11 Şubat 2010 Perşembe

Müfettiş hanım, içimde kalmadı desem yalan gözünün ortasına patlatamadım

''Beni demoralize etme,
depolitize etme
Her işten kaçar oldum
İllegalize etme ''diye bir şarkı vardı eskilerden hatırlar mısınız?
Bambaşka bir hikaye yazmak istiyordum.
Bugün bu şarkının dilimde beynimde dolaşmasına neden bu yazıyı yazmama neden olan olay olmasaydı şayet.
Yapamıyorum ben
aman boşver ,ne derse desin ben kendimi biliyorum diyemiyorum.
Çok çabuk demoralize oluyorum
çok çabuk kırılıyor
çok çabuk üzülüyor
ve çok çabuk atamıyorum üzerimden bu halimi
Oysa alışık olmalıyım 7 senedir teftiş görüyorum ben
ve her teftişte ceza yazmaya hevesli bir polis edasıyla araştırıp en yok olanları bulmaya çalışmalarına alışığım.
Buldum buldum diye içlerinden bağırıp egolarını tatmin etmek istercesine sıraladıkları cümlelerede.
Ama olmuyor işte iki senede 3 öğretmen değiştirmiş,anasınıfına gitmeyen ve bizim tabirimizle seçilmiş öğrencilerin doldurulduğu bir sınıfı 5 ayda toparlamaya çalışırken,
her okul bitiminde olmuyor nasıl düzelecek diye arabada ağlarken
özel hayatlarıyla bile çok fazla ilgilenirken
dersime ilk defa giren ,beni ilk defa gören ,benim öğretmenliğim ,hayat görüşüm hakkında en ufacık bir fikre sahip olmayan müfettiş hanımın benim öğretmenliğim ve hayat görüşüm hakkında saçma sapan saptamalar ve fikirler yargılar beyan etmesi bunu acımasızca yapması ve bunu sadece yarım saatlik bir sürede gördükleriyle değerlendirmesi
hayır o öyle değil diye itiraz etmeme fırsat vermeme izin vermeyerek terbiyesizce bir tavır takınması
beni saçma formaliteler,kağıt küreklerle uğraşmadığım için yargılaması beni çok üzdü.
Verilen notlar ya da onun ne düşündüğü benim için önemli değil ama aylardır onları normal seviyeye çıkarmak isterken bunun için deli gibi çırpınırken oturarak asla ders işlemezken ki zayıflamamı sınıftaki sandalyeyi çıkarmama borçluyken:)
heyecanla yerinden kalkıp soruyu ''ben yaptım öğretmenim'' diyen bir öğrenciyi baz alıp hep çocukların soruyu yapıp masada oturan öğretmene getirdiğini düşünen ve bunu asla yapmadığımı anlatmaya çalışırken beni dinle diye azarlaması beni üzdü.
Değilim asla onun düşündüğü gibi bir öğretmen değilim
Ben bunu biliyorum ama yinede bu günü berbat geçirmeme engel olamadı.
Canım ya çocuklar çok tatlılardı müfettiş gittikten sonra yanıma geldi bitanesi
''Öğretmenim,canınızmı sıkıldı''?
''Evet canım''
''Bizi beğenmemişmi?''
'':)Evet canım''
''Amannnn boşver öğretmenim beğenmezse beğenmesin o kendini çok beğenmişti zaten:)''
Bir diğeri;
''Öğretmenim neyi beğenmemiş?''
''Yazılarınızı''
''Bende onunkini beğenmedim,defterime yazdığı yazı çok çirkindi sizin yazınız daha güzel''
Üzgünüm ve sayın müfettiş hanımıma
Aşağıdaki''İçimde kalmadı desem yalan gözünün ortasına patlatamadım''
şarkısını armağan ediyorum:)

müzik - ceynur - yağmur [yeni klip 2009 h.q.] | izlesene.com

37 yorum:

sude naz'ın annesi dedi ki...

Aşalık kompleksi varmış belli belli,boş ver allaha havale et geç..
bilen biliyor gülüm seni..

Hem ne şanslıdır öğrencilerin senin gibi bir öğretmenleri var..Ne şanslısın ki bu tatlı kadına moral veren bücürükler var...Daha ne olsun:)))

Durupınar dedi ki...

