8 Şubat 2010 Pazartesi

okudum,beğendim,paylaştım

Almitra sözü aldi ve sordu:
- Peki üstat; evlilik nedir?
Cevap söyle geldi:
-Siz birliktelik için doğmuşsunuz.
ölüm meleğinin beyaz kanatları sizi ayırana kadar ayrılmayacaksınız.
Tanrı’ın sessiz tanıklığında bile beraber olacaksınız.Ama birlikteliğinizde mesafeler bırakın; bırakın ki,cennetin rüzgarları aranızda dans edebilsin…
Birbirinizi sevin ama, aşk tutsaklığı istemeyin.
Bırakın aşk, ruhunuzun kıyılarına vuran dalgalar gibi olsun…
Birbirinizin bardağını doldurun ama aynı bardaktan içmeyin;ekmeğinizden verin birinize ama aynı somundan ısırmayın…
Birlikte şarkı söyleyin;lakin birbirinizi yalnız bırakmayı da bilin.Sazın telleri de yalnızdır ve armoni içinde ayni melodiyi seslendirir. ..
Birbirinize kalbinizi verin ama karşılıklı kilitleyip saklamak için değil! Sadece hayatın eli o kalbi saklar!
Birlikte durun, ama yapışmayın, tapınakların sütunları da bitişik değildir!
Ve unutmayın ; meşe ile çınar birbirlerinin gölgesinde büyümezler…

SHAKESPEARE

11.Sone

Gençliğin günden güne kalırken gerilerde

Bir yavru yaratırsan alsın diye yerini,

Dinçken can verirsen o körpe can ilerde

Senden göçen gençliğe varıp yaşatır seni.

Böyle sürecek akıl, güzellik ve başarı;

Yoksa cinnet, yaşlanmak, çürümek var yer altında:

Hiç kimse düşünmese gelecek kuşakları,

İnsanlık sona erip giderdi üç batında.

Dünya çoğalmak için doğmayanlarla dolu,

Kaknem, kakavan, kaba: kısırlıktan bitsinler;

Yaradan vermiş sana en iyiyi, en bolu,

Bu cömert aramağana cömertçe karşılık ver

Seni kendine mühür yapmış, bunu böyle bil:

Sen de eşler yap diye, ölüp git diye değil.

SONE 75

Bir an sevinç duyarken,

korkuyorum sonra hemen,

Haydut yıllar çalar götürür diye hazinemi;

Bir an, başbaşa kalmaktan öte bir şey istemezken,

Sonra diyorum ki, alem niye görmesin sevincimi?

Bazen, sana baka baka kendime çektiğim ziyafetle,

Doydum sanırken, bir bakışın açlığıyla ölüyorum sonra,

Senin bana verdiğin ya da verebileceğinden öte,

Ne bir şeyden zevk alıyorum, ne de çabalıyorum almaya.

İşte böyle,

her gün hem açlıktan ölüyor,

hem tıkanıyorum;

Ya oburca her şeyi yiyorum,

ya da hiçbir şeye dokunmuyorum...

4 yorum:

haykırış dedi ki...

Sayın Asyaselda,
Her ne kadar SHAKESPEARE "meşe ile çınar birbirlerinin gölgesinde büyümezler" demişsede oysa ben pek ala büyürler diyorum zira kökleriyle biribirine can veren bitkilerdir onlar. Biz insanlarda çoluk çocuk kenetlenip biribirimize can verdiğimiz gibi. Tek farkımız bizim ifade yeteneğimizin olması bu bağlamda sevgi ortaya çıkıyor kenetlenen sevgiler aşkı doğurur heyacanı doğurur, bütünlüğü doğurur.
Eline sağlık nefis bir akratımdı.
Sevgi ve saygılarımla

herşeyden azıcık dedi ki...

Ne doğru demiş rahmetli:)) Yapışmamak lazım, cennet rüzgarlarına izin vermek lazım...

öykü dedi ki...

Vazgectım bu dunyadan tek ölüm paklar benı
Degmez bu yangın yerı... avuc acmaya degmez
Degıl mı ki cıgnenmıs ınancın en seckını...
Degıl mı kı yoksullar mutluluktan habersız..
Degıl mı kı ayaklar altında ınsan onuru..
O kızoglan kız erdem daglara kaldırılmıs
ezılmıs
horgorulmus el emegı goz nuru..
Odlekler gecmıs basa derken mertlık bozulmus
Degıl mı kı korkudan dılı baglı sanatın
Degıl mı kı kotuler kadı olmus Yemen e
Vazgectım bu dunyadan, dunyamdan gectım ama
SENI YALNIZ KOMAK VAR .... O KOYUYOR ADAMA..
*
sheakspeare
66.sone

MAVİANNE dedi ki...

ne kadar güzel bunlar
sağol paylaşımına

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...