5 Aralık 2009 Cumartesi

Biber dolması günlerimden kaçıncısı bilmiyorum

Babam acelecidir birazda telaşlı
bu yüzden ayakkbılarımız bile kapı önünde hemen giyilecek şekilde

Koli koli eşya evin içinde

sabah kapıya dayanacak kamyona yüklenmeye hazır
sadece yatacak yerlerimiz ayarlı
13 yada 14 daha ozamanlar çok olmamış yani
bu seneki taşınmamızın 28.olduğunu düşünürsek
Ben hastayım tüm çocukluğumda olduğu gibi
şimdiki vücudumun tam tersi narin ve zayıf olduğum için
Annem bir yandan eşya toparlarken bir yandan bana ne yerim diye soruyor
hiç birşey yiyemeyen ben usulca ve zahmet vereceğimi bilmenin çekingenliğiyle dolma diyorum
saat 22:00 ve ben dolma istiyorum
kolilerden tencere
marketlerden dolmalık prinç ve biber bulunuyor
pişiyor ben bir lokma alıp;
''Miğdem bulanıyor yiyemiyeceğim'' diyip kenara itiyorum tabağı
E ne yapmalı şimdi kızmalı,sinirlenmeli,gece yarısı bu kargaşada dolma yaptım yesene demeli
hay Allah seni kahretmesin iki arada bir derede dolma istedin onuda yemedin demeli
demeli de annem beni dahada utandırarak hiç bir şey demedi.
Aldı tabağı ve ''dinlen biraz daha birazdan yine denersin yemeyi''dedi ve gitti.
Her hastalığımda böyleydi.
Bu sabahta bir elinde çay termosu , bir elinde kahvaltılıklar(ya eksik bişey varsa diye) koltuğunun altında sıcak pide çıkageldi.
Hastaydım ,hasta olduğumuda bilmiyordu oysa
sabahı zor etmiştim ateş,ağrı ve Asyayla
Sofrayı kurdu,her hasta olduğumda yaptığı gibi ne yersin diye sordu.
29 umdayım eskisi gibi narinde değilim evet ama hala hastayken özel isteklerim olur.
dolma dedim:)
Yaptı,evimi bir güzel temizledi,toparladı,
sobamı kurdu ,tütüyordu bacasını temizledi
yorganımı yastığımı getirdi sobayı yaktı
nane limon yapıp zorla içirdi
ilaçlarımıda baş ucuma koyup
sen dilen bu gece diyip Asyayı da alıp gitti.
Düşündüm onun yaptığı gibi karşılıksız,tüm iyi niyetiyle başka kim sevebilir beni,
kim onun yaptıklarını bir üf demeden yapabilir.
ve ben ondan uzakta olsam ne yapardım?
Kimsesiz kalsam
Alışırdım belki insan neye alışmıyorki
Yada Sarıkamışta yaptığım gibi her hasta olduğumda ağlardım...
ŞU DİLEĞİMİ YİNELİYORUM KİMSE YALNIZ HASTA OLMASIN...

18 yorum:

Batıkan dedi ki...

Örtmenim;
Hem hastayım; hem yanlız...
Sence ne yapmalıyım? Sorarım sana,sakın eşin var filan deme sonuçta erkek o da bir yere kadar ;)
Allah herkese sağlık versin an başta ama yanlızlık zor çok zorr, hele kianne yanlızlığı :(

bahar gelsin dedi ki...

geçmiş olsun annelerin yeri dolmuyor kimse onlar gibi sevemiyor evlatlar ne kadar sevse de anneyi öyle olmuyor
bir de annem 9 saat uzağımda ve bir ameliyat geçirdim geçenlerde annem kardeşimin bebeğine baktığı için gelemedi bir gün önceden yemeklerimi yapıp amaeliyata gittim şanslısın yani on kere aradı tabi annem gelemeyince aklı bende kaldı şimdi diğer kızı da başka şehre gelin gitti zor valla Allah yokluluklarını göstermesin

Başak dedi ki...

ayy selda beni yatılı okul günlerime götürdün.bende her hasta olduğumda ağlardım.gerçekten çok doğru söylüyorsun kimse yalnız hasta olmasın derken.
bir de dolmayla ilgili bişey söylicem,hamileliğimin ilk aylarında dolma canım çekmişti.kayınvalidem koca bir tencere pişirdi.gidip gelip o tencereyi tek başıma yedim.O gün bugündür dolma yiyemiyorum artık:))

efulemm dedi ki...

özledim annemi hemde çook ama yokkk..:((
senin için çook mutlu oldum ANNE den öte si yalannnn.kimse karşılıksız sevmiyort başka kimse sabırla ömrünce fedakarlık yapmıyor başka...

asyaselda dedi ki...

Canım ya aklıma sen geldin zaten böyle hasta olunca.
Eş asla anne gibi olmuyor ya onu sana söylemem...bende o hastayken annesi gibi olabiliyormuyum bilmem.

başakcım bende yurtta kalırken kendime bakmak zorunda olduğumda kötü olurdum.hastaysan ve birde nazlıysan annenin yerini kmse tutamaz:)

bende de karnıbahar anısı vardır çok yiyip bir daha yiyemediğim:)

bahar gelsin;geçmiş olsun öncelikle
hemde ameliyat ,zor çok zor
insan annede olsa annesini arıyor çocuk oluyor böyle durumlarda


ah canım efulem;üzdümmü seni:(

Asuman Yelen dedi ki...