Cabım benim, onlar önlerinde el pençe divan durmamızı isterler hep. Ellerinden bize not verme vs. yetkileri de alındığı için iyice sapıttılar. Öğretmenlere nasıl saldıracaklarını bilemez oldular, canını hiç sıkma sen, biz senin nasıl bir öğretmen, anne, insan, arkadaş olduğunu biliyoruz. Her şeyden önce sen kendini biliyorsun. Sakın;ama sakın o kişiliği bozuk insanların seni üzmesine izin verme. Onlar bizi asla anlayamazlar asla. Geçen yıl bende bu tarz bir şey yaşamıştım. Kağıt,kırtasiye işlerine, yüzeyselliğe çok meraklıdırlar. Sen bizim için değerlisin. Kadın menopoza da girmişse onun acısını da çıkartmıştır :)) Takma onu. Sakın diyorum bak!!!

suinci dedi ki...

zavallıcıklar o yarım saatin içinde ancak egolarını tatmin ediyorlar.komplexlerini bastırmanın başka yolu yokki...
benim masamda yoktu ama bana o yarım saatin tamamını anasınıfında masa olmamalı yönetmliğinin nedenini açıkladı.başka açık bulamamıştı.benden sonraki hocahanım masasını koymuş aynı vatandaşa benim belim ağrıyor çocuk sandalyesindemi oturacağım diye azarlamış ona hiç sesi çıkmamış.yani sorun bir şeyleri iyi yapmak için uğraşıp kendini hep yetersiz gören bizde canım.boşuna dememişler evsahibi kendi pasağını kendi gösterir diye.

Ayten dedi ki...

cok haklisin kizmaktan :(( ama bosver sen sadece cocuklarin dediklerini dinle...bence hic uzulmene degmez, eminimki cok iyi bir ogretmensin, en azindan cocuklarin sozunu kesmeden onlarla konusmussun...sevgiler...

Başak dedi ki...

Of ne sıkıcı bir durum.Lİsede çalıştığım için teftiş görmüyorum.5 yılda bir gelip evrak ıvır zıvıra bakıp gidiyorlar çok şükür.Biliyo musun ben ne düşünüyorum.Öğretmenliği beceremeyen sözde öğretmenlerin seçimi idarecilik ve müfettişlik.Bari onu becerebilseler...

Cocukla Cocuk dedi ki...

tam uygun bir şarkı olmuş Selda'cım. Senin gösterdiğin çabaya biz şahiyiz ve ilahi adalete hep inanıyoruz sen de öyle yap
Sevgiler.

bilge dedi ki...

bilmezmiyim hiç burunlarından kıl aldırmazlar herşeyi bildiklerini sanırlar bir üstünlük bir üstünlük hiç sormayın neyse daha çok karşılaşırsınız çalışma hayatında bu tiplerle size emekli olan biri olarak hiç çekinmeyin doğru bildiklerinizi çatır çatır söyleyin sinerseniz üzerinize gelir.bir gün bizim şube teftiş görüyor bende müdürüm bir elemanımda müfettişe evrak getirip götürmek için görevlendirildi kendisiyle tanıştırdım ismini görevini söyledim.müfettiş ha bire o adamı bana gönder diye iç hat telefonundan beni arıyor ben yine ismini söyledim bir iki böyle düzeltmek zorunda kaldım en sonunda odasındaydım yine o adamı bana gönder der demez bende patladım o adamın bir ismi var size kaç kez söyledim hala o adam diyorsunuz dedim çok şaşırdı ve çıktım sonra hatasını anladı çok kibar davrandı ..kusura bakmayın uzun yazdım sevgi ve dostlukla...

elif ada dedi ki...

"Amannnn boşver öğretmenim beğenmezse beğenmesin o kendini çok beğenmişti zaten:)" bunu diyebilecek bilgeliğe ve özgüvene sahip bir çocuk yetiştirebilen bir öğretmensin. Ben olsam, senin gibi demoralize olmazdım. Bazı işler, insanların kişiliğine nüfuz ediyor. Müfettiş teyze de illa eleştirmesi gerektiğine inanmış, tatminsiz, mutsuz bir teyze işte. Böyleleri asla insana iyi birşey demez ki. Derlerse kendilerinin azalacağını düşünürler çünkü. Biz seni tanıyor, nasıl bir öğretmen olduğunu biliyor ve saygıyla önünde eğiliyoruz. Gerisini boşver

nehircce dedi ki...

