2 Şubat 2010 Salı

Oh Beeee Sonunda Evimdeyim:)

Hep derim yine diyeceğim en güzel tatil ayaklarını uzatıp evde keyif yaptığın ,dinlendiğin tatildir.
Ne kadar rahat edersem edeyim evim evim evim
asıl tatil şimdi başladı bizim için.
Her tatilde dönüşünde önce kızım sonra ben hasta olurum bunu rutine bağladık , hiç değişmez bir gelenek halini aldı artık.
Ama şimdi iyileşme ,dinlenme ,eğlenme,okuma tüm yorgunluğu atma vaktidir benim için.
Çok önce sipariş ettiğim kitaplarım gelmişti ve ben birini okulda teneffüs aralarında,kitap okuma saatlerimizde bitirdim.
Birini öğlen aralarında sessiz bir köşe bulduğumda okumaya çalıştım diğerinide sindire sindire Asya uyuduğunda.
E biri bitti diğerleride tatil süremce bitecek:)sıcak sobamın başında kedi gibi kıvrılıp tadını çıkara çıkara sona erdireceğim.
Yani yok bizde çalışıyorum,çocuğum var yemek bulaşık hiiiiiiç vaktim yok okuyamıyorum ayakları:)isterseniz okur ve buna zaman ayırırsınız diyenlerdenim.Ya siz?:)
İlk bitirdiğim şu yazımda da bahsettiğim ilk aşkım yani ''Don Kişot'um oldu.''
Defalarca izlediği çizgi filmi tekrar gördüğünde hiç izlememiş gibi ağzını ayırıp şapşal bir gülümsemeyle izleyen çocuk keyfiyle okudum.
Biliyordum yel değirmenleriyle karşılaştığında ne olacağını
ya da hırsızlarla
ya da aşkının bir hayalden ibaret olduğunuda
onun tatlı bir deli olduğunuda.
Biliyordum ama onunla tekrar karşılaşmak beni mutlu etti.
Bir tek sonunu unutmuşum okuyunca hatırladım üzüldüm.
Yine de okumak onu okumak çok güzeldi...
Diğer kitaplarım ise;
Vedat TÜRKALİ''Bir Gün Tek Başına''
27 Mayıs 1960 Harekatına yaklaşırken, son 5-6 aylık bir zaman dilimi...
Parlamenter diktatörlüğün karanlığında, umutsuzcasına; el yordamıyladirenmeye çalışan bir toplum...
Yıllar önce 'Müdüriyet'te yediği iki tokatla yılıp sinen; Beyazıt'ta öğrenci kitlesinin eylemi içine düşüverince tabanları yağlayan bencil, ürkek, kuşkulu ve kaypak Kenan...
Evinde olabildiğince ağır iki çeki taşı; karısı Nermin ve kızı Zeynep...
Devrimci ateşi sönmüş Kenan'ın karşısına, devrimci ateşi yeni yeni alevlenmeye başlayan bilinçli, gözüpek ve dirençli Günsel çıkıyor.
Günsel'le Kenan'ın aşkının perde arkasında kıvıl kıvıl kaynayan bir toplum...
Kenan'ın iki tokatta yüzgeri ettiği yolun yiğit savaşçıları 'Baba' ve
Hasan'ın yılmaz mücadeleleri...
2. Kosinski''Adımlar''
Jerzy Kosinski'nin cinselliğe ve ahlaka bakışı, modern kültür ve politikanın sarsıcı gizli cereyanlarını parlak bir biçimde yakalıyor.
Romanda, baskı yapanla baskı gören, işkenceciyle kurban, popülerlikle anonimlik arasındaki ayrımlar irdeleniyor.
Kosinski, bireyi dengesizleştiren, hayalgücünü kontrol etmeye çalışan bir çevre tarafından duygusuzlaştırılıp, tahrik edilen kadın ve erkeklerin portrelerini çiziyor.
3. Oğuz Atay ''Eylembilim''
Ülke 12 Mart arefesindedir. Öğrenci çatışmaları, üniversite işgalleri, forumlar...