Geçmiş olsun,
Herşeye alışılıyor gerçekten ama, ne kadar güçlü olursanız olun, son cümleniz şaşmaz bir gerçeği anlatıyor. Yalnızken hastalık çok zor. Ne güzel bir dolma hikayesi bu, geçmişten bu güne.
Allah sizi annenizin dolmalarından mahrum etmesin. :))
Sevgimle...

öykü dedi ki...

Sana kıyamam ben hastamı olmus
mınık asyanın annesı
annenle ılgılı bolumu okurken cok duygulandım
onların yerını kımseler tutmuyor
seldacım canım benım
lutfen mıdem bulanıyor dıye yememeızlık etme
ılac gıbı dusun yemeklerı
zorla kendını
ben de bayramda gecırdım bılıyrosun
bunyenı guclendırmen sart
cok gecmıs olsun
senı cok sevıyorum

meltem dedi ki...

yaaaaaaaa selsa ağlattın beni:(
kıyamam geçmiş olsun canım ne oldu sana böyle..
annenide öpüyorum ne kadar güzel ki annen yanında canım allah kimseyi sevgisiz sevdklerimizsiz bırakmasın:(((

zeynep dedi ki...

bende aynı dileği diliyorum tek başına kalmak fena..hele tek başınayken hasta olmak ..işte onun acısının tarifi yok..çok hoş bi yazıydı..

buket buket dedi ki...

yalniz hasta oldugumda ben de hep aglarim nedense :-( annem sinirlarötesi uzakta oldugu icin yanimda olmasini isteyemem de hep kapim calsa, birisi gelse "Ac misin? " dese diye beklerim..(Bekledigim soru da komik, iyi misinden önce ac misin ? :-) ) Olmuyor ama hic..Türkiye degil ki burasi..
ve su anda annemin dolmasindan baska hic bir sey istemiyorum! anneler yumurta bile kirsa, neden bu kadar güzel oluyor? ve de nasil basariyorlar her yeri sicacik bir yuvaya cevirmeyi?
umarim herkes sicacik bir anneye sahip olabilmenin sansina sahiptir..es, dost, hepsi gelip gecici. insan bir ailesi, annesi yoksa kendini cok yalniz hissediyor olmali su dünyada..
ayrica gecmis olsun ve herkese saglikli günler..
hastalik olursa da dermani olsun..insanin yaninda bir de annesi, dostu olsun..

orgucuoyuncakcınine dedi ki...

56 YAŞINDAYIM 35 YILLIK EVLİYİM VE ANNECİĞİM YANIMDAN UÇALI 20 YIL OLDU.HASTAYIM HERYERİM AĞIRIYOR VE BEN YİNE ANNECİĞİM DİYE AĞLIYORUM EŞİM KIZIYOR BEN VARIM DİYE.AMA ANA KOKUSU HİÇ BİRŞEYE BENZEMİYOR.ÇOK GEÇMİŞ OLSUN ANNECİĞİNİ BENİM İÇİNDE KOKLAYA KOKLAYA ÖP.

suinci dedi ki...

gece okudum yazını sabaha kadar küçük hanımın kaprisleriyle uğraştım yazın aklıma geldi...anne olmak...sorguladım durdum kendimce...kafam karıştı yine...
kısaca çabuk iyileş kızada bulaştırma...annene slm söyle...
sevgiyle

SerpiL dedi ki...

sende ağzının tadını biliyosun he:)geçmişler olsun diyorum insan hasta olunca daha bi annesine nazı geçiyor

asyaselda dedi ki...

aminnn asuman amin:)

öykümmm hasta oldum ya hemde çokkk
:(biraz nazdan sonra yedim öyküm merak etme:)

amin meltemcim ne oldu bimiyorum asya hastayken kaptım sanırım kırılıyor her yerim:(


zeynep çok zor ben hep ağlarım hasta olunca,yalnız hasta olunca daha çok..ve kimse asla annenin yerini tutmuyor eşinde olsa çekmiyor nazını


ah buket buket ne zordur çok uzaklarda olmak annemle onu konuştum ya çok uzaklarda olsaydım ne yapardım diye.hasat olmayasın inşallah oralarda sende sevgiler dikkat et kendine:)


ah ninem canım ninem sende beni ağlattın her yaşta anne aranıyor demekki:(


su inci nazla küçük hanımı:)
yada çok nazlama annemler beni küçükken çok nazladılar bende eşimdende aynı naz çekmeleri bekledim sonra olmayıncada çok üzülmüştüm..

serpilim;oda çekiyor sağolsun:)bugün şikayet ediyor yaptırıyorsun yemiyorsun diye:)

Sevgi Küçük dedi ki...

ah kıyamam ben sana kuzum ya :(
çabuk iyileş beni telaşta bırakma. dün bıcırık Öyküm dedi hasta olduğunu da o sırada işler karışmıştı bende konuşamadım.
toparla hemen oluy muuuu :(

öykününannesi dedi ki...

bende ağlarım biliyomusun hast olduğumda.
annemi isterim bide illaki :)
benim anne ilacımda tavukluşehriye çorbası :)
allah başımızdan eksik etmesin annelerimizi buruldum şimdi be :(

asyaselda dedi ki...

oluy canım oluy annem topayladı beni zaten:)

koca kadınlarız çocuk gibi hasta olunca ağlıyoruz be tuğçecim napalım:)nazlıyız biz annemizden:)

Doğa dedi ki...

Bu bloga gırıp okumayacagım artık..

Hepmı gozyası akıtacagım yahu ben...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...