Çok hakılısın kalır tabii insanın içinde kalmaz mı..Umarım şimdi daha iyisindir.O müfettiş olmuş belki; ama senin öğrencilerin kadar kocaman bir yüreğe sahip olamamış maalesef...Sıkma canını..

Tibet'in annesi dedi ki...

Seldacım, ne kadar güzel, öğrencilerinin gözündeki yerin, değerin. Sen üzüldün diye söylediklerine bakar mısın, çok tatlılar. Ne mutlu sana, ne mutlu onlara... bırak ne düşünürse düşünsün. bir gün biri yüzüne çarpar elbet, bir gün anlar...

Zuzuların Annesi dedi ki...

Canım:))
İşte bundan seviyorum seni ben.
İçin acısa bile gülümsemeyi ve güldürebilmeyi başarabiliyorsun:))
Boşver takma hiç o da kendince?
'işini?'yapıyor Müfettiş ya???!!!Memlekette o kadar çok açık arayan var ki,bknz;TSK.üzerine oynanan oyunlar,balyoz'u vs.si:((
Gaza gelmiştir garibim,ben de bir şeyler bulayım demiştir?:P
Bir açık bualamayınca da içinde kalmıştır ,senden almıştır hıncını yerli yersiz konuşmuş işte...
Hem biliyormusun?
Senin kendini bildiğin kadar ne kadar duyarlı,fedakar bir öğretmen olduğunu ve o çocuklar için nasıl çabaladığını biz de biliyoruz canım...Sen şarkıya devam et bence...Hatta birlikte söyleyelim;
''Gözünün ortasına patlatamadım:)''

SerpiL dedi ki...

ay canım ya üzülme.işte bi mevkiye gelmiş insanların azması başka bişey değil

ELİF dedi ki...

Aman hanım ya kıskanmıştır:)) Boşver sen Seldacığım, kendini bişi zannediyo işte hem onun yazısı daha çirkin.Üzme kendini n'olur.

sedaca dedi ki...

biz ne desek boş, seni en güzel öğrencilerin teselli eder, bak ne güzel destek olmuşlar, elbette yaşananlar tatsız, ama bunlar hepimizin iş hayatında var, ne şanslısın ki seni destekleyen onlarca öğrencin var, kıyamam çocuk heyecanla soruyu çözdüğünü söylemiş, kadının buradan çıkardığı sonuca bak :(
seni ve buradaki diğer öğretmenleri okuyunca içim rahatlıyor benim :) bitanesin sen, sakın üzülme :)

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

Bence senin yaptıklarına, düşüncelerine, çocuklara sahip çıkmanı çekemediğinden hasetliğinden böyle yapmıştır. Sen bak biricik öğrencilerine kocaman yürekleri var... ne güzel:) hepsini öperim

ramazan dedi ki...

Eğitim yönetiminde ,"müfettişlik kavramı"çok tartışılan ve çok eleştirilen bir kavramdır.Eğitimin teftişi olmaz,olsa olsa rehberliği,yönlendirmesi,ortak paylaşımı,teşvik etmesi,bilgilendirme ile geliştirmesi,sosyo duygusal tepkilerle cesaretlendirme,öğretmenin dilek ve önerilerini alarak ona yol göstermesi olur.
Askerlik mi burası.her okulun,her sınıfın,her öğrencinin seviyesi farklıdır.
Sevgili öğretmenim "çok şey yapma gayreti" size sıkıntı verir.Öğrencilerin sosyo ekonomik çevresine göre ve seviyeleri doğrultusunda kendi oluşturacağınız bir hedefe doğru çalışmalarınızı sürdürün.Gerisi vızırtı(özürle)gelsin size.
Artık günümüzde, bizimki gibi teftiş sistemi gelişmiş hiçbir ülkede yok.Fransa ve Almanyanın eğitim sistemlerini, içlerinde bizzat inceleyerek gördüklerime dayanarak söylüyorum bunları.
Bu teftiş sistemi kaldırılmalı,rehberliğe dayalı bir anlayış yerleşmelidir.
Sevgilerimle.

Deliler Teknesi dedi ki...