Romanın kahramanları, olaylar karşısında saf tutmaya ya da tutmamaya
çalışan “akademikler”dir. Bir üniversitede gelişen olaylar, bir matematik
profesörünün, Server Gözbudak’ın “hatırat”ından nakledilir.
4.Pablo Neruda''Kuruntular Kitabı''
Kuruntular Kitabı, Neruda'nın, 'güz' döneminin başyapıtı sayılır. 1958'de yayımlandığında büyük ilgi uyandıran kitap, Neruda'nın melankolik-ironik ruh yapısını gösteren bir ayna gibidir. 'Şiirle düşünme'nin olağanüstü bir örneğidir Kuruntular Kitabı.Kitap pek çok yolculuktan, yurt özleminden sonra, Neruda'nın Şili'ye dönüp, Büyük Okyanus kıyısındaki Isla Negra'ya yerleştiği dönemde yazdığı şiirleri kapsamaktadır. Denizi, toprağı, yurdunu, halkını yeniden keşfetmesinin lirik bir öyküsüdür.
5.''Haydi Oynayalım''
Çocuğunuzun Gelişimini ve Yeteneklerini Destekleyecek 355 Oyun
Günümüzde çoğu anne baba çocuklarını geleceğe hazırlamak için, gelişimlerini bilinçli bir şekilde desteklemek istiyor.
Bu rehber kitap 1 ile 7 yaş arasındaki çocukların belirleyici nitelikteki yetenek alanlarında nasıl bir gelişim çizgisi izlendiğini açıklıyor.
Kitaptaki oyun önerileriyle, çocuğunuzun çeşitli yetenek alanlarındaki gelişimini belli hedefler doğrultusunda ve ailece eğlenerek destekleyebilirsiniz.
Çocuğunuz için doğru oyunlar:
hangi oyunlarla hangi yetenekleri geliştirebileceğinizi bir bakışta gösteren tablolar.
Ayrıca: Çocuğunuz için faydalı oyuncaklar.
Haydi Oynayalım yaz tatili boyunca sizin ve çocuğunuzun en güvenilir, en neşeli arkadaşı olacak.
Hangi gelişme aşamasında
Hangi yetenek için
Hangi Oyun
Kitaplar hakkında alıntılarla içeriklerini yazdım ama okuyup bitirdiğimde de ne düşündüğümü yazacağım..
''Haydi Oynayalım'' kitabını biraz inceledim ve sadece farklı oyun önerileri olan bir kitap olmadığını gördüm bana farklı bakış açılarından bakmamı sağladı oyun ce çocuğa.
Daha ayrıntılı okuduğumda oyun ve içindeki çocuk-oyun ikilisine farklı yaklaşımları ipuçlarını paylaşacağım.
Şimdi sesiz odamda şekersiz kahvemle sıcacık minderimin üzerinde ''Eylembilimi''okumaya gidiyorum.
İyi geceler...
Bu arada bir hafta uzuuuuun bir zamanmış özlemişim buraya yazmayı ve sizi okumayı:)
YORUMDAN SONRA AKLIMA GELDİ EKLEYEYİM DEDİM..
Ufak bir hesap yapalım ortalama bir kitap 200 sayfa olsun.
Biz 24 saat olan günümüzden sadece 15 dakika ayırarak 15 sayfa kitap okuyabiliriz.
Buda 15 günde 225 sayfa yapar yani 1 ayda ortalama sayfalı 2 ,yılda ise böylece 24 kitap bitirebilirsiniz.
Günde bilgisayardan,telefon konuşmasından,uykudan sadece ve sacede 15 dakika ayırarak yılda 24 tane kitap okuyabilir,
bambaşka fikirler edinip,bambaşka bakış açıları kazanabilir,kelime
dağarcığımızı genişletebilir,çocuklarımıza örnek olabilir,kütüphanemizi zenginleştirebilir,bambaşka hayatlar tanıyabiliriz.
Sadece 15 dakika 15 dakikamızı nelere harcamıyoruz ki?

