5 Ocak 2010 Salı

''Uçur Beni Pepen''

''Üzüntü ve muz kabuğuuuu''
''Haydi o zaman uçur bizi Pepen''
''Gel pepen uçur beni de
zaten bir baloncuk içinde yaşıyor gibiyim''
''Üzüntü ve muz kabuğuuu'' diyorum duymuyor musun?
'Uçur bizi artık.''
Oluyor mu sizinde bir sabun köpüğü içinde yaşadığınız ?
Ben ne arıyorum burda dediğinizde,
baktığınız yüzler yabancı geldiğinde,
üzerinde eğrelti durduğunuzda koltuğunuzun,
dışına atmak istediğinde sizi odanız,
birden yabancı bir dilde konuşmaya başladığında arkadaşolamadıklarınız,
cebinizde ki ışınlanma makinasını çıkarıp ,
oluşan girdaba atladığınız,
''Başka bir yerde başka bir hayatım vardı benim burası da neresi?'' dediğiniz,
yol kenarındaki çingenenin ,çocuğun gözlerinin içine bakıp yer değiştirdiğiniz,
cümlelerinizi tamamlayamadan unuttuğunuz,
sonra neyi unuttuğunuzu unuttuğunuz da şu şarkıyı söylüyor musunuz?
söylemiyor musunuz?
olmuyor mu?
hıımmm o zaman ben biraz gidip dinlenmeliyim...
Pepen sen de televizyon seyret.

19 yorum:

Ali İkizkaya dedi ki...

Pepen La Bulle fransızcası türkçesi Pepen in Balonuydu yanlış hatırlamıyorsam. Fransız kukla animasyonuydu.
Bir maymun vardı, sabun köpüğünden balon yapardı ve çocuk bunları içine koyardı.. Balonumm "Uçç" bakalım derdi. Aklımdan çıkıp gitmişti. Hatırlayan olmadığından kendi hayal gücüm heralde demeye başlamıştım ki senin koyduğun resim ve yazıyla yalancı olmaktan kurtuldum. Ben hayal görmemişim. Uykudan önce programında çıkardı galiba... Bir muz kabuğuyla çook uzaklara uçmak ve herşeyden kurtulmak ve ordaki çimenli tepeye konmak. Sevgili Nejat Yavaşoğullarını hatırlatmışsın. Her zaman merhaba deyip kapı önünde sigara içtiğimiz bir dost bir başka insanı da çağırmışsın benim de hayal ve yaşanmışlık dünyama. Evet olsa bir sabun köpüğü, maymun beni içine koyup istediğim o yere gidebilsem...
Ellerine Sağlık.
Sevgiyle.. ama birisinin Maymun olması lazım...

Ali İkizkaya dedi ki...

Aşağıda Videosunun linki var;
http://www.youtube.com/watch?v=zir_1fQFoUA
** Hikayenin adı: Gece Köyü
Kızıl saçlı kızın adı Brigantine
Su aygırının adı: Clapotis
Konu hamakta geçirilen ve gökyüzü seyredilen mutlu saatler. Su aygırı Clapotis de bir hamağa sahip olmak yada orda yatıp mutlu saatler geçirmek ister. Fakat kendisine bunun olamayacağı, bir su aygırının hamağa sığmayacağı yere düşeceğini falan anlatırlar. Taa ki çilli kız Brigantine gelene ve Clapotis i mutsuz görene kadar. Küçük kız Brigantine en sonunda Clapotis in mutluluğunu sağlar aynı yukarıdaki gibi..
Sevgiyle...

Hilal dedi ki...

Uçur beni pepenlik durumları ben de çalışırken yaşıyordum (şimdi evde bir yıllık izindeyim). en iyi ilacı, tatil. en iyi ikinci ilacı, insanların arasında kendince bir dünya kurarak orada deli gibi yaşamak. ne bileyim bir mandalina yiyip kabuklarından boncuk yapmaya çalışmak gibi "yetişkin"ce olmayan saçmalıklar yaparak meşgul ve deli görünmek. bazen de ruh gibi şeffaf, görünmez olmak. konuşmadan durmak, mutlu şeyler düşünmek... kolay gelsin. çocuk ruhunuzu karartmasınlar aman:)

şule dedi ki...

ah olmaz mı seldacım.tam da o durumdayım :(

Prima Rima dedi ki...