Sevgili asyaselda hiç sıkma tatlı canını... Bu müfettiş tayfasını gayet iyi tanırım... Arızalı tiplerdir genellikle... Hele bayan olanları, sormayın gitsin... Aslında lafı uzatmaya değmez, kendi haline bırakın siz onları en iyisi... Güzel bir hafta sonu tatili diliyorum size, bu sıkıcı olayın üzerine...:))

asyaselda dedi ki...

eylem:)komplekslimi değil mi anlamadım ki öyle diyeyimde bırakayım en iyisi:)ama o böcükler bugün bile sinir sinir bakıyorlardı kadına:)

asyaselda dedi ki...

pınarcım sende böyle insanlarla çok karşılaştın biliyorum .
menapoza girmiş mi he he he buda güzel bir yaklaşım bak :)olabilir:)

asyaselda dedi ki...

su inci:bana çocuk soruyu kendi oluşturmalı demişti ki sorunun sayılarını onlara sordum onlar söylediler sadece tahtaya ben yazdım.ki onlarda yazar çoğu zaman ama o gün soruyu onlara söyletip ben yazdım.yok dedi soruyu tamamaen çocuklar oluşturacak.
bugün sınıfına girdiği arkadaşada matematik dersi işleyip soruyuda cevabıda kendi yapmış.
diğer hocamın hadi siz soruyu yazın demesini yanlış bulmuş.ne yapmak istedi hala anlamadık:)

asyaselda dedi ki...

ayten merhaba:)onlar rahattır benim çocuklarım:)
sözlerini kesmem sözümü kesmedikleri için.
beraber birbirimize teselli verdik :)
beğenmezse beğenmesin hıhhh lar yapıldı gülüşülerek:)
sevgiler

asyaselda dedi ki...

ilahi adalet :)inşallah canım ..
değil mi ama siz beni biliyorsunuz:)öyle avutayım kendimi bari öpüyorum seni teşekkür edrim.

asyaselda dedi ki...

ah başağım ne güzel 5 yılda bir mi bak ben onu 2 yılda bir sanıyordum oysa:)
yinede şanslısınız diyeyim.
bende aynı şeyi düşünüyorum desem öğretmenliği gelip senede iki defa olması gereken şekliyle anlatıp gidiyorlar ama başka başka etkenler giriyor bizim hayatımıza her an aynı durumda olamamki ben. robot gibi
her an deli gibi enerji dolu

asyaselda dedi ki...

bilge ;gerçekten çekingen durduğunuzda daha çok üztünüze geliyorlar haklısınız.ve sizin tavrınız çok hoşuma gitti .
ben biraz diklendiğim için daha çok üstüme geldi açık bulduğunda ise dahada yüklendi:)
tecrübeleriniz ve bunu aktarımınız için teşekkürler:)sevgiler

asyaselda dedi ki...

teşekkürler elif ada;
ben oluyorum ne yazıkki çok çabuk moralim bozuluyor.hatta bu bugünüme bile yansıdı desem inanırmısın.
ve çocuklar :)hala gördüklerinde gıcıklar kadına ve ben onun hakkında en ufacık bir kötü şey söylemedim sadece beni üzdüğünü anladıkları için sevmiyorlar kadını.
siz daha güzelssiniz kıskançlığından sizi üzdü diyen öğrencilerim bil oldu ben sanırım üzüldüğümü çok belli ettim:)

asyaselda dedi ki...

nehirce;
daha iyiyim bugünki koşturma telaş içinde değildim en azından geçti gitti modundaydım.
ve benden istediği hiç bir formaliteyi diğer şubelerden istememiş buda ilginç değil mi?

asyaselda dedi ki...

tibetimin annesi canım benim sende ve sizde söylediklerinizle moralimi düzelttiniz çok teşekkürler.
gidip okutayım mı bunları acaba zühal hanıma bunları:)
çocuklar gerçekten çok tatlılar beni sevdiklerini benim üzülmeme dayanamadıklarını görmek benim üzüntümü hafifletti.

asyaselda dedi ki...

söyleyelim banucum söyleyelim tüm gün bunu söyledim zaten.
evet bugün diğer şubedekilerden hiçbirşey istememiş ve sıkıştırmamış sanırım benden hıncını çıkarıp rahatladı bugüne bişey kalmadı..
ben yapamam normalde cevap veremem söylediği bir şeye üzülüp birdaha konuşmam.
konuşmayıncada her sorduğuna yok yapmadım diyince yaptığım halde gıcıklığına .
böyle saçma bişey ortaya çıktı işte.
beni konuşmak isterken susturmnası ben nedersem diyim kendi bildiği gibi konuşması beni dinlememesi beni zaten bitirdi.amann dedim laf anlatamıyorum susayım bari.
o susmada beni çok ama çok gerdi.
öpüğyorum hadi bir daha:)''içimde kalmadı desem yalan gözünün ortasına patlatamadım:)

asyaselda dedi ki...