18 yorum:

şule-bilge dedi ki...

hoşgeldn canım :D
ya ben bilgisayar basında cok vakt geçiriyorum :( senden feyz alıp bunun bir kısmını kitaba ayırcam söz

içimdeki yolculuk (funda) dedi ki...

bir gün tek başına okuduğum kitaplar arasında ilk 10giren bi kitap sen okudun mu?? aynı zamanda imkansız hastalıklı bir aşkta var iyi dinlenmeler

asyaselda dedi ki...

hoşbulduk canım:)
gerçekten bu çok zor değil bende bilgisayara vakit ayırıyorum yani yazmak ve sizi okumak beni mutlu ediyor ama okmadığımda kötü hissediyorum kendimi ki ben okumadığım yılların açığını kapatmaya çalşıyorum şimdi..
mesela okudum biraz şimdi ve tekrar bloğu açtım:)
günde 15 sayfa okusak bile ortalama bir kitabı 15 günde bitirebiliriz buda günde 15 dakika ayırarak ayda iki kitap yılda 24 kitap eder..sadece 15 dakika ile bile:)
öpüyorum seni ve Bilge MELEĞİ:)

asyaselda dedi ki...

Henüz değil Fundacım
Ama eminim çok güzeldir çünkü daha önce Vedat Türkali'nin
Güven,Mavi Karanlık ve Kayıp Romanlar'ınıda severek okumuştum.

ramazan dedi ki...

kitap olsun da taştan olsun.

öykü dedi ki...

vedat Türkali nın
Bir gun tek basına yı ben de okudum..
Kesınlıkle cok güzel.

NiLaY dedi ki...

15 dakikanın bakış açımızda neleri değiştirebileceğini süper anlatmışsın :) teşekkürler ve evine hoşgeldin :))

Zuzuların Annesi dedi ki...

Hoşgeldin canım özlemiştim seni:)

asyaselda dedi ki...

değil mi ama Ramazan öğretmenim olsunda nasıl olursa olsun...okunsunda ne kadar okunurs okunsun...

asyaselda dedi ki...

Öykücüğüm sana Mavi Karanlık'ı aldığında Kayıp Romanlar da okumalısın demiştim..elimdekileri bitirince başlayacağım sabırsızlanıyorum..canımmmm

asyaselda dedi ki...

sende Nilay'cığım:)hoşbulduk...ve gerçekten sadece 15 dakika vakit ayıramıyorum bahanesi böylece çürütülmüş oluyor:)15 dakika kadar basit işte..sevgiler sende hoşgeldin :)

asyaselda dedi ki...

bende seni zuzucuklarımın annesi:):)
seni okumayı sizi okumayı bu blog baya baya alışkanlık yapıyormuşta farkında değilmişim:)

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

Vedat Türkali, Bir Gün Tek Başına... kesinlikle fırsat bulursam yeniden okurum

elif ada dedi ki...

Ne güzel yazmışsın. Gerçekten günde sadece 15 dakika, insan yaşamında ne büyük değişikliklere yol açar. Ada'dan sonra kendime ayırabileceğim vakit giderek kısaldığı için ben gece uykumdan çalmaya başladım ama asla kitaplarımı bırakmadım. Hepsi harika kitaplar. Haydi oynayalım da çok güzel. Eminim sen de çok seveceksin.

Mlke-Btkn dedi ki...

Hoşgeldinn canımcım...

Hali hazırda okunmayı bekleyen en az 4 kiabım var sanırım, ablam tutuşturdu İstanbuldan gelirken elime :):):)

geçmiş olsunnn..şimdi iyisiniz dimi ;)

öpüyommm....

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

Tatlım hoş geldin sefalar getirdin bol bol kültürel aktivite olmuş sana ne güzel, ah ah sorma işim gereği pc başına kitlenmekten okuyamaz olduk ama neyse ki geceleri okuyacak fırsatı yaratıyorum

Sevgi Küçük dedi ki...

canımmm keyifle oku :)
don kişot bende de sırada :D
adımları ise..bak şimdi..he heee heeeeee
anlatayım mı?

Red Riding Hood dedi ki...

Blogları gezerken ulaştım bloğunuza.Çok sevimli,bol içerikli.Asya kızda tam sevilesi
Sevgiler
A.B

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...