20 Aralık 2009 Pazar

Özledim...

Gitmek mi? kalmak mı?
Bu kararı vermek mi?
Bu karara boyun eğmek ,kabullenmek mi?
Sırtını döndüğünde bir daha asla dokunamayacaklarına,kokusunu içine çekemeyeceklerine,sesini duyamayacaklarına içinden''kal de,ne olur kal de kalacağım ''demek mi?
''Kal desem de kalmaz ki''diyecek kadar ümitsiz-umutsuz olmak mı?
Hangisi oldunuz hayatınızda giden mi-kalan mı?
Bu sorunun cevabını her aradığımda cam kenarına başını yaslayan,
sarı far ışıklarının önce yolu sonra yüzünü anlık aydınlatmasına izin veren,
bu sırada cama yansıyan bakışlarıyla gözgöze gelmekten korkan,
geride bıraktığı sesi duymamak için kulaklarındaki ezgiyi en yüksek sesiyle dinleyen,
ellerini asla bir araya getiremeyen,getirsede nereye koyacağını bilemeyen,
en sonunda gözündeki yaşları kulağındaki ezgiyle birleştiren olurdum.
Uzun uzun mesafeli yollar alırdım bir daha asla geri dönülemeyecekli...
Giden değildim kalanda yoktu ardımda bugün ama ben yinede uzuuun uzuuuun yollar almak istedim.
Parmaklarım dizlerimde, eşlik ederken dilimdeki
ezgisine
,ben camdan yansıyan yüzümü izledim.
Ve özledim uzun yolculuklarımı ,gidenli kalanlı olmayan yolculuklarımı
el sallamadığım,el sallanılmayan yolculuklarımı.
Kitabımı fazla okuyamadan(miğdem bulanır hep:) koltuk filelerine sıkıştırdığım,
bilmem kaç defa otobüste izlediğim Taşıyıcı film replikleriyle uykuya daldığım
burnuma gelen kahve kokularıyla uyandığım,
inince ilk işimin yatağıma uzanıp uyumak olduğunu düşündüğüm,
ama bunu hiç yapmadığım
tutulan boynum ,ağrıyan sırtıma rağmen ,
koltukta saat sekiz uyanışlarımı ,toparlanışlarımı,
eksi 40 lara inişlerimi,
''Hoşgeldin hocahanım''sözleriyle minübüsçünün elimden valizlerimi alışını,
minübüsün dolmasını mavi tahta kapılı köy kahvesinde bir bardak kaşıksız kırtlama şekerli çay ve sigarayla beklemeyi,
özledim bugün hem de çok özledim...

15 yorum:

içimdeki yolculuk (funda) dedi ki...

sanırım kalanlardanım ben:((

Gidi Kuzgun Güdük Fare dedi ki...

Seldamm gece gece özlemlerle boğuşuyomuşşş :(

asyaselda dedi ki...

ikiside zor funda iiside zor kalmakta gitmek te.

tüm gündür desem yeridir ceydacım ben bol bol özlerim huyumdur:)sevmesemde

Ali İkizkaya dedi ki...

Eskilerde, puslu havalar ardında bir yerlerde okumuştum gelenlerin gidenlerle olan metaforunu. Bir de Neruda nın bir şiiri vardı, aradım ama bulamadım. Yine aynı şeyler çakıştı. Bütün gün The Reader (okuyucu) filmini izledim. En az beş kez. İlginç ki, o da gitmek ve kalmaktı. Anlamaya çalıştım iyice. Ben hep GİDEN oldum. GÖNDERİLEN, KAPI ÖNÜNE KOYULAN, İSTENMEYEN. İstenmediği için GİDEN. GİDERKEN de son bir söze, ufak bir dokunuşa dikkat kesilen, kulak kabartan. Benim sonucum bir çeşit ironi yada anlam metaforu. Benim yaşanmışlığımda;
GİDEN hep Kalan,
KALANsa hep giden,
Yola koyulan romantik
Kıpırtısız kalansa gerçekçi
Nasıl bir dilemma dır ki;
Romantik hep özlenir hayaldir
Gelince, tutulmaz avuçlarda hep yolcu edilir.
Özlemediğin gerçeklikse, hep romantizmin kurbanıdır.
Eksiktir, eksiktir...

meltem dedi ki...

yuuuh ya nasıl bu kadar güzel anlatılabilir???
gitmek de zor kalmak da zor yerine göre bence
özlem gabarması yaşamıış topraaam:)

asyaselda dedi ki...

ali abi defalarca okudum bu yorumu hem orda hem burda...ve bir burukluk oldu içimde yine her yorumundan sonra olduğu gibi..

asyaselda dedi ki...

yuuuh bu nasıl bir beğenme sözü çok güldürdün beni:)
canımbneğenmene teşekkür ederim daha neler yazılır bu giden kalan durumlarına kim bilir ..

sedaca dedi ki...

şekerim konuyla pek alakasız ama ben senin mailini hiç bir yerde bulamadım :( lazım da.... :)

SerpiL dedi ki...

kız allah seni davul etmesin bayıldım ben bu 8 aydır giymediğin pantolonunla olan münasebetinize:)

GüCüBe dedi ki...

Hımmm zor olmuş bu soru hocam :)

fotograf penceresinden dedi ki...

ne diyim...bilemedim ne güzel yazı olmuş

Şule-Bilge'sMum dedi ki...

ben de çok beğendim...eline yüreğine sağlık.
okunmayan kitaplar,walkmanlar,moladaki çaylar...
benimki öğrencilikten gerçi.

asyaselda dedi ki...

hemen ileteyim sedacım :)

:):):)bende yeni ilişkimize hayranım bu aralar:)Allah bozmasın:)

zor Güneşcim zor :(

canım ya teşekkür edrim güzel ve ne diyeceğini bilemeyecek kadar zor bir karar yazısı..

şule öğrencilikte uzun yolculuklarım olmadı benim hiç yakındım onunda özlemi vardı zaten bende oda okul bitince oldu...
molada içilen çayı unutmuşum:)ben

Dolunay dedi ki...

cok huzunlu olmus ya :( ben duygulandım sımdı...

Ezel Kızın Dünyası dedi ki...

hem bu şarkıyı hem de kars ı severim :) bende karslıyım .30 yılda 2 kere gittim ama sürekli haber ve fotoğraflar geldiği için hep gidip geliyormuş gibi hissediyorum.Gelecek tatil planlarımız içinde kars var.Üstünkörü okudum devam edeceğim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...