilecek yerleri buldum bile.bitirelim bakalım yorumlarımız ne olacak ikimizinde:)Sevgiler

kamikaze dedi ki...

Merhabalar iyi okumalar dilerim ben sizi Öykümün bloğunda yorumlarda görüyordum.ilk kez ziyaret etme fırsatı buldum.Bloğunuz çook güzel.Ödülünüzü tebrik ederim.:)

Kızınızla ,ailenizle sağlıklı,mutlu,huzurlu yıllar geçirmenizi dilerim.:) kitap dolu günelr diliyorum.ben de not ettim bu kitabı.

asyaselda dedi ki...

merhaba kamikaze:)hoşgeldin bende biryerlerden tanıdık bu isim derken :)tamam öyküş buluşturmuş bizi ozaman :)
canım güzel dileklerin için çok teşekkürler:)sevgiler

sebnem oguz dedi ki...

merhaba seldacım evet ben de bir tik attım ece temelkuran'ın yanına ...sebnem isiguzel'i - Yunus Nadi odullu oyku kitabı "Hanene Ay Dogacak'la aramıza katıldı ve aynı kitabın sansürlenerek kitap raflarında yerini alması olay olmustu,ve Aslı Erdogan'ı da siddetle tavsiye ederim ayrıca tabi Adalet Ağaoğlu üçlemesi "Ölmeye yatmak , Bir Dügün Gecesi ve Hayır" a da eminim bayılırsın bir Vedat Türkali hayranı olarak

GüCüBe dedi ki...

Bende hiç fırsat bulamıyorum aldığım kitapları okumaya..

Zuzuların Annesi dedi ki...

Selda'cım tarzına hastayım:)
O ne güzel kitap tanıtımıdır öyle?:))

Ece Temelkuran'a karşı garip bir önyargım var neden olduğunu bilmiyorum? sorma sakın:P

Ama sen yine de 'muz'unu bitirince beğenip beğenmediğini yaz,seni kaynak olarak kullanacağım kitap seçimim de:)))

Öptüm seni ve Asyamızı:)

asyaselda dedi ki...

:)şebnem ne güzel tanıtmışsın kadın yazarlardan bir kaçını:)bende onları aklımın bir köşesine yazayım o zamn:)tavsiye için teşekkürler canım benim:)

asyaselda dedi ki...

bunu nerdeyse zorunluluk haline getirdim güneşcim:)
ayda şukadar okumalısın diye :)yoksa asla vakit ayırılamıyor:)sevgiler canım

asyaselda dedi ki...

hi hi hi bende beğenmene ve bunu ifade etmene hastayım desem:)
bende elif şafağa önyargılıyım ve bu yargımı asla yıkamadım elime elıp bakmadım bile kitaplarına:)
yanlış belki ama böyle seninkide buna benzer bişey sanırım ama Ece Temelkuran'ın Cumhuriyet te yazması bile kanımın ısınmasına SEBEPTİ:p
tamam şimdi senin önyargılarını yıkma vakti muzumu okuyayım yazacağım.

ama bu arada Oğuz Atay Korkuyu Beklerken'i aldım elime ve tavsiye içinde tavsiye istersen:)hikayelerden oluşuyor ve elime ladığımda şimdi bırakıcam şimdi bırakıcam derken sayfa sayfa ne kadar okuduğumu anlamamışım.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...