30 Mart 2010 Salı

Kolay Çarpma:)

2.sınıfta ezberleyemedim diye azarlanıp tüm tenefüs ağlaya ağlaya ezberlememe neden olan şu çarpım tablosunun aslında ezberlenmemesi gerektiğini yıllar sonra öğrendim ve o gün bugündür onlara çarpım tablosunun ezberlenmesi değil ,öğrenilmesi gerektiğini öğrettim.
3.sınıfları okutuyorum ama onları bu sene okutmaya başladığım için,çarpım tablosunu ezberleyerek öğrenmeye çalışmışlar,çalışmışlar çünkü öğrenememişler .
Ezberleyip ezberleyip unutmuşlar ve şu an ne bölme ne çarpma işlemlerine geçmememize rağmen yapamıyorlar.
Onlar için hazırladığım kolay çarpma yöntemlerini burdada yayınlamak istedim.
6-7-8-9'ları 6-7-8-9-10 ile kolay çarpma

Ellerini fotoğraftaki gibi yapıp parmaklarına 6,7,8,9,10 yazıyoruz. hangi sayıyla hangi sayıyıçarpmak istiyorsak o parmakları birbirine değidiriyoruz. Değen parmaklar ve aşağıdaki parmakları 10'ar 10'ar sayıyoruz. Yukarıda kalan parmakları ise sağda kaç parmak ,solda kaç parmak varsa 1'er 1'er sayıp karşılıklı çarpıyoruz. Aşağıda bulduğumuz sayı ile topluyoruz. Tamam biraz karışık oldu ama fotğraflarla çok daha iyi anlaşılıyor. Mesela 8x7 işlemi yapmak için.8ve 7 yazan parmaklarımızı birbirine değdiriyoruz.değen parmaklar ve aşağıdaki parmakalrı sayıyoruz 10'ar 10'ar 50 ediyor. Yukarıdaki sol elde 2 parmak ,sağ elde 3 parmak kalıyor karşılıklı çarpıyoruz onlarıda 3x2=6 olarak. En sonundada topluyoruz 50+6=56 Bunları çocukların anlamayacağını düşünürken okadar eğlendiler ki tüm gün eller birleşik birleşik hesap yaptılar.

9 ile kolay çarpma

Parmakları 10' a kadar numaralandırıp,9 ile hangi sayıyı çarpmak istiyorsak o parmağı büküyoruz. Büktüğümüz parmağın solundaki parmakları 10'ar 10'ar sağındaki parmakları ise 1'er 1'er sayıyoruz. Ve topluyoruz.

Birde tekerlemesi var onuda zevkle eğlenerek okudular.

Onuda şuradan okuyabilirsiniz:)

23 yorum:

SERRA dedi ki...

benim kızımda 3. sınıfta okuyor çok faydalı bir bilgi , paylaştığınız için teşekkür ederim,bir de kızım dikkatini uzun süre toplayamadığı için rehberlik merkezinden randevu aldım, cuma günü gidicez biraz etrafımda soruşturunca çok yaygın olduğunu gördüm düşünceleriniz nedir,ders çalışırken etrafı ile ilgilenme, uzun soruları okumaya üşenme,problem çözmede zorluk gibi sorunlar yaşıyor...

asyaselda dedi ki...

merhaba serra:)
eminim bu yolla hiç zorlanmadanöğrenecektir çarpma işlemlerini.
canım dikkat eksikliğnden sözediyorsun sanırım.
bunu sınıfta öğretmeni ve sizin evde birkaç küçük ayrıntıyla halletmeniz mümkün.
dikkat ekisiklği bir hastalık değil ve zamanla düzelir .
ilaç kullanılıyor bu dikka eksikliği ve hiperaktvite durumlarında ama sadece biraz daha uyuşuk hale getirdiğini duymuştum çocuğu.
telaş etme bence ki eğer bu aralar yoğunlaştıysa u durum bize çöken bahar rehaveti onlarada çöküyor.ki bu aralar son iki haftadır sınıfımın dikkatini toplamada ben de zorlanıyorum .
gittiğinde neler olduğunu banada yazarsan sevinirim sevgiler

nohut oda dedi ki...

9 ları biliyordum da diğerlerini bilmiyordum.ıyyk matematıktende nefter ederım ama kızım bu aralar sayılara sardı..kesın bana garezı var:))

asyaselda dedi ki...

kimseye söyleme ama bende hiç sevmiyorum:p
MATEMATİĞİ ÜNİVERSİTEDE DE YILLARCA KALDIM MATEMATİK DERSİNDEN:)

sude naz'ın annesi dedi ki...