Pepeen nerden çıkdı yahu birden cocukluğuma döndüm ...he bu arada olmuyor be selda bana böyle seyler sen cidden git dinlen şekerim:D

Ballı Cimcime dedi ki...

Yeni yılda tam da öyle bir ruh halindeyim; hatta şöyle bir söz de vardı "Hey Pepen, vakit tamam Hadi uç bakalım..."

Yani çok iyi hatırlıyorum, beni taaa çocukluğuma götürdün canım, sağol:)

öykü dedi ki...

dunya tatlısı
senı de mınık asyamı da opuyorum
kocaman

Doğa dedi ki...

Öncelikle... benı kucuklugume dondurdugun ıcın tesekkur ederım...yıllardır gormedıgım.. gordugum de.. yuzum de kocaman bır tebessum belıren..bu kızıl saclı arkadasımla karsı karsıyayım.. o gunlerde kı gıbı..ıcım kıpır kıpır oldu.. bu kareyı gorunce...

ve yazdıkların... olmazmı.. bu aralar hele.... her seyın bır ruya olması ıcın dua edıyorum..

Sabah uyanıyorum... ruyaydı bu dıyorum.. ama... degıl bılıyorum...

emel dedi ki...

gel Erzurum'a sana pasta ısmarlayayım , hadi be Selda söyle pepene uçursun seni buraya , yapma böyle asya var mutluluk nedeni...

Hilal dedi ki...

Size mim var:)

asyaselda dedi ki...

:)etraflıca açıklamaların için sağol ali abi:)
evet yanlış hatırlamıyorsun :)ama ben bile nasıl buldum yazayım..
''sabun köpüğü baloncuğ içinde uçan kızlı eski çizgi film:)''
hatırlayamadım adınıda nasıl olduğunuda tek aklımda kalan köpük balonu ve uçup gittikleriydi...
şarkı ise özellikle sözleri ile beni çok etkiliyor:)sevgiler

asyaselda dedi ki...

hilal:ne güzel yazmışsın mandalina kabuğundan boncuklar yapmak:)
dur deneyeyim belki uçmama gerek kalmaz:)
yok be canım gitmez bendeki çocuklk nazım tuzumda ondan kalma ya.

asyaselda dedi ki...

gel şulecim pepen senide uçursun:)

pepen bende zor hatıradım ebru ,
dinlendim dinlendim sanırım iyi geldi..

asyaselda dedi ki...

ballı cimcime:)hatılatıldıkça daha iyi hatırlıyorum bende:)ne güzel filmler yapıyorardı eskiden ne güzel şeyle izliyorduk

asyaselda dedi ki...

canımmmm bizde seni öpüyoruz:)

canım rica edrim ne demek benimde o günlere dönmek hoşuma gitti:)
ve sabır canım biraz sabır zor...

hilalcim ben o mimim yazdım be güzellik:)

kılıçoğlunda ama:)tamam hemen geliyorum o zaman:)

Hayalbemol dedi ki...

Çocukken televizyona bu program ne zaman çıksa, şakacı babam "üzüntü ve muz kabuğu" diye bağırırdı. Animasyona değil de, babamı izlemek daha eğlenceliydi :)

Ali İkizkaya dedi ki...

Nedenini bilmiyorum.
Belki de çocukça belkide adam adam bir şey. Yine buraya gelip Pepen i seyredip, Tepedeki Çimenlik i dinledim. Yine aynı yine ilk günkü o şey vardı.

Ali İkizkaya dedi ki...

Hıımmmm O zaman Pepen sen de televizyon seyret !

Burda Pepen ben olayım. Televizyonda da bu şarkı çalsa hep.
Ve uzandığım koltuk yemyeşil bir çimenlik olsa.
Uçsaammmm, Gitsemm.
Televizyon açık kalsa bu şarkıyla ...

asyaselda dedi ki...

:)Ali abiiii:)kocaman adamsın yahu ne pepeni:):):):)::):):):):)
seviyorum senin bu çocuk kalmak isteyen ve bunu başaran ruhunu:)
sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...