serpil:)canım ya artık üzülmüyorum geçti gerginliğim şu andan itibaren:)teşekkür ediyorum öpğyorum seni:)

asyaselda dedi ki...

elifff:):):):)
evet onun yazısı daha çirkindi:)
geçen sene bu hanım çocuklara demişki rahat olun kendinizi ifade edin diye
ardından çocuklardan biri çıkıp
öğretmenim sizin burnunuz niye bu kadar uzun diye sormuş
kadında terbiyesizce konuşmayın büyüklerle öyle konuşulmaz diye azarlşamış:)
böyyle bişey işte

asyaselda dedi ki...

canımmm sende bitanesin tatlı arkadaşımız:)asya nın kankisi:)
onlar beni bugünde mutlu etmeye çalıştılar biri fıstık getirmiş biri yumurta :)neden bilmem işte çocuk onla mutlu olayım diye :)

asyaselda dedi ki...

baharcım bizde seni öperiz:)
en çok ne zoruma gitti biliyormusun?
ben ben ya benim gibi birine daha çağdaş olun dedi
demokrasi sözcüğünü tanımlayamayan bir öğrencim yüzünden
oysa daha basit cümleler kursa çocuklar çok güzel anlatacak ki ben özellikle cumhuriyet üzerinde okadar durdum ki anlatamam.
demokrasi gibi soyut bir kavramı soyut kelimelerle 3. sınıf çocuğunun ne kadar iyi ifade etmesini bekleyebilirsinki sözlük kelimeleriyle.
üstelik bu tek çocuk ve bunla varılan genel yargı..
yok işte ne desem boş anlatamadım

asyaselda dedi ki...

ramazan öğretmenim dünyada böyle bir ğitim sistemide yok teftiş sitemide ne güzel yazmışsınız ama bu hanım tam tersini yaptı ki ben eve geldiğimde artık öğretmen olmak istemiyorum dedim ciddi ciddi.
beni o kadar soğuttuki
insan emeklerine karşılık bir ufacık takdir bekler okadar emeğe birde fırça yiyince.
elimi eteğimi çekesim geldi.
çok üzüldüm.
ama geldi geçti işte yapmak istedikleri acaba dahada iyi çalışılsın diye kötü sözle motive etmek mi acaba ama böyle bir motive şekli yokki ben dah çok soğudum bu durumda.

asyaselda dedi ki...

deliler teknesi:ya böyle hitap etmekte biraz tuhaf oldu ama teşekkür edrim şimdi yurttayım öğrencilerle birlikte:)
ve mutluyumbhuzurlu sanırım güzel bir hafta sonumolacak .
sizede iyi hafta sonları dilerim.sıkıntı geçti gitti.üzdü gitti ama şimdi çok daha iyiyim sevgimle

herşeyden azıcık dedi ki...

Halt etmiş o şebelek sıkıyorsa öyle artiz artizz gezineceğine derslere girsin öyle akıl vermek kolay işi yapmak zor ben 2 tane çocuğa zor dayanırken sen birsürü çocukla ilgileniyorsun hemde bir şeyler öğretmeye çalışıyorsun o ne derse desin sen kendinin ne kadar iyi bir öğretmen olduğunu biliyorsun ya o bilmesede olur.

asyaselda dedi ki...

ne düyüm kuzum ben sana teşekkür etmekten başka:)yurttayım ayaktayım hala
öpüyorum seni en kocamanından canım benim

TUANA dedi ki...

Henüz müfettiş uygulamasına mazur kalmadım.Ama ne kadar haksız bir eleştri yapılmış size..Bir öğretmen herzaman öğrencilerini kendi çocuğu olarak görür ve onların başarısının kendi başarısı olduğunu da bilir.Müfettiş olmasına rağmen bazı insani değerleri ve önyargısız davranmayı öğrenememiş.
Önemli olan öğrencilerinizin gözünde sizin ne olduğunuz kim ne dersin ne önemi var canınızı sıkmaya hiç değmez.:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...