Hee hee çok sevdim bu yöntemi de sanki ezberlemek biraz dahamı kolay ne..Yani buna yaz parmak parmağa getir üç ekle çarp topla ohoooo dedim ezberci olan ben matematikten mütemadiyen uzak hatta ve katha sırf matematik olmasın diye konservatuar okumuş ben,(gibiler) için yinede zevkli bi yöntem..Aman anacım bu satte ki yorum da bukadar oluyorr idare ediver artıkın:P

Newbahar dedi ki...

Bizlerde ezberleyeceğiz diye göbeğimiz çatlar, ezber günü gelip çattı mı korkudan tir tir titrerdik. Birde bilemeyip sınıfta rezil olmakta var ya!
Tebrik ediyorum sizi, keşke bizlerede sizin gibi öğretici öğretmenler gelseydi.

Selamlar

NiLaY dedi ki...

süpersin sen yaa :)) bak bu bilgi iyi oldu ilerisi için saklıyorum :)) sevgiler..

asyaselda dedi ki...

eylemcim:)yok ezberden daha kolay inan.
zamanla parmaklara yazmaya gerek kalmıyor öğreniyorlar daha sonrada ezberle değilde bu yöntemle daha kalıcı oluyor.
en zor olanlar 6 ve yukarısı olduğu için .
anlatınca uzun gibi ama onlar çabuk kavrıyor bunu:)
sevgiler

asyaselda dedi ki...

nevbahar:)aynı dertten herkes muzdarip sanırım:)ilkokul yıllarında:)
keşke böyle öğrenseydim bende belki o zaman matematikten nefret etmeme neden olan çarpım tablosunu öğrenip nefret etmezdim.
:)

asyaselda dedi ki...

sakla talım sakla en kolay ve güzel yol böylece çok daha zevkli hale gelebilir çocuklarımız için:)

meltem dedi ki...

pok tövbeneeeee bu ne be kafam karıştı..
valla ben anlamadım hocam bi gerilik mi var ben de :))
neyse allahtan hepsini biliyorum ooooh:))

Şenay - Doğa dedi ki...

Doğa için arşive alınmış hatta bir adım ileriye gidilip yazıcıdan çıkarma düşüncesi hasıl olmuştur :)))

Canım.. çok teşekkür ederim..

puck-robin dedi ki...

Şimdi bu yazıyı okuyunca aklıma çocukluğum geldi. Annem ve babam farklı zamanlarda beni karşılarına alıp çarpım tablosunu ezberletmeye çalışmışlardı ama asla ve asla öğrenemediğim gibi bugün bile bilmem, bir çeşit karşı tepki geliştridiğimden de olabilir.
Bu ama gerçekten kolay çarpmaymış yahuu.

asyaselda dedi ki...

OTUR YERİNE MELTEM 0 :p

asyaselda dedi ki...

ŞENAY :)GERÇEKTEN KOLAY VE AKILDA KALICI EN AZINDAN EZBERE GÖRE DAHA EĞLENCELİ VE İLGİ ÇEKİCİ OYUN GİBİ OLDUĞU İÇİN:)

asyaselda dedi ki...

AGE:)AYNEN BANADA ÖYLE OLDU.
BENDE ETRAFIMIZDAKİ HERKES ÖĞRETMEN OLUNCA EV GEZMELERİNDE BİLE ALIR ÇOCUKLARI KARŞILARINA ÇARPIM TABLOSU SORARLARDI.
AKŞAM GEZMESİNE GİTMEKTEN DE BU YÜZDEN NEFRET ETTİM:)
AH ÇARPMA AH NE DERİ,N YARALAR AÇMIŞSIN BENDE:)

Durupınar dedi ki...

Bu arada şekerim, hani resimler? Göndermeni bekliyorum? :((

Durupınar dedi ki...

Keşke bu bizim zamanımızda da olsaydı, babamdan ne azar işitmiştim onları öğrenmek için :)

Tibet'in annesi dedi ki...

şu yaşıma geldim daha yeni karşıma çıkıyor böyle bir bilgi! süper vallahi! :)

Arzu Dodi dedi ki...

Seldacım alemsin:)
Ben 9 ları biliyorum öyle öğretmişti ilkokul öğretmenim, hala hemencik öyle blurum ezberlemişimama öyle. Ben matemetiği çok sevdiren bir ilkokul öğr denk geldim (ki sonuç ta mühendis oldum yani matematiğe hastayımdır, manyağımdır da azcık :P) senin öğrenciler de çok şanslı imişşşş
hem de senin dediğin gibi anlatması karışık gibi görünse de çok kolay
öğretmenimmmmm süpersinn :)

Cocukla Cocuk dedi ki...

Selda'cım çok çok teşekkürler öyle faydalı olacak ki bizim için..

Cocukla Cocuk dedi ki...

2010 da oğluşlar için kullanmış ve kızım için de ilerde lazım olur demiştim gün bugündür. Süpersin :)

Adsız dedi ki...

Birde 7 ile kolayçarpmayı öğretseydiniz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...