30 Ağustos 2009 Pazar

çişten fırçaya ,fırçadan kitaba, kitaptan montessoriye

:):):)
Biraz özel fotolarla konuya giricem ama napalım Asya kurdu kitap okumada zaman mekan dinlemiyor...
yaz başında başladıgımız bol kazalı tuvalet eğitimimiz her gün gelişme göstererek devam ediyor.
kışa zaten hiç sevmediği ve her fırsatta ''bec çıkat çıkat'' dediği bezlerinden kurtulacak umarım..
bu günlerdeki en büyük yardımcımız ise Tim Seldin'in Harika Çocuk Nasıl Yetiştirilir kitabı ve kitabın içerisindeki çiş yapan abi resmi:)
sabah kalktıgında kitap sepetinde aramış aramış bulamamış
sonrada anneannesinin elinden tutup
''anneanne abi çiş tikap (kitap) diyerek kitaplığa götürmüş:)
almışlar bakmışlar ve çiş yapmışlar:)yani Asya yapmış:)
ha bu arada pıça da unutulmamış dizlerinde kitap ,altında lazımlık,ağzında diş fırçası
kahvaltı öncesi tüm hazırıkları tamamlamak ister gibi:)
her ayın kitabı farklı sanırım bir ay öncede benden sürekli Meraklı Minik dergilerini istiyordu.
önce kendi çeviriyor sayfaları sonra sıkılıp anne pamak diyerek parmağımla anlatarak okumamı istiyordu...
şimdi favori kitap Harika Çocuk Nasıl Yetiştirilir..
Bilen bilir bu kitap ingilizce kaynaklar hariç Montessori eğitiminin
felsefesini,pratik önerileri,uygulama yöntemini en iyi açıklayan ve resimlerle daha anlaşılır kılan tek kitap..
ama hala bana yetersiz geliyor
ingilizce bilmeyen biri olarak diğer kitapları alamıyorum,ve videolu sitelerdende görüntü haricinde bişey alamıyorum.
o etkinliği uygulamak değil önemli olan onu uygularkenki seçtiğiniz sözcüklerde önemli nasıl verdiğinizde yani..
bu yüzden keşke diyorum bu yöntemin de ilkokuldaki ders planları gibi bir planı olsa mutlaka vardır ama anlaşılabilir okyabileceğim şekilde kendi dilimde olsa ne güzel olur..
bir ara dergi ile ilgili haberler duymuştum ama oda öylece kaldı sanırım çeviri için e-mailler gönderiyorlardı...
en son temmuzda bunula ilgili bir eğitmen kursu vardı ki istanbulda oldugu için katılmam çok zordu.
bunula ilgili bilgilendirici mailler almak isterseniz bu siteye e mail yoluyla bilgi almak istiyorum diyerek kayıt oluyorsunuz daha sonra bu konu ile ilgili eğitimler,konferanslar ve diğer duyurular hakkında bilgi sahibi oluyorsunuz...
başka bu konu hakkında bilgi edineceğim kaynak bilen varsa hemen bana haber veriyorsunuz :)
Asya kurdunun çişinden ,montesoriye geldim ne konu dağıtırmışım be helal olsun bana:)diyip kapatalım...

18 yorum:

GüLCaN dedi ki...

helal olsun Asya'ya. aynı anda kaç iş yapıyo? maşallah.. :) tuvalet ihtiyacı giderirken diş fıröala ve aynı anda kitap da oku.. alkışlıyorum miniği... :)

Kumsal dedi ki...

:)

Doğa dedi ki...

Maşallah Minik Melege.. Funda arkadasımın blogunu okurken bu mınık fıstıgın resımı dıkkatımı cektı yolum dustu bloguna :) çok güzel bir meleğin var çok tatlı maşallah :) umarım en kısa surede de bez olayını atlatırsınız ..

Sevgiler.
sekerkokusu.blogspot

Tibet'in annesi dedi ki...

şu güzelliğe bak yaaa! maşallah!
benim ufaklıkta sevse kitabı böyle daha ne isterim. henüz ilgi göstermiyor :(

SerpiL dedi ki...

ya bende bu ay başlayacağım çiş eğitimine gözümde büyüyo.artık nasıl olcaksa heryer çööödürük:)(babannem çişe çöödürük derdi:))artık elimde bez ilk haftalar gezerim evde.darısı başıma anacııııım

Güneş Büyüktelli Akay dedi ki...

Ben begümü alıştırdım sanırım yani şöyle tuvaletin nereye yapılacağını biliyor, hatta beziyle gidipp oturağına oturuyor, umarım kısa zamanda halledeceğiz, ama biz yaza kalırız artık :)
Bu arada, googletranslate'den yabancı siteleri türkçeye çeviri yapabiliyorsun. Ben montessori yabancı blogları böyle takip ediyorum.

Sevgiler.

Güneş Büyüktelli Akay dedi ki...

Birde fener alayı demişsin ya , senin blogda göremedim aslında anlayamadım da :(

nurşen dedi ki...

Canım yaa bilirim o çiş öğrenme durumlarını ve çiş kazalarını, geçen yaz ikizlerle nasıl uğraşmıştım 2 tane lazımlık :) bir biri yapar bir diğeri yapar,ikisinin lazımlığı ayrı biri ötekininkine oturmaz :) of of.Allah yardımcın olsun canım.Şimdi düşünüyorum kara kara herşey bitti derken şimdi küçük kızım (8 aylık) da herşey silbaştan benim için :))
Allah banada kolaylık ve sabır versin değilmi :))

herşeyden azıcık dedi ki...

Ne becerikli bir kız yahu:)) Kesin çok hamarak olacak bu Tedi:))Ama asıl şansı sensin bence herkesin böyle annesi olmuyor bende bir sürü vardı ama hepsini yurtdışından getirtmiştim sonrada bezden kurtulmak isteyen bebiş annelerine verildi hepsi.Önce çocuk kitapları gelirdi şimdide yemek kitapları geliyor yaşlanıyorum herhalde:))

asya selda dedi ki...

he he he he değilmi gülcan :)hamarattır benim kızım:)

kumsal:):):)
hoşgeldin doğa güzel sözlerin için teşekkür ederim:)sevgiler

tibetimin annesi:):)asyaya 4-5 aylıgındab buyana okurdum 10 aylıkkende kendi alıp okumamı istedi şimdi koca bir sepet kitabı var bıktırana kadar okutr umarım tibetimde sever ilerde annesi:)

serpil:):)çödürmek duymuştum:)yaz oldugu için bizd epek problem olmadı aslında tam eğitimde denmez zorlamadan keyifle nereye nasıl çiş yapılacağını öğrendi diyelim biz:)zaten bez,iide hiç sevmedi :)bezsiz gezdik tüm yaz:)


güneş dogru ya:)ama çeviri düzgün yapılmıyor aslında benim istediğim bir plan program nerden bulurum bilmem :)fener alayıda 30 ağustosla ilgili bir yazı yazıp fener alayı bloguna ekliyorduk aslında yanda okunasılarda sevgili snatın yazısını okudugunda daha iyi alarsın ama geçti başka bayramlara artk:)sevgiler canım

nurşen:)bu silbaştan işi daha zordur sanırm neyle karşılaşacağını önceden bilmek:)ikizlerde gözümde canlandıda birden zor ve niyeyse kızma ama komık geldi birden:)senin o halin zor ya ikiz büyütenlere hayranım zaten:)


fundacım;çok hemde çok şanslıyım bende asyada:)böyle bir anneanneye sahip oldugumuz için:)

Deniz dedi ki...

Asya kaç yaşındaydı???Ne zaman başladıınız tuvalet eğitimine?

asya selda dedi ki...

deniz asya 17 aylık:)yaz başında ama buna eğitim deesek daha dogru olur sanırım...asya 13 aylıkken merdivenleri çıkabildiği,çiş yapacak zaman bezi oldugunda bacaklarıyla tutmaya çalışıp çiş dediği,bez oldugunda çıkaa diyip bizi tuvalete giderken gördüğü için tuvalete gitmek istediği için hazır oldugunu düşündüm..
ama asla zorlamadım yap diye yada kaçırdıgında kızmadım:)bizimk bezlerin sıkıcılıgında ve cildine verdiği zarardan kurtulmaktı..kimi gün kaza oldu kimi gün balkona,banyoya gidip çişini yaptı hala çişi gelmeden önce söyleyemiyor yapmadan iki üç saniye önce söylüyor yetişirse gidiyor:)
ama en zaından nereye çiş yapıldıgını öğrendi ve beze alışmadı ...

erken yaşta yanlış ve zorlamayla verilen tuvalet eğitimlerinin çok zararlı oldugunu biliyorum:)

sen yaş sordun ben secere çıkarrtım değilmi:)
sevgiler

* ஐ * : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : * ஐ * dedi ki...

Valla maşallah seni geçecek bilesin

öykününannesi dedi ki...

yaa yerim onu ben. inanamıyorum selda. Ne kadar prensipli bir kız asya. Ve ne kadar seviyo kitap okumayı. Bide parmakla takip ediyo he :)) bayıldım yaa...

öykü dedi ki...

Oy bu nasıl bı okuma merakı
nasıl bı tatlılıktır bu
oyku teyzesı onu yemez mı:)

Arzu-Azra dedi ki...

asyacığıma aferin darısı bizimkilere biz hala başlamadık çiş eğitimine bakalım kısmet ne zamana olacak.

öptüm asyacımmmmm

asya selda dedi ki...

öylemi diyosun edacım:):)olur olur:)

evet tuğçe annenin yoğun çabalrı sonucu asya kitapları çok seviyor:)

hımmm düşünelim yermi yemezmi?cevap veriyoruz yesinnnnn:):):)teyze diil ama öykü ablası:)


arzucum canım nerelerydinz siz özledik vallahi:)

meltem dedi ki...

AY BEN KAÇIRMIŞIM HEMŞO BUNU YENİ GÖRDÜM AHAHHAAA YERİM ONU BEN WC DE KİTAP OKUYOR DAHA BU YAŞTA:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...