3 Ocak 2010 Pazar

İnsanın ortak kaderi doğum, ölüm ve o aradaki zaman, yaşam...
Doğmak, ölmek isteğe bağlı değil...
Ölmek, belki bazen.
Bize düşen, yaşamak. Koşullar ne olursa olsun yaşamak...
Ayakta kalmak...Haydi sıyırttın, sıyırttın, hayatta kalabildin zar zor...
Uzun yaşamak, bir ayrıcalık. İyi, güzel...
Ama ayakta kalmak, kalabilmek. Ceza! Müthiş bir ceza!
İlkokuldaydım, birinci sınıfta. Hiç unutmadığım bir cezaya çarptırıldım. Karatahtanın önünde, sırtım sınıfa, yüzüm karatahtaya dönük, ders bitimine kadar kıpırdamadan ayakta durmak...
Utanıyorum, midem bulanıyor. Ölmek istiyorum. Herkesten nefret ediyorum, herkes ölsün istiyorum. Sonra bir ara cebimdeki kabarıklığı hissediyorum: kabak çekirdeklerim! Bir kuruşluk kabak çekirdeği almıştım, bir tane bile yemedim. Mahmut'la (Benden bir buçuk yaş büyük ağabeyim; üçüncü sınıfa gidiyor) eve giderken yiyecektik.
Evimiz taa tepede, Abidin Paşa Köşkü'nün orada.
Bahardı...
Bademler açmış, tepeye giden toprak yol bomboş.
Ev yok pek. Apartman hele hiç yok. Göz alabildiğine tarla.
Papatyalar, gelincikler. Haydi be sen de!.. Ne diye ölecekmişim...
Mati'ciğimle güzelim dağ yolunda çekirdek yiyerek, konuşa gülüşe eve gitmek varken!
Şimdi dönüp geriye baktığımda, hep çekirdek misali umutlar peşinde ayakta kalabildiğimi görüyorum.
Öleceğimi bile bile bir çekirdek uğruna bu kadar çaba, çırpınma!
Değer mi?Birşey yap.
Met'i anımsıyorum, Sevgili Aziz Nesin'i...
İçim ısınıyor yeniden.
Kalk hadi diyorum, durma koş, birşeyler yap.
Yaşa...Dur diyorlar bir yandan da, koşma...
Yeter, dinlen artık. Koşma...
Öl artık!
Ama çekirdeklerim bitmedi ki daha...
(Yıldız Kenter)
Okudum,sevdim ,paylaştım...

8 yorum:

Asuman Yelen dedi ki...

Yoruma gerek bırakmayacak kadar müthiş, sarsıcı bu güzel anlatımı bizimle paylaştığınız için size çok teşekkür ederim...

suinci dedi ki...

çok hoştu ama başta senin bir anın sandım...:)ah o cezalar yokmu?zamane öğretmenleri :D

Doğa dedi ki...

Okudum...Çok sevdım...Paylaştıgın ıcın cok mutlu oldum...

Yuregıne saglık arkadasım..bızlerı de bu guzel yazıdan mahrum etmedın..

Durupınar dedi ki...

Selam arkadaşım, özlemişim sizi, güzel paylaşım Selda, Bazen o cezalar çok gerekiyor arkadaşım çok...

asyaselda dedi ki...

bencede harika asuman hanım:)

aaa su incim keşek onun gibi yazma yeteneğine sahip olabilseydim keşke..

bende çok sevdim doğam ve şenayım umarım daha iyisinizdir sizde.

Doğa dedi ki...

İyi olacağız..Seldacım..

içimdeki yolculuk (funda) dedi ki...

yıldız kenter yazmış hiç haberim olmayacaktı paylaşmasaydın.sonundaki ismi görmesem ay bu ne döktürmüş diyordum ki!...ne güzel demiş ama dimi ya...

Ali İkizkaya dedi ki...

Yıldız Hanımın hep o ince narin hüznünün altında olan küçücük kıza dair o çekirdekler. O çekirdeklerden bazılarında oluyor bazılarına ise verilmiyor. Belki de verilmiyor da yollarda toplanıyor. Şimdi sordum kendime ? Ben mi biriktiremedim diye.
Ellerine sağlık getiren yüreğine sağlık.
Okumadım zannetme postacı çantasının kokusunu ben de çok severim
Sevgiyle